κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα μεγαλύτερα παγωμένα οδικά έργα τα τελευταία 3 χρόνια ξαναβρίσκει το δρόμο του. Με χτεσινή απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών το έργο αναλαμβάνει να ολοκληρώσει η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ. Το κόστος υπολογίζεται γύρω στα 60 εκ.ευρώ.
Η Κοινοπραξία πρέπει να προσκομίσει μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου τις απαραίτητες εγγυητικές επιστολές και θα ακολουθήσει η υπογραφή της νέας σύμβασης. Τα έργα προβλέπονται να ολοκληρωθούν σε διάστημα 18 μηνών και να δοθεί στην κυκλοφορία τον Μάρτιο του 2014 και αφορούν έργα σε μήκος 19 χιλιομέτρων.
Το ορφανό έργο μετατροπής σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Στυλίδα-Ράχες παραμένει παγωμένο από το 2009 λόγω αδυναμίας κατασκευής από τον αρχικό ανάδοχο ΑΤΤΙΚΑΤ.
Η συγκεκριμένη εταιρεία από το 2011 κρίθηκε έκπτωτη και αναζητήθηκε η καλύτερη δυνατή λύση. Αυτή σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης ήταν η υποκατάσταση της εταιρείας από την ΚΞ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ καθώς η ΑΤΤΙΚΑΤ βρίσκεται ήδη κάτω από το άρθρο 99 και οι νομικές διαδικασίες θα ήταν ιδιαίτερα χρονοβόρες και φυσικά εις βάρος του έργου.
Η ΑΤΤΙΚΑΤ με αίτημα της από τις 22 Μαρτίου ζήτησε την υποκατάσταση της από την συγκεκριμένη Κοινοπραξία πράγμα που έγινε δεκτό από τις εταιρείες του ΆΚΤΩΡΑ και της ΤΕΡΝΑ.
Οι υπολειπόμενες εργασίες του έργου είναι ενδεικτικά οι εξής:
α. Ολοκλήρωση χωματουργικών εργασιών:
αα) Στον άξονα του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ:
•Από Χ.Θ 12+000,00 έως Χ.Θ 12+720,00
•Από Χ.Θ 15+440,00 έως Χ.Θ 18+564,25
•Από Χ.Θ 26+300,00 έως Χ.Θ 28+600,00 (περιοχή αρχαίων – περιοχή
επιφανειακών –υπόγειων υδάτων)
•Από Χ.Θ 30+640,00 έως Χ.Θ 31+234,967
ββ) Στο δίκτυο των παραπλεύρων οδών (SR)
SR6D, SR7D, SR8D, SR4A, SR5A
γγ) Στους κλάδους κόμβων
•Κλάδος 3 Αγ. Μαρίνας
•Κλάδος 1 Αχινού
δδ) Στις Κάθετες Οδούς
ΚΟ1Α, ΚΟ7, ΚΟ8, ΚΟ10, ΚΟ12
εε) Σε όλες τις αγροτικές οδούς
β. Εργασίες οδοστρωσίας, σε επίπεδο κυρίως υλικών βάσης για όλο το μήκος του έργου.
γ. Εργασίες ασφαλτικών σε όλο το μήκος του έργου
δ. Εργασίες Σήμανσης και Ασφάλειας σε όλο το μήκος του έργου
ε. Εργασίες Ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων – υδραυλικών σε όλο το μήκος του
έργου.
στ. Εργασίες πρασίνου σε όλο το μήκος του έργου
ζ. Εργασίες τεχνικών έργων, που αφορούν:/Δ1/Υ6Α-2
αα) Επανεπίχωση των στομίων cut & cover των σηράγγων.
ββ) Αποχέτευση – αποστράγγιση και οχετών από Χ.Θ 12+000 έως Χ.Θ 12+720
γγ) Αποχέτευση – αποστράγγιση και οχετών στο τμήμα από Χ.Θ 26+300 έως Χ.Θ
28+600.
δδ) Αποχέτευση – αποστράγγιση και οχετών στο τμήμα από Χ.Θ 30+640 έως Χ.Θ
31+234,967.
εε) Κατασκευή Τεχνικού Τ17.
Πρέπει να επισημάνουμε πως υπάρχουν σημαντικές αρχαιολογικές ανασκαφές που γίνονται στο τμήμα από τη ΧΘ 26+960 έως ΧΘ 28+150, από υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού (ΙΔ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και 24η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων).
Αναλυτικά η απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών αναφέρει τα παρακάτω:
Αποφασίζουμε την αποδοχή του αιτήματος για υποκατάσταση της αναδόχου του δημοσίου έργου «Κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου με τα συνοδά του έργα στο τμήμα: Αρχή Α.Κ Αγ. Μαρίνας – Αρχή Α.Κ Ραχών του άξονα ΠΑΘΕ» ΑΤΤΙΚΑΤ Α.Τ.Ε, από την «Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε – ΤΕΡΝΑ Α.Ε», οι οποίες είχαν αναδειχθεί δεύτερος και τρίτος μειοδότης στο
διαγωνισμό του έργου.
Η υποκατάσταση εγκρίνεται με απαλλαγή της αρχικής αναδόχου από την ευθύνη για τις εκτελεσθησόμενες εργασίες, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 65 του Ν.3669/08, και αφορά το σύνολο των υπολειπομένων εργασιών του έργου, οι οποίες ενδεικτικά και όχι περιοριστικά αναφέρονται πιο πάνω. Προσδιορίζουμε
τον 27ο λογαριασμό του έργου, ως εκείνον από τον οποίο και μετά όλες οι πληρωμές θα διενεργούνται στη νέα ανάδοχο, ενώ περιέρχεται σ΄ αυτήν και το υπόλοιπο του 26ου λογαριασμού, που αφορά στο ποσό της κράτησης που έγινε από τη Δ/νουσα Υπηρεσία.
Β) Η υποκατάστατη κοινοπραξία να προσκομίσει εγγυητικές επιστολές, μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας, οι οποίες θα αντιστοιχούν στο 30% των αρχικών εγγυήσεων της σύμβασης που απομένουν στα χέρια της Υπηρεσίας, εν συνεχεία δε θα αποδεσμευθεί αντίστοιχο ποσό εγγυήσεων της αρχικής αναδόχου.
Γ) Σε κάθε λογαριασμό, αρχής γενομένης από τον 27ο και μετά, θα περιλαμβάνεται το 50% της αξίας των εκτελουμένων εργασιών μέχρι την κάλυψη της επιμετρητικής διαφοράς μεταξύ των ποσών των υπ΄ αριθ. 1 έως 26 Λογαριασμών και των υπ΄ αριθμ. 1 έως 101 Τμηματικών επιμετρήσεων και κατά τα λοιπά, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 10 του σκεπτικού της παρούσας.
Δ) Την έγκριση παράτασης της συνολικής προθεσμίας του έργου του θέματος, η οποία έληξε την 12-7-2011, κατά δέκα οκτώ (18) μήνες με αναθεώρηση, από την κοινοποίηση της Απόφασης.
Ένα από τα μεγαλύτερα παγωμένα οδικά έργα τα τελευταία 3 χρόνια ξαναβρίσκει το δρόμο του. Με χτεσινή απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών το έργο αναλαμβάνει να ολοκληρώσει η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ. Το κόστος υπολογίζεται γύρω στα 60 εκ.ευρώ.
Η Κοινοπραξία πρέπει να προσκομίσει μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου τις απαραίτητες εγγυητικές επιστολές και θα ακολουθήσει η υπογραφή της νέας σύμβασης. Τα έργα προβλέπονται να ολοκληρωθούν σε διάστημα 18 μηνών και να δοθεί στην κυκλοφορία τον Μάρτιο του 2014 και αφορούν έργα σε μήκος 19 χιλιομέτρων.
Το ορφανό έργο μετατροπής σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Στυλίδα-Ράχες παραμένει παγωμένο από το 2009 λόγω αδυναμίας κατασκευής από τον αρχικό ανάδοχο ΑΤΤΙΚΑΤ.
Η συγκεκριμένη εταιρεία από το 2011 κρίθηκε έκπτωτη και αναζητήθηκε η καλύτερη δυνατή λύση. Αυτή σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης ήταν η υποκατάσταση της εταιρείας από την ΚΞ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ καθώς η ΑΤΤΙΚΑΤ βρίσκεται ήδη κάτω από το άρθρο 99 και οι νομικές διαδικασίες θα ήταν ιδιαίτερα χρονοβόρες και φυσικά εις βάρος του έργου.
Η ΑΤΤΙΚΑΤ με αίτημα της από τις 22 Μαρτίου ζήτησε την υποκατάσταση της από την συγκεκριμένη Κοινοπραξία πράγμα που έγινε δεκτό από τις εταιρείες του ΆΚΤΩΡΑ και της ΤΕΡΝΑ.
Οι υπολειπόμενες εργασίες του έργου είναι ενδεικτικά οι εξής:
α. Ολοκλήρωση χωματουργικών εργασιών:
αα) Στον άξονα του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ:
•Από Χ.Θ 12+000,00 έως Χ.Θ 12+720,00
•Από Χ.Θ 15+440,00 έως Χ.Θ 18+564,25
•Από Χ.Θ 26+300,00 έως Χ.Θ 28+600,00 (περιοχή αρχαίων – περιοχή
επιφανειακών –υπόγειων υδάτων)
•Από Χ.Θ 30+640,00 έως Χ.Θ 31+234,967
ββ) Στο δίκτυο των παραπλεύρων οδών (SR)
SR6D, SR7D, SR8D, SR4A, SR5A
γγ) Στους κλάδους κόμβων
•Κλάδος 3 Αγ. Μαρίνας
•Κλάδος 1 Αχινού
δδ) Στις Κάθετες Οδούς
ΚΟ1Α, ΚΟ7, ΚΟ8, ΚΟ10, ΚΟ12
εε) Σε όλες τις αγροτικές οδούς
β. Εργασίες οδοστρωσίας, σε επίπεδο κυρίως υλικών βάσης για όλο το μήκος του έργου.
γ. Εργασίες ασφαλτικών σε όλο το μήκος του έργου
δ. Εργασίες Σήμανσης και Ασφάλειας σε όλο το μήκος του έργου
ε. Εργασίες Ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων – υδραυλικών σε όλο το μήκος του
έργου.
στ. Εργασίες πρασίνου σε όλο το μήκος του έργου
ζ. Εργασίες τεχνικών έργων, που αφορούν:/Δ1/Υ6Α-2
αα) Επανεπίχωση των στομίων cut & cover των σηράγγων.
ββ) Αποχέτευση – αποστράγγιση και οχετών από Χ.Θ 12+000 έως Χ.Θ 12+720
γγ) Αποχέτευση – αποστράγγιση και οχετών στο τμήμα από Χ.Θ 26+300 έως Χ.Θ
28+600.
δδ) Αποχέτευση – αποστράγγιση και οχετών στο τμήμα από Χ.Θ 30+640 έως Χ.Θ
31+234,967.
εε) Κατασκευή Τεχνικού Τ17.
Πρέπει να επισημάνουμε πως υπάρχουν σημαντικές αρχαιολογικές ανασκαφές που γίνονται στο τμήμα από τη ΧΘ 26+960 έως ΧΘ 28+150, από υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού (ΙΔ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και 24η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων).
Αναλυτικά η απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών αναφέρει τα παρακάτω:
Αποφασίζουμε την αποδοχή του αιτήματος για υποκατάσταση της αναδόχου του δημοσίου έργου «Κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου με τα συνοδά του έργα στο τμήμα: Αρχή Α.Κ Αγ. Μαρίνας – Αρχή Α.Κ Ραχών του άξονα ΠΑΘΕ» ΑΤΤΙΚΑΤ Α.Τ.Ε, από την «Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε – ΤΕΡΝΑ Α.Ε», οι οποίες είχαν αναδειχθεί δεύτερος και τρίτος μειοδότης στο
διαγωνισμό του έργου.
Η υποκατάσταση εγκρίνεται με απαλλαγή της αρχικής αναδόχου από την ευθύνη για τις εκτελεσθησόμενες εργασίες, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 65 του Ν.3669/08, και αφορά το σύνολο των υπολειπομένων εργασιών του έργου, οι οποίες ενδεικτικά και όχι περιοριστικά αναφέρονται πιο πάνω. Προσδιορίζουμε
τον 27ο λογαριασμό του έργου, ως εκείνον από τον οποίο και μετά όλες οι πληρωμές θα διενεργούνται στη νέα ανάδοχο, ενώ περιέρχεται σ΄ αυτήν και το υπόλοιπο του 26ου λογαριασμού, που αφορά στο ποσό της κράτησης που έγινε από τη Δ/νουσα Υπηρεσία.
Β) Η υποκατάστατη κοινοπραξία να προσκομίσει εγγυητικές επιστολές, μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας, οι οποίες θα αντιστοιχούν στο 30% των αρχικών εγγυήσεων της σύμβασης που απομένουν στα χέρια της Υπηρεσίας, εν συνεχεία δε θα αποδεσμευθεί αντίστοιχο ποσό εγγυήσεων της αρχικής αναδόχου.
Γ) Σε κάθε λογαριασμό, αρχής γενομένης από τον 27ο και μετά, θα περιλαμβάνεται το 50% της αξίας των εκτελουμένων εργασιών μέχρι την κάλυψη της επιμετρητικής διαφοράς μεταξύ των ποσών των υπ΄ αριθ. 1 έως 26 Λογαριασμών και των υπ΄ αριθμ. 1 έως 101 Τμηματικών επιμετρήσεων και κατά τα λοιπά, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 10 του σκεπτικού της παρούσας.
Δ) Την έγκριση παράτασης της συνολικής προθεσμίας του έργου του θέματος, η οποία έληξε την 12-7-2011, κατά δέκα οκτώ (18) μήνες με αναθεώρηση, από την κοινοποίηση της Απόφασης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου