κείμενο από το
ypodomes.com
Χωρίς πυξίδα παραμένει η κατεύθυνση για την δημοπράτηση μεγάλων έργων που θα ζωντανέψουν και πάλι την παραγωγή υποδομών σημαντικών για τη χώρα. Εδώ και δύο χρόνια υπάρχουν έργα που έχουν διαφημιστεί, που έχουμε γράψει κατά κόρον για την δημοπράτηση τους αλλά δεν έχει γίνει το σημαντικό βήμα σε αυτή την κατεύθυνση.
Τα έργα αυτά όμως θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια και είναι από εκείνα που θα συμβάλλουν στη ν καλυτέρευση της καθημερινότητας μας. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη έχουν τα σκήπτρα σε αυτά τα έργα σε συνδυασμό με τα έργα σε παραχώρηση που είτε θα επανεκκινηθούν είτε θα ξεκινήσουν νέα θα δημιουργήσουν το απαραίτητο μείγμα ανάπτυξης.
ΑΘΗΝΑ
Στην Αθήνα η ναυαρχίδα των έργων ακούει στο όνομα ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Η αξιοποίηση του θα μετατρέψει την Αθήνα σε μία από τις πιο σημαντικές πόλεις της Ευρώπης ενώ η έκταση του θα δημιουργήσει νέες υποδομές και ένα μεγάλο μητροπολιτικό πάρκο.
Οι αναπλάσεις σε διάφορες περιοχές είναι οι επόμενες στην λίστα. Φαληρικός Όρμος, Φαληρικό Δέλτα, Ανάπλαση Βοτανικού και Λεωφόρου Αλεξάνδρας (η λεγόμενη διπλή ανάπλαση), η ανάπλαση του κέντρου με άξονα την Πανεπιστημίου, η αξιοποίηση των πάρκων στο Γουδί και το Ίλιον είναι μερικά από τα αστικά έργα που θα δημιουργήσουν το νέο πρόσωπο της πρωτεύουσας.
Σημαντικά συγκοινωνιακά έργα που περιμένουμε ξεκίνησαν ή θα ξεκινήσουν τους επόμενους μήνες. Στο Μετρό ξεκίνησε η επέκταση της γραμμής 3 για Πειραιά ενώ για τον επόμενο χρόνο περιμένουμε να ξεκινήσει το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 από το Γαλάτσι μέχρι το κέντρο της Αθήνας στον Ευαγγελισμό.
Στο Τραμ περιμένουμε να ξεκινήσει το Φθινόπωρο η επέκταση από το Φάληρο στον Πειραιά ενώ τον επόμενο χρόνο περιμένουμε την εκκίνηση του έργου της επέκτασης από το Σύνταγμα στην Πατησίων μέσω της Πανεπιστημίου.
Εξίσου σημαντικό είναι και το έργο ανάπτυξης του monorail στο λιμάνι του Πειραιά, έργο που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ακόμα και στον Προαστιακό περιμένουμε να ξεκινήσει και πάλι το έργο Πειραιάς-3 Γέφυρες που θα φέρει την ηλεκτροκίνηση στο λιμάνι του Πειραιά.
Σημαντικά οδικά έργα είναι επίσης σε τροχιά ωρίμανσης. Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που εδώ και μία δεκαετία συζητείται μπορεί να μπει και πάλι στην πρίζα μαζί με άλλα σημαντικά έργα. Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, υποθαλάσσια Σαλαμίνας και ο νέος οδικός άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εδώ οι υποσχέσεις περισσεύουν και αναμένουμε να γίνουν σημαντικές κινήσεις στην αναθέρμανση των σημαντικών έργων υποδομής στην χώρα. Στα έργα Μετρό που κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς και χρειάζεται επιτέλους επιτάχυνση πρέπει να προσθέσουμε και την πρώτη επέκταση του μέσου στην Καλαμαριά που είναι πλέον σε φάση ολοκλήρωσης της δημοπράτησης.
Ο σχεδιασμός για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία είναι σε ώριμη φάση και απομένει η σωστή προώθηση για να ξεκινήσει το σημαντικό συγκοινωνιακό έργο. Επίσης περιμένουμε να δούμε αν η Δημαρχία Μπουτάρη καταφέρει να πείσει το Υπουργείο Υποδομών για γραμμή Τραμ.
Σημαντικά είναι και τα οδικά έργα με σημαία την αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο της Περιφερειακής που αναστενάζει από τα φανάρια. Η δημοπράτηση του δυτικού τμήματος πάγωσε λόγω της ρευστής πολιτικής κατάστασης και τώρα περιμένουμε την ημέρα δημοπράτησης. Το έργο θα συνεχίσει με τις δημοπρατήσεις των επόμενων τμημάτων μέχρι τον κόμβο του Αεροδρομίου Μακεδονία.
Στις αναπλάσεις εκτός από το έργο που τρέχει στη νέα παραλία περιμένουμε νέες εκτεταμένες πεζοδρομήσεις με πρώτη αυτή της Αγίας Σοφίας που γίνεται επίσημα πεζόδρομος και θα συμπαρασύρει και άλλους οδικούς άξονες του κέντρου.
Στο λιμάνι είναι ο επόμενος πόλος έργων υποδομής με δύο «σημαίες». Η πρώτη είναι η αναμενόμενη κατασκευή του 6ου προβλήτα που θα φέρει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης 10 χρόνια μπροστά. Εξίσου σημαντικό είναι και το έργο της ανάπτυξης Μαρίνας στον πρώτο προβλήτα σε απόσταση αναπνοής από την Πλατεία Αριστοτέλους που θα αλλάξει την βιτρίνα της πόλης.
Αυτά και άλλα πολλά έργα πρέπει να προχωρήσουν από αυτή τη διακυβέρνηση και μάλιστα οι ρυθμοί θα πρέπει να είναι καταιγιστικοί. Το αν θα τα καταφέρει είναι σίγουρα μία διαρκής κουβέντα που θα λέμε το επόμενο διάστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου