Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

Ποιά μεγάλα έργα θα παραδοθούν τους επόμενους μήνες και ποιά πάνε για το 2013 και βλέπουμε;

κείμενο από το ypodomes.com Το 2012 ξεπέρασε και τις χειρότερες προβλέψεις μέχρι τώρα στον τομέα των κατασκευών και των έργων. Την περίοδο που διανύουμε οι τεχνικές εταιρείες την χαρακτηρίζουν ως «τη χειρότερη περίοδο εδώ και 30 χρόνια» και οι προοπτικές προς το παρόν εμφανίζονται πολύ κακές. Για την φετινή χρονιά αν και είχαν προγραμματιστεί πολλά μεγάλα έργα να λειτουργήσουν, πολλά από αυτά μετατίθενται χρονικά και μάλιστα με πολύ μεγάλη απόκλιση. Λίγες είναι εκείνες οι περιπτώσεις που τα έργα καταφέρνουν να ολοκληρωθούν και να παραδοθούν στο κοινό για να τα χρησιμοποιεί. Ένα από τα έργα που θα μας δώσει χαρά το επόμενο διάστημα είναι η επέκταση του Αυτοκινητόδρομου Μορέα (οδικός άξονας Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα) μέχρι την πόλη της Καλαμάτας ολοκληρώνοντας τον κάθετο άξονα και φέρνοντας την πόλη της Πελοποννήσου 2 ώρες από την Αθήνα. Το έργο θα αποδοθεί τμηματικά μέχρι το τέλος του έτους. Μέσα στον Ιούλιο περιμένουμε την απόδοση του τμήματος Τσακώνα-Καλαμάτα (23χλμ) και μέχρι το τέλος του έτους το «διαβολικό» τμήμα Παραδείσια- Τσακώνα. Ένα ακόμα έργο που θα ολοκληρωθεί έστω και με καθυστέρηση το Φθινόπωρο είναι το μεγάλο Φράγμα του Ιλαρίωνα στην Κοζάνη, ένα εμβληματικό έργο για την περιοχή της Δυτικής Μακεδονία που θα βοηθήσει στην διαχείριση του νερού προς όφελος των αγροτών και φυσικά των πόλεων του Νομού Κοζάνης. Τα καλά νέα όμως τελειώνουν εδώ. Μία ολόκληρη λίστα από έργα που περιμέναμε να ολοκληρωθούν φέτος είτε είναι αμφισβητούμενο το αποτέλεσμα είτε μετατίθενται οριστικά στο ..μέλλον. Ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Κομοτηνή- Ελληνό-Βουλγαρικά σύνορα έπρεπε ήδη να έχει λειτουργήσει στο βόρειο τμήμα του. Τα νέα που έρχονται δεν είναι ιδιαίτερα καλά με τις προβλέψεις για λειτουργία του δρόμου μέχρι το τέλος του 2012 να αμφισβητούνται από πολλούς.. Εδώ και μήνες έπρεπε να λειτουργεί το τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας, Σιδηρόκαστρο-Πετρίτσι. Πρόκειται για ένα τμήμα αρκετών χιλιομέτρων που βρίσκεται σε ολοκλήρωση εδώ και καιρό αλλά όχι σε απόδοση. Στην Εγνατία επιμένουν ότι το τμήμα αυτό θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2012. Να το πιστέψουμε; Αδικαιολόγητα καθυστερημένη είναι και η παράδοση των σταθμών του Προαστιακού της Αθήνα Πύργος Βασιλίσσης και Κάτω Αχαρναί. Οι δύο σταθμοί είναι έτοιμοι αλλά για άγνωστο λόγο μέχρι σήμερα δεν έχουν παραδοθεί σε λειτουργία. Έπρεπε να έχουν λειτουργήσει εδώ και 2 μήνες και εδώ είναι πολύ πιθανό να μην έχουν γίνει τα γνωστά εγκαίνια λόγω «απουσίας» Υπουργού. Τώρα περιμένουμε την λειτουργία τους.. Ένα έργο με ιστορία που πιθανολογείται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους είναι το περίφημο φράγμα στην Αχαία Πείρου-Παραπείρου. Το έργο ξεκίνησε πριν 6 χρόνια, το έπιασε η κρίση, σταμάτησε, ξανά-ξεκίνησε με αποτέλεσμα το χρονοδιάγραμμα να είναι λάστιχο από όλες τις απόψεις. Η απάντηση για το αν είναι σίγουρο πως θα λειτουργήσει μέχρι τον Δεκέμβριο είναι σαφέστατα , όχι δεν είναι σίγουρο.. Για το 2014 μετατέθηκε η ολοκλήρωση των ατελείωτων έργων στο Αεροδρόμιο Ιωαννίνων που πραγματικά είναι αιώνια. Ένα από τα χειρότερα αεροδρόμια έχει επιχειρηθεί να εκσυγχρονιστεί αλλά η οικονομική κρίση κατάφερε να «σακατέψει» την χρηματοδότηση με αποτέλεσμα ο ανάδοχος να λειτουργεί με τη μορφή «κλεψύδρας». Μόλις πέφτουν χρήματα έχουμε εργασίες. Μόλις σταματούν, τα έργα παγώνουν! Μιας και ο λόγος για «πάγωμα», στο κλαμπ των παγωμένων έργων εισήλθε το φωτοβολταϊκό πάρκο της Μεγαλόπολης καθώς η απαιτούμενη χρηματοδότηση για το πάρκο ισχύος 50MW δεν έχει βρεθεί και έτσι αντί να τελειώσει στα τέλη του 2012 κοιτάμε για το 2014. Αν βρεθεί χρηματοδότηση. Ειδάλλως θα προστεθεί όχι στα παγωμένα έργα αλλά στα έργα «μακέτες». Άγνωστη είναι η πορεία των έργων στο Αεροδρόμιο Σκιάθου καθώς η πρόβλεψη για ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης στο τέλος του 2012 μάλλον διαψεύδεται και το σενάριο μας πάει στο 2013... και βλέπουμε. Με την οικονομική κρίση στην χώρα να χτυπάει το ένα αρνητικό ρεκόρ μετά το άλλο είναι πολλές φορές απορίας άξιο πως οι τεχνικές εταιρείες καταφέρνουν να επιβιώσουν αλλά και να επισημάνουμε πως τα μηνύματα πολλές φορές είναι αμφιλεγόμενα και το Δημόσιο να υποστηρίζει ότι πληρώνει κανονικά ενώ ο ανάδοχος να φωνάζει για «κουτσές» πληρωμές.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Βάλτε και καμιά παράγραφο. Μας έχουν βγει τα μάτια

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα