κείμενο από το ypodomes.com
Σε μεγάλο εργοτάξιο είναι αποφασισμένο το Υπουργείο Υποδομών να μετατρέψει τη Θεσσαλονίκη με σκοπό η πόλη να ανέβει επίπεδο και να γίνει μία σύγχρονη λειτουργική Ευρωπαϊκή πόλη. Ήδη μεγάλες κινήσεις έχουν γίνει σε αυτή την πλευρά ενώ αναμένεται να ενταθεί με την προσθήκη και άλλων μεγάλων έργων στην πόλη. Ποιες είναι όμως οι μεγάλες κινήσεις για super projects στην πόλη;
ΜΕΤΡΟ
Το Μετρό στη Θεσσαλονίκη κάποτε ήταν το μόνιμο ανέκδοτο της πόλης. Σήμερα η βασική γραμμή με 9,6χλμ και 13 σταθμούς είναι σε πλήρη εξέλιξη έχοντας ξεπεράσει τις «παιδικές ασθένειες». Η εξέλιξη του έργου ίσως επιτρέπει δειλά να πούμε για ολοκλήρωση το 2015.
Σύντομα, μέσα στο 2012 θα έχουμε εκκίνηση και στα έργα της επέκτασης για Καλαμαριά. Έργο ύψους μισού δις ευρώ με 5 σταθμούς θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο το δίκτυο ανεβάζοντας το σύνολο των σταθμών σε 18.
Το 2013 έπεται συνέχεια με την δημοπράτηση της επέκτασης από το σταθμός ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ στην Ευκαρπία μέσω της Οδού Λαγκαδά. Επέκταση με 6 σταθμούς που θα καλύψει πυκνοκατοικημένες περιοχές. Με την προϋπόθεση να έχουμε γρήγορα ανάδοχο θα φτάσουμε το 2014 στη Θεσσαλονίκη να γίνονται τρία ταυτόχρονα έργα Μετρό με 24 σταθμούς προς 4 διαφορετικές κατευθύνσεις.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Τα έργα επέκτασης του διαδρόμου 10-28 έχουν σπάσει όλα τα ρεκόρ καθυστέρησης. Η κυριότερη αίτια ήταν η φαεινή ιδέα να έρχεται το υλικό από το Νομό ..Πιερίας ανεβάζοντας κατακόρυφα το κόστος. Εν πάση περιπτώσει τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2013 με τον διάδρομο να μπορεί να υποδεχθεί ακόμα και υπερατλαντικές πτήσεις.
ΛΙΜΑΝΙ
Ο ΟΛΘ κάνει σημαντικές κινήσεις για την αναβάθμιση όχι μόνο του λιμανιού αλλά και της γενικότερης εικόνας της «βιτρίνας» της πόλης. Από την μία πλευρά έχουμε την δημοπράτηση για την ανάπτυξη Μαρίνας στη Α προβλήτα που θα είναι σε απόσταση ..βολής από την Πλατεία Αριστοτέλους δίνοντας ένα κοσμοπολίτικο αέρα στο κέντρο της πόλης ομορφαίνοντας το τοπίο.
Από τα δυτικά ξεκινά το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα που θα μετατρέψει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διπλασιάζοντας την συνολική ικανότητα υποδοχής σε container. Είναι ένα πολύ σημαντικό εμπορικό έργο υποδομής που ουσιαστικά αφορά όλη τη Βόρεια Ελλάδα.
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ένα έργο που χρειάστηκε 20 χρόνια για να ωριμάσει και είναι πλέον έτοιμο να κάνει πράξη τις θεωρητικές ιδέες της δεκαετίας του 90. Τέσσερις στάσεις από την Πλατεία Αριστοτέλους μέχρι την Περαία με εντυπωσιακές στάσεις που θα διανύουν την απόσταση σε χρόνο ρεκόρ. Το έργο αναμένεται να πάρει σάρκα και οστά το 2013 και να διευκολύνει τις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων.
ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ
Πολλές σημαντικές κινήσεις σχεδιάζονται, μία είναι σε εξέλιξη. Η ανάπλαση της Νέας Παραλίας στο τμήμα μετά το βασιλικό Θέατρο εξελίσσεται ικανοποιητικά ενώ σε περίπου 2 χρόνια οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί δίνοντας στους πολίτες μία αναμορφωμένη περιοχή που δεν θα θυμίζει σε τίποτα την εικόνα που υπήρχε.
Σημαντικές κινήσεις θα γίνουν και στο κέντρο με τις πεζοδρομήσεις να είναι κυρίαρχοι για τα επόμενα χρόνια. Πρώτος δρόμος η Αγίας Σοφίας που έγινε πεζόδρομος απελευθερώνοντας κρίσιμο χώρο για τους πεζούς.
ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ
Η εσωτερική περιφερειακή ήδη μπήκε σε φάση υλοποίησης και όταν τα έργα ολοκληρωθούν θα είναι ένας ελεύθερος αυτοκινητόδρομος ξεκινώντας από τα δυτικά μέχρι την συμβολή της με την ΕΟ Θεσσαλονίκης-Μουδανιών.
Ήδη ο κόμβος Κ16 στην περιοχή της συμβολής με την ΕΟ Θεσσαλονίκης-Αθήνας είναι υπό κατασκευή. Επόμενο έργο θα είναι η ανισοπεδοποίηση του τμήματος από τον Κ16 μέχρι την Ευκαρπία. Το πιο εντυπωσιακό τμήμα θα είναι από την Ευκαρπία μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα που θα κατασκευαστεί ένας νέος κλειστός άξονας για εκείνους με κατεύθυνση νότια της Θεσσαλονίκης.
Η Θεσσαλονίκη αν και σήμερα έχει από τα πιο εντυπωσιακά ποσοστά ανεργίας με την ενεργοποίηση των παραπάνω έργων αλλά και άλλων που θα προκληθούν εξαιτίας αυτών θα μεταλλάξει την πόλη και θα τις δώσει πίσω την χαμένη της αυτοπεποίθηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου