Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Μετρό Αθήνας: το τμήμα Ευαγγελισμός-Μαρούσι της νέας γραμμής 4 με τους 11 σταθμούς

κείμενο από το ypodomes.com
Το μέλλον του Μετρό της Αθήνας στην δεκαετία που διανύουμε είναι από το κέντρο και βόρεια. Η Γραμμή 4 θα κυριαρχήσει με την κατασκευή της ενώ τα ποσά που θα χρειαστούν μετριούνται σε δισεκατομμύρια ευρώ. Ήδη για το πρώτο τμήμα από το Άλσος Βείκου στο Γαλάτσι μέχρι το σταθμό του Ευαγγελισμού στο κέντρο της Αθήνας, υπολογίζεται πως το κόστος θα υπερβεί το 1 δις ευρώ ενώ σε φάση μελέτης έχουν περιέλθει και τα υπόλοιπα τμήματα της γραμμής.

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4
Το δεύτερο τμήμα της Γραμμής 4 είναι το λιγότερο διαφημισμένο μέχρι σήμερα αλλά πρόκειται για ένα σημαντικότατο έργο για το Μετρό καθώς θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας. Θα ξεκινά από τον σταθμό του Ευαγγελισμού και περνώντας από τα Ανατολικά Προάστια θα διατρέχει υπογείως την Λεωφόρο Κηφισίας μέχρι το Μαρούσι.

Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο που περιλαμβάνει 11 νέου σταθμούς, ενώ τρεις από αυτούς θα είναι σταθμοί ανταπόκρισης με άλλες γραμμές Μετρό και τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Σταθμοί προβλέπεται να κατασκευαστούν στην Καισαριανή, στα Ιλίσια, στου Ζωγράφου και στο Γουδί καλύπτοντας τα Ανατολικά Προάστια της πόλης.

Ο επόμενος σταθμός θα κατασκευαστεί στην Κατεχάκη που θα λειτουργήσει ως σταθμός ανταπόκρισης με την Γραμμή 3. Από εκεί και μετά η γραμμή θα πηγαίνει υπόγεια κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας. Σταθμοί θα κατασκευαστούν στον Φάρο Ψυχικού, στην Φιλοθέη, στα Σίδερα Χαλανδρίου, στο ύψος του Ολυμπιακού Σταδίου ενώ θα υπάρχει και σταθμός ανταπόκρισης στη συμβολή της Αττικής Οδού με την Λ.Κηφισίας με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο.

Ένας ακόμα σταθμός θα κατασκευαστεί στο ύψος του ΟΤΕ ενώ η επέκταση θα τερματίζει στο σταθμό Μαρούσι που θα λειτουργήσει ως σταθμός ανταπόκρισης με τον υπάρχοντα σταθμό της Γραμμής 1 (του πρώην ΗΣΑΠ).

Το έργο αυτό αναμένεται να κοστίζει 1,35 δις ευρώ ενώ η κατασκευή του θα διαρκέσει αρκετά χρόνια. Με την ολοκλήρωση του η φυσιογνωμία και η κυκλοφορία στις περιοχές που θα περνά θα αλλάξει ριζικά ενώ θα αναβαθμιστεί σημαντικά η Λεωφόρος Κηφισίας που τα τελευταία χρόνια έχει χάσει σε σημαντικό βαθμό την αίγλη της.

Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΚΟΡΜΟΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4
Το έργο αυτό σε συνδυασμό με το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 από το Γαλάτσι μέχρι τον Ευαγγελισμό θα είναι ο βασικός κορμός της Γραμμής. Στον σχεδιασμό της ολοκληρωμένης νέας γραμμής περιλαμβάνονται ακόμα μία μικρή επέκταση από το Άλσος Βείκου μέχρι τον σταθμό του Περισσού της Γραμμής 1, μία βόρεια επέκταση από το Μαρούσι μέχρι την Λυκόβρυση στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας και ένας νέος κλάδος από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Άνω Ηλιούπολη.

Αν και στο Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας έχει προβλεφθεί τα έργα για όλη την γραμμή 4 να έχουν ολοκληρωθεί το 2021, η πραγματοποίηση ενός τόσο μεγάλου έργου με ένα τεράστιο προϋπολογισμό είναι πρακτικά δύσκολο να είναι ρεαλιστικός. Προς το παρόν αυτό που περιμένουμε τους επόμενους 12 μήνες είναι η προκήρυξη του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 που έχει εξαγγελθεί εδώ και αρκετό καιρό από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα