κείμενο από το ypodomes.com
Το έργο αυτό είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην περιοχή της Θράκης (μετά τον κάθετο Ορμένιο-Αρδάνιο). Ο κάθετος άξονας που ξεκινά από την πόλη της Κομοτηνής και καταλήγει στα σύνορα θα πρέπει να πούμε πως δεν σταματά εκεί καθώς συνεχίζεται επί Βουλγαρικού εδάφους.
Το ypodomes.com στα πλαίσια της ενημέρωσης για την πρόοδο των αναπτυξιακών έργων που γίνονται στην χώρα μας επικοινώνησε με την Εγνατία Οδό καθώς παρατηρούνται πολλές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του δρόμου.
Σύμφωνα με την Εγνατία Οδό ο δρόμος χωρίζεται σε δύο τμήματα: το βόρειο και το νότιο. Στρατηγικά το βόρειο τμήμα είναι το πιο σημαντικό καθώς συναντιέται στα σύνορα με το αντίστοιχο τμήμα του Βουλγαρικού άξονα.
Σε αυτό το τμήμα οι εργασίες είναι αρκετά προχωρημένες και παρά το γεγονός της μεγάλης καθυστέρησης υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2012. Αυτό το τμήμα είναι και το δυσκολότερο τεχνικά και σε αυτή τη φάση είμαστε σε ολοκλήρωση των ασφαλτικών.
Το νότιο τμήμα που είναι περίπου 8 χιλιόμετρα είναι πιο πίσω στο θέμα της κατασκευής και η όλη παράδοση του δρόμου πάει για το 2013.
Θα πρέπει να επισημάνουμε πως το έργο κατασκευής του κάθετου άξονα μήκους 22 χιλιομέτρων έχει αναλάβει να το κατασκευάσει η τεχνική εταιρεία Ιόνιος Κατασκευαστική. Το πρόβλημα στην εξέλιξη των εργασιών είναι διπλό: από τη μία έχουμε τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας που έχουν επιβραδύνει τους ρυθμούς κατασκευής και από την άλλη έχουμε την αδυναμία του Δημοσίου να αποπληρώσει τα εκτελεσμένα έργα και να επιταχύνει τους ρυθμούς εκταμίευσης.
Αυτό έχει λειτουργήσει εις βάρος όλου του έργου που έχει προϋπολογισμό 85 εκ.ευρώ. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 15/12/2006 και η σύμβαση κατασκευής υπογράφτηκε στις 20/07/2007. Το έργο μάλιστα είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ μέσω του προγράμματος «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας».
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Το έργο ταλανίζεται και από συσσωρευμένες οφειλές της Ιόνιος προς τους εργαζομένους που κατά καιρούς πραγματοποιούν κινητοποιήσεις ενώ κατά τους ίδιους υπάρχουν οφειλές που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν τους 10 μήνες.
ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΤΗΣ ΙΟΝΙΟΣ;
Η κατάσταση αυτή φαίνεται ότι έχει θορυβήσει και την Εγνατία ΑΕ, που πρόσφατα απέστειλε προς τη διοίκηση Ιόνιος ειδική πρόσκληση, με την οποία την καλεί να παρουσιάσει συγκεκριμένη πρόοδο στις εργασίες σε διάστημα ενός μήνα, και την προειδοποιεί για το ενδεχόμενο «έκπτωσής» της από το έργο.
Το έργο που κουβαλά ήδη περισσότερο από ένα χρόνο καθυστέρηση θα έμπλεκε σε περιπέτειες αν εξ ανάγκης είχαμε ακόμα μία έκπτωτη εργολαβία καθώς οι πόροι του ΕΣΠΑ θα χάνονταν, το έργο θα καθυστερούσε για μία διετία ακόμα και θα έριχνε στην ανεργία δεκάδες εργαζομένους.
Το συνολικό μήκος των 23 χλμ. του οδικού άξονα είναι 19χλμ. σε νέα χάραξη και 4 χλμ. βελτίωση του υφιστάμενου άξονα. Περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η ταχύτητα μελέτης στο μεγαλύτερο μήκος του είναι 80 χλμ./ώρα. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο γεφυρών, οδικών σηράγγων, συνολικού μήκους 1,7 χλμ. περίπου και επτά Ισόπεδων Κόμβων σύνδεσης.
Το έργο αυτό είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην περιοχή της Θράκης (μετά τον κάθετο Ορμένιο-Αρδάνιο). Ο κάθετος άξονας που ξεκινά από την πόλη της Κομοτηνής και καταλήγει στα σύνορα θα πρέπει να πούμε πως δεν σταματά εκεί καθώς συνεχίζεται επί Βουλγαρικού εδάφους.
Το ypodomes.com στα πλαίσια της ενημέρωσης για την πρόοδο των αναπτυξιακών έργων που γίνονται στην χώρα μας επικοινώνησε με την Εγνατία Οδό καθώς παρατηρούνται πολλές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του δρόμου.
Σύμφωνα με την Εγνατία Οδό ο δρόμος χωρίζεται σε δύο τμήματα: το βόρειο και το νότιο. Στρατηγικά το βόρειο τμήμα είναι το πιο σημαντικό καθώς συναντιέται στα σύνορα με το αντίστοιχο τμήμα του Βουλγαρικού άξονα.
Σε αυτό το τμήμα οι εργασίες είναι αρκετά προχωρημένες και παρά το γεγονός της μεγάλης καθυστέρησης υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2012. Αυτό το τμήμα είναι και το δυσκολότερο τεχνικά και σε αυτή τη φάση είμαστε σε ολοκλήρωση των ασφαλτικών.
Το νότιο τμήμα που είναι περίπου 8 χιλιόμετρα είναι πιο πίσω στο θέμα της κατασκευής και η όλη παράδοση του δρόμου πάει για το 2013.
Θα πρέπει να επισημάνουμε πως το έργο κατασκευής του κάθετου άξονα μήκους 22 χιλιομέτρων έχει αναλάβει να το κατασκευάσει η τεχνική εταιρεία Ιόνιος Κατασκευαστική. Το πρόβλημα στην εξέλιξη των εργασιών είναι διπλό: από τη μία έχουμε τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας που έχουν επιβραδύνει τους ρυθμούς κατασκευής και από την άλλη έχουμε την αδυναμία του Δημοσίου να αποπληρώσει τα εκτελεσμένα έργα και να επιταχύνει τους ρυθμούς εκταμίευσης.
Αυτό έχει λειτουργήσει εις βάρος όλου του έργου που έχει προϋπολογισμό 85 εκ.ευρώ. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 15/12/2006 και η σύμβαση κατασκευής υπογράφτηκε στις 20/07/2007. Το έργο μάλιστα είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ μέσω του προγράμματος «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας».
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Το έργο ταλανίζεται και από συσσωρευμένες οφειλές της Ιόνιος προς τους εργαζομένους που κατά καιρούς πραγματοποιούν κινητοποιήσεις ενώ κατά τους ίδιους υπάρχουν οφειλές που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν τους 10 μήνες.
ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΤΗΣ ΙΟΝΙΟΣ;
Η κατάσταση αυτή φαίνεται ότι έχει θορυβήσει και την Εγνατία ΑΕ, που πρόσφατα απέστειλε προς τη διοίκηση Ιόνιος ειδική πρόσκληση, με την οποία την καλεί να παρουσιάσει συγκεκριμένη πρόοδο στις εργασίες σε διάστημα ενός μήνα, και την προειδοποιεί για το ενδεχόμενο «έκπτωσής» της από το έργο.
Το έργο που κουβαλά ήδη περισσότερο από ένα χρόνο καθυστέρηση θα έμπλεκε σε περιπέτειες αν εξ ανάγκης είχαμε ακόμα μία έκπτωτη εργολαβία καθώς οι πόροι του ΕΣΠΑ θα χάνονταν, το έργο θα καθυστερούσε για μία διετία ακόμα και θα έριχνε στην ανεργία δεκάδες εργαζομένους.
Το συνολικό μήκος των 23 χλμ. του οδικού άξονα είναι 19χλμ. σε νέα χάραξη και 4 χλμ. βελτίωση του υφιστάμενου άξονα. Περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η ταχύτητα μελέτης στο μεγαλύτερο μήκος του είναι 80 χλμ./ώρα. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο γεφυρών, οδικών σηράγγων, συνολικού μήκους 1,7 χλμ. περίπου και επτά Ισόπεδων Κόμβων σύνδεσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου