κείμενο από το
ypodomes.com
Αποτελεί ένα από τα κυριότερα περιουσιακά εταιρεία της κατασκευαστικής εταιρείας Ελλάκτωρ. Ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού, στον οποίο η Ελλάκτωρ διατηρεί πλειοψηφικό ποσοστό (59%), συνεχίζει να παρουσιάζει καθαρή κερδοφορία.
Το 2011 τα έσοδα της Αττικής Οδού, η οποία λειτούργησε το 2000, έφτασαν τα 203,4 εκατ., έναντι 226,6 εκατ. το 2010. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 64,3 εκατ., έναντι 70,5 εκατ. το 2010 και τα καθαρά κέρδη στα 48,7 εκατ., έναντι 44,5 εκατ. το 2010. Στα τέλη του 2011, το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων του αυτοκινητοδρόμου έφτανε τα 493,1 εκατ. και το σύνολο των υποχρεώσεων τα 780,1 εκατ.
Μειωμένη κίνηση 11% σε σχέση με το 2010
Τα έσοδα του αυτοκινητοδρόμου εμφανίζονται μειωμένα, εξαιτίας της μειωμένης διέλευσης οχημάτων. Το 2011 η κίνηση των οχημάτων ήταν κατά 11% μικρότερη σε σχέση με το 2010.
Συγκεκριμένα, το 2010 πραγματοποιήθηκαν 102.685.170 διελεύσεις (αντιστοιχώντας σε μέσο όρο 281.329 ημερήσιων διελεύσεων), ενώ το 2011 οι διελεύσεις ανήλθαν περί τις 91.390.000.
Πάντως και το 2010, σε σχέση με το 2009, παρουσιάστηκε μείωση στις διελεύσεις περί το 8,5%. Στελέχη της Ελλάκτωρ εκτιμούν ότι, από το 2009 ως σήμερα, έχει χαθεί το 1/3 της κυκλοφορίας!
Το αντίτιμο στην Αττική Οδό είναι σήμερα στα 2,8 ευρώ, αν και με βάση τη σύμβαση παραχώρησης θα μπορούσε να ήταν άνω των 3 ευρώ.
Το 2012 η διανομή μερίσματος στους μετόχους
Το 2012, η Αττική Οδός θα αρχίσει να διανείμει μέρισμα στους μετόχους της, οι οποίοι έχουν το δικαίωμα εκμετάλλευσής της ως τον Οκτώβριο του 2024.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Αττικής Οδού κόστισε περί τα 1,3 δισ. ευρώ περίπου. Το κόστος χρηματοδοτήθηκε κατά 35% με το ποσό των 420 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.
Η ανάδοχος εταιρεία παραχώρησης «Αττική Οδός ΑΕ» κάλυψε με ίδια και δανειακά κεφάλαια το υπόλοιπο 65%, συνεισφέροντας το ποσό των 880 εκατ. ευρώ.
1 σχόλιο:
Τι απέγινε το σχεδιο Σουφλιά για τη χρηματοδοτηση τού μετρό από τιτλοποίηση των κερδών της Αττικής οδού μετά την παραχώρησή της στο Δημόσιο; Η Αττική οδός θα παραδιδόταν περί το 2012-13 όταν θα είχε καλύψει τα εξοδα και ειχε συνεισφέρει τα αναλογούντα κέρδη στην κατασκευάστρια κοινοπραξία ή κάνω λάθος;
Δημοσίευση σχολίου