κείμενο από το
ypodomes.com
Μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες σε μέτρα που πάρθηκαν ενάντια στην κρίση ήταν ο υπερβολικά αυξημένος φόρος στα καύσιμα. Το 2010 ένα από τα πρώτα μέτρα ήταν να αυξηθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και μάλιστα σε δύο δόσεις προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα από τον φόρο στα καύσιμα. Αυτό φυσικά το μέτρο όχι μόνο απέτυχε παταγωδώς αλλά συμπαρέσυρε μαζί του και μία σειρά από επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Η τιμή της βενζίνης μετά τις δύο απανωτές αυξήσεις έφτασε το 1,50 ενώ με μαγικό τρόπο εδώ και ενάμιση χρόνο η τιμή σκαρφάλωσε και άλλα 30 λεπτά χωρίς να έχει υπάρξει άλλη παρέμβαση από τη Πολιτεία. Το αποτέλεσμα είναι με πολλά αρνητικά και ένα θετικό. Το μόνο θετικό που προέκυψε από το μέτρο αυτό ήταν η εμφανής μείωση της κίνησης στις πόλεις σε ποσοστό που ξεπερνά το 20%. Από κει και έπειτα έπληξε σχεδόν πληθώρα τομέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Η μετακίνηση έγινε πολυτέλεια, οι επαγγελματικές μεταφορές έγιναν πανάκριβες, η λειτουργία της ΔΕΗ έγινε ακριβότερη, η λειτουργία πολλών επιχειρήσεων το ίδιο ενώ το σημαντικό ανάχωμα είναι στην μετακίνηση στους Εθνικούς δρόμους και τον εσωτερικό τουρισμό.
ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΤΟ ΠΛΗΓΜΑ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
Η τεράστια αύξηση στην τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου είναι τόσο μεγάλη που επέφερε σημαντικό πλήγμα στην κίνηση των δρόμων που μετράνε απώλειες που αθροιστικά από το 2010 φτάνουν έως και το 30%!
Το χτύπημα στην κατασκευή των αυτοκινητόδρομων ήταν καίριο καθώς όταν υπογράφονταν οι συμβάσεις το 2007 η τιμή της βενζίνης μόλις που άγγιζε τα 90 λεπτά. Μετά από 5 χρόνια μία από τις αιτίες που νέκρωσαν τα εργοτάξια στους εθνικούς μας δρόμους ήταν η δραματική αύξηση στην τιμή της βενζίνης που αγγίζει το 100%.
Την ίδια στιγμή που τα εισοδήματα δέχθηκαν μειώσεις που φτάνουν από 20% μέχρι 40% ο διπλασιασμός στην τιμή της βενζίνης ουσιαστικά νεκρώνει την κίνηση στους αυτοκινητόδρομους για τα επόμενα χρόνια με δεδομένη οικονομική αδυναμία των Ελλήνων να μετακινούνται με το όχημα τους.
Έτσι μία μικρή εκδρομή από την Αθήνα στο Ναύπλιο που το 2007 κόστιζε περίπου 20-22 ευρώ σήμερα φτάνει τα 42-45 ευρώ! Αυτό το κόστος δεν συμπεριλαμβάνει την αυξημένη τιμή των διοδίων που απαιτούν άλλα 10 ευρώ! Συνολικά για ένα αυτοκίνητο μέσου κυβισμού (1.400 κυβικά) και διαδρομή 290 χιλιομέτρων (Αθήνα- Ναύπλιο- Αθήνα) απαιτούνται περίπου 55 ευρώ.
Αυτό εκτός από το γεγονός της αποτρεπτικής μετακίνησης λόγω πολύ μεγάλου κόστους (δεδομένου ότι αν συνυπολογιστούν έξοδα για ένα καφέ, ένα ελαφρύ γεύμα και ίσως ένα αναμνηστικό φτάνουν και ξεπερνούν τα 100 ευρώ μαζί με το καύσιμο) καταστρέφει τον εσωτερικό τουρισμό της χώρας.
Όλοι οι προορισμοί που στηρίζονταν στον εσωτερικό τουρισμό έχουν δεχθεί πολύ μεγάλο χτύπημα και το μέλλον τους διαγράφεται ζοφερό. Αυτό δείχνει φυσικά με πόσο πρόχειρο τρόπο λήφθηκε η απόφαση για αφενός τεράστια αύξηση στην τιμή του καυσίμου και αφετέρου στην ανεξέλεγκτη αύξηση που αυθαίρετα έχει επιβληθεί στην αγορά με αποτέλεσμα η βενζίνη να μετατραπεί σε προϊόν πολυτελείας.
Η αλληλεπίδραση που έχουν η μετακίνηση στις Εθνικές Οδούς και ο εσωτερικός τουρισμός καταδεικνύουν και την ανάγκη εξορθολογισμού ενός παράλογου μέτρου που μετέτρεψε την μετακίνηση σε έγκλημα, που συνέβαλε στο πάγωμα των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους και που έπληξε παραδοσιακές συνήθεις των Ελλήνων, ουσιαστικά στερώντας τους το δικαίωμα της μετακίνησης εντός της επικράτειας.
Άραγε, δεσμεύεται κάποιος από τους φιλόδοξους πολιτικούς μας ότι θα κάνει κάτι για αυτό;
1 σχόλιο:
Αυτο με τη βενζινη ειναι ΤΡΑΓΙΚΟΤΑΤΟ. Οταν ακριβαινει η βενζινη, ακριβαινουν ολα, οπως φαγητο, ρευμα, εισητηρια συγκοινωνιων, τρενων, αεροπλανων, κλπ., τα ταξι, καφες, ρουχα, και πολλα αλλα ακομη. Και το κυριοτερο, δεν κινειται η αγορα με τιποτα. Η ακριβη βενζινη δε φερνει αναπτυξη στη χωρα. Και γενικα, η αυξηση της τιμης της βενζινης ειναι ξεκαθαρα υφεσιακο μετρο. Η υφεση ΔΕΝ φερνει αναπτυξη. Αυτο ειναι νομος.
Δημοσίευση σχολίου