Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

Αποκρατικοποιήσεις; για το Εθνικό συμφέρον, ναι και γρήγορα

κείμενο από το ypodomes.com Όσο η κουβέντα για τις αποκρατικοποιήσεις φουντώνει τόσο περισσότερο γίνεται αντιληπτό ποιες δυνάμεις προσπαθούν να κρατήσουν την Ελλάδα κρατικοδίαιτη και κάτω από τον έλεγχο του κράτους . Άραγε στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων υπάρχουν οι καλοί και οι κακοί Έλληνες; Οι καλοί Έλληνες που θέλουν τα πάντα κρατικά και όχι να τα «ξεπουλήσουμε» όλα και εν ονόματι αυτού του κράτους να τα βγάλουμε πέρα. Οι κακοί Έλληνες θέλουν να ιδιωτικοποιήσουν τον ευρύτερο Δημόσιο τομέα, να «διώξουν» τις κρατικές επιχειρήσεις και να υπάρχει μικρότερο κράτος. Αυτό το σήριαλ για τους 11.000.000 πολίτες αυτής της χώρας παίζεται εδώ και 20 χρόνια. Οι «καλοί» κρατούν κράτος και οι «κακοί» πουλούν. Από πότε όμως έχει ισχύ αυτό; Γιατί είναι κακό να μικρύνει το κράτος, τα χρήματα που δαπανά κάθε ένας πολίτης και τελικά που είναι το πρόβλημα με την ιδιωτικοποίηση; Η απάντηση είναι ιδιαιτέρως απλή. Το πιο πελατειακό κράτος της Ευρώπης είναι η Ελλάδα. Τα κόμματα που εναλλάσσονταν στην εξουσία έναντι υποσχέσεων ή αν θέλετε «ρουσφετιών". Αυτά τα ρουσφέτια δημιούργησαν κομματικούς στρατούς που ανεξαρτήτως της πολιτικής των κομμάτων ψήφιζαν είτε για να διατηρήσουν δικαιώματα είτε για να τα επεκτείνουν. Το βαθύτατα πελατειακά δεσμά οδήγησαν στην κατάρρευση τελικά αυτού του κράτους και την οργή όλων των «ξεβολεμένων», εκείνων που τόσα χρόνια δημιούργησαν δύο κατηγορίες εργαζομένων. Τους Δημόσιους με τα ατελείωτα δικαιώματα, τους παχυλούς μισθούς, τις συνεχείς διεκδικήσεις απέναντι στα ανίσχυρα μπροστά τους κόμματα. Από την άλλη επιχειρήσεις και εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα ήταν σε δεύτερη μοίρα. Οι μεν επιχειρήσεις ήταν εκ των πραγμάτων «ένοχες» και αντιμετωπίζονταν με τον ίδιο τρόπο από την κρατική μηχανή. Οι δε εργαζόμενοι έπαιρναν σχεδόν τα μισά χρήματα σε σχέση με τους Δημόσιους εργαζόμενοι πολλές φορές πολλαπλάσιες ώρες. Τώρα που οι μάσκες έπεσαν, που τα ταμεία άδειασαν, που οι υποσχέσεις χάθηκαν, δημιουργήθηκε και μία άλλη πολιτική σχέση. Η τράπουλα ανακατεύτηκε, τα χαρτιά ξαναμοιράζονται. Και στην επιφάνεια έχουμε και πάλι τους «καλούς» και τους κακούς. Εγώ σαν αντιδραστικός τύπος που είμαι προτιμώ τους κακούς τώρα. Γιατί διώχνουν βάρη που δεν έχουν καμία ωφέλεια για τον μέσο Έλληνα αλλά μόνο για κάποιους που δεν θέλουν να χάσουν μια βολική θέση. Εις βάρος όλων φυσικά. Θυμάστε όταν ο ΟΤΕ ήταν κρατικό μονοπώλιο πόσο ακριβά ήταν τα τιμολόγια του και πως μετά με την έλευση ιδιωτικών επιχειρήσεων οι τιμές «ξεφούσκωσαν»; Να ρίξουμε μια ματιά για να μιλάμε όμως με στοιχεία; Αν σήμερα η Ολυμπιακή ήταν ακόμα κρατική πόσο μεγαλύτερο θα ήταν το εθνικό χρέος; Ο ΟΛΠ παραχωρώντας μόλις ένα προβλήτα έκανε το απραγματοποίητο. Αντί να υπάρχουν λίγες δεκάδες «χρυσoπληρωμένοι" υπάλληλοι βρήκαν εργασία σχεδόν 2.000 άτομα με τα εμπορευματοκιβώτια που έφερε η COSCO μόνο φέτος να είναι 50% περισσότερα από πέρυσι, δίνοντας εργασία σε δεκάδες επιχειρήσεις logistics και άλλες. Στον ΟΛΘ άραγε συμβαίνει το ίδιο ή μήπως κάποιοι λίγοι κρατούν τις «χρυσές» θέσεις τους. Η Αττική Οδός που παραχωρήθηκε, το Αεροδρόμιο Βενιζέλος, το Ρίο-Αντίρριο είναι όλες επιχειρήσεις ιδιωτικές με συμβάσεις παραχώρησης από το Δημόσιο. Γιατί λοιπόν να φοβόμαστε την ιδιωτικοποίηση; Το Ελληνικό, το μεγαλύτερο αστικό φιλέτο της Ευρώπης με τα κεφάλαια που θα τραβήξει θα δώσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και νέες προοπτικές στην νεκρή αγορά των κατασκευών της πρωτεύουσας. Που είναι το πρόβλημα λοιπόν; Αν το κρατήσει το Δημόσιο τι θα κάνει; Ένα τεράστιο πάρκο 6.5000 στρεμμάτων που θα χρειαστεί δεκάδες αν όχι εκατοντάδες εκατομμύρια να δημιουργηθεί και φυσικά κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για να συντηρηθεί. Και ποιο θα είναι το κέρδος; Αν το πάρκο είναι 2.500 στρέμματα και χρηματοδοτηθεί από τους επενδυτές θα είναι πρόβλημα; Κάποια στιγμή θα πρέπει να μιλήσουμε και να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους. Ότι γίνεται ιδιωτικό πρέπει να έχει αυστηρές προϋποθέσεις και να οδηγεί σε μεγάλα πλεονεκτήματα: -να μην επιβαρύνει ούτε ένα σεντς τον Έλληνα πολίτη -να δημιουργεί θέσεις εργασίες -να δίνει έσοδα στο κράτος -να λειτουργεί αποδεδειγμένα με σεβασμό προς το περιβάλλον Αν αυτές οι προϋποθέσεις τηρούνται όχι μόνο δεν πρέπει να φοβόμαστε να ιδιωτικοποιούμε αλλά αντιθέτως θα πρέπει να το επιδιώκουμε. Όσον αφορά τους εργαζομένους οι κανόνες στην ιδιωτική αγορά εργασίας θα πρέπει να ισχύουν στο ακέραιο παντού. Οι ικανοί εξάλλου πάντα θα αμείβονται. Ας μην φοβόμαστε λοιπόν τις αποκρατικοποιήσεις. Ας φοβόμαστε αυτούς που επαγγέλλονται πως είναι καλοί εξ` ορισμού επειδή λένε μόνο το αντίθετο. Και να φέρουν αποδείξεις με τη σειρά τους πως με την κρατικοποίηση θα υπάρχει κέρδος. Πραγματικό κέρδος για όλους και όχι μόνο για τους κομματικούς τους φίλους…

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΠΑΡΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΝΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα