κείμενο από το ypodomes.com
Το μέλλον του Μετρό της Αθήνας στην δεκαετία που διανύουμε είναι από το κέντρο και βόρεια. Η Γραμμή 4 θα κυριαρχήσει με την κατασκευή της ενώ τα ποσά που θα χρειαστούν μετριούνται σε δισεκατομμύρια ευρώ. Ήδη για το πρώτο τμήμα από το Άλσος Βείκου στο Γαλάτσι μέχρι το σταθμό του Ευαγγελισμού στο κέντρο της Αθήνας, υπολογίζεται πως το κόστος θα υπερβεί το 1 δις ευρώ ενώ σε φάση μελέτης έχουν περιέλθει και τα υπόλοιπα τμήματα της γραμμής.
ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4
Το δεύτερο τμήμα της Γραμμής 4 είναι το λιγότερο διαφημισμένο μέχρι σήμερα αλλά πρόκειται για ένα σημαντικότατο έργο για το Μετρό καθώς θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας. Θα ξεκινά από τον σταθμό του Ευαγγελισμού και περνώντας από τα Ανατολικά Προάστια θα διατρέχει υπογείως την Λεωφόρο Κηφισίας μέχρι το Μαρούσι.
Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο που περιλαμβάνει 11 νέου σταθμούς, ενώ τρεις από αυτούς θα είναι σταθμοί ανταπόκρισης με άλλες γραμμές Μετρό και τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Σταθμοί προβλέπεται να κατασκευαστούν στην Καισαριανή, στα Ιλίσια, στου Ζωγράφου και στο Γουδί καλύπτοντας τα Ανατολικά Προάστια της πόλης.
Ο επόμενος σταθμός θα κατασκευαστεί στην Κατεχάκη που θα λειτουργήσει ως σταθμός ανταπόκρισης με την Γραμμή 3. Από εκεί και μετά η γραμμή θα πηγαίνει υπόγεια κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας. Σταθμοί θα κατασκευαστούν στον Φάρο Ψυχικού, στην Φιλοθέη, στα Σίδερα Χαλανδρίου, στο ύψος του Ολυμπιακού Σταδίου ενώ θα υπάρχει και σταθμός ανταπόκρισης στη συμβολή της Αττικής Οδού με την Λ.Κηφισίας με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο.
Ένας ακόμα σταθμός θα κατασκευαστεί στο ύψος του ΟΤΕ ενώ η επέκταση θα τερματίζει στο σταθμό Μαρούσι που θα λειτουργήσει ως σταθμός ανταπόκρισης με τον υπάρχοντα σταθμό της Γραμμής 1 (του πρώην ΗΣΑΠ).
Το έργο αυτό αναμένεται να κοστίζει 1,35 δις ευρώ ενώ η κατασκευή του θα διαρκέσει αρκετά χρόνια. Με την ολοκλήρωση του η φυσιογνωμία και η κυκλοφορία στις περιοχές που θα περνά θα αλλάξει ριζικά ενώ θα αναβαθμιστεί σημαντικά η Λεωφόρος Κηφισίας που τα τελευταία χρόνια έχει χάσει σε σημαντικό βαθμό την αίγλη της.
Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΚΟΡΜΟΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4
Το έργο αυτό σε συνδυασμό με το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 από το Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό θα είναι ο βασικός κορμός της Γραμμής. Στον σχεδιασμό της ολοκληρωμένης νέας γραμμής περιλαμβάνονται ακόμα μία μικρή επέκταση από το Άλσος Βείκου μέχρι τον σταθμό του Περισσού της Γραμμής 1, μία βόρεια επέκταση από το Μαρούσι μέχρι την Λυκόβρυση στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας και ένας νέος κλάδος από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Άνω Ηλιούπολη.
Αν και στο Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας έχει προβλεφθεί τα έργα για όλη την γραμμή 4 να έχουν ολοκληρωθεί το 2021, η πραγματοποίηση ενός τόσο μεγάλου έργου με ένα τεράστιο προϋπολογισμό είναι πρακτικά δύσκολο να είναι ρεαλιστικός. Προς το παρόν αυτό που περιμένουμε τους επόμενους 12 μήνες είναι η προκήρυξη του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 που έχει εξαγγελθεί εδώ και αρκετό καιρό από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου