κειμενο από το ypodomes.com
«Γόρδιο δεσμό» χαρακτήρισε την σύμβαση της Ολυμπίας οδού, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Παραρτήματος Δυτικής Ελλάδος, απαντώντας σε ερωτήσεις μας για τις εξελίξεις επί του έργου που καρκινοβατεί.
Ο κ. Αθανάσιος Γιανναδάκης, είπε πως το ελληνικό δημόσιο πρέπει να απεμπλακεί, από όλο αυτό το σύμπλεγμα αναδόχων- τραπεζών, προκειμένου να προχωρήσει η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού, θέτοντας το όλο ζήτημα στις πραγματικές Ελληνικές αλλά και Ευρωπαϊκές του διαστάσεις.
«Πρέπει να δούμε πως θα προχωρήσει το κομμάτι της ανακεφαλαιοποίησης των Ελληνικών Τραπεζών, γιατί το 55% της χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από τις Ελληνικές Τράπεζες. Άρα εκ των πραγμάτων είναι σύνθετο το ζήτημα και πρέπει να δούμε σε ελληνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, πως θα λυθεί ο γόρδιος δεσμός.
Αυτά για να ξέρει ο κόσμος πάνω –κάτω που βρίσκεται το έργο. Η σύμβαση που έχει υπογραφεί είναι γόρδια, κυριολεκτικά δένει τα χέρια του δημοσίου σε πάρα πολλά επίπεδα, παρόλα αυτά πρέπει να ανταπεξέλθουμε σε αυτό. Από το Νοέμβριο του 2010 δεν λειτουργεί κανένα εργοτάξιο. Από την σύμβαση οι κοινοπραξία των εταιριών που έχει αναλάβει την κατασκευή, είναι υποχρεωμένη να εξασφαλίσει την χρηματοδότηση του έργου, οι Τράπεζες που είναι πίσω τους και είχαν αναλάβει έχουν κάνει στάση πληρωμών… Κατά την σύμβαση, ο ανάδοχος είναι ανάδοχος.
Αλλά επειδή όλα αποτελούν ένα σύμπλεγμα, αυτή τη στιγμή το Δημόσιο προσπαθεί να δει πως μπορεί να απεμπλακεί από αυτή την κατάσταση είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο», δήλωσε ο πρόεδρος του Παραρτήματος του ΤΕΕ Δ.Ε.
Συνεχίζοντας, είπε ότι αποτελούν σημαντικό ζήτημα για τους βουλευτές της περιοχής μας και την Αυτοδιοίκηση, πως μια τόσο υποβαθμισμένη περιοχή, μπορεί να επανέλθει σε τροχιές ανάπτυξης. Μάλιστα μια περιοχή που στερείται μέσων σταθερής τροχιάς. «αν θα φτάσει ως εδώ το τρένο το 2020 θα πρέπει και να είμαστε ευχαριστημένοι έτσι όπως πηγαίνουμε (ήδη για να φτάσει στο Ρίο μιλάμε για το 2016). Όλα αυτά είναι στοιχήματα με το χρόνο».
Και εν κατακλείδι ο κ. Γιανναδάκης εξέφρασε την ελπίδα πως θα «έχουμε μια θετική έκβαση, τουλάχιστον μέχρι το κομμάτι ως τον Πύργο. Και μετά να δούμε πως θα παλέψουμε το υπόλοιπο κομμάτι».
«Γόρδιο δεσμό» χαρακτήρισε την σύμβαση της Ολυμπίας οδού, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Παραρτήματος Δυτικής Ελλάδος, απαντώντας σε ερωτήσεις μας για τις εξελίξεις επί του έργου που καρκινοβατεί.
Ο κ. Αθανάσιος Γιανναδάκης, είπε πως το ελληνικό δημόσιο πρέπει να απεμπλακεί, από όλο αυτό το σύμπλεγμα αναδόχων- τραπεζών, προκειμένου να προχωρήσει η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού, θέτοντας το όλο ζήτημα στις πραγματικές Ελληνικές αλλά και Ευρωπαϊκές του διαστάσεις.
«Πρέπει να δούμε πως θα προχωρήσει το κομμάτι της ανακεφαλαιοποίησης των Ελληνικών Τραπεζών, γιατί το 55% της χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από τις Ελληνικές Τράπεζες. Άρα εκ των πραγμάτων είναι σύνθετο το ζήτημα και πρέπει να δούμε σε ελληνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, πως θα λυθεί ο γόρδιος δεσμός.
Αυτά για να ξέρει ο κόσμος πάνω –κάτω που βρίσκεται το έργο. Η σύμβαση που έχει υπογραφεί είναι γόρδια, κυριολεκτικά δένει τα χέρια του δημοσίου σε πάρα πολλά επίπεδα, παρόλα αυτά πρέπει να ανταπεξέλθουμε σε αυτό. Από το Νοέμβριο του 2010 δεν λειτουργεί κανένα εργοτάξιο. Από την σύμβαση οι κοινοπραξία των εταιριών που έχει αναλάβει την κατασκευή, είναι υποχρεωμένη να εξασφαλίσει την χρηματοδότηση του έργου, οι Τράπεζες που είναι πίσω τους και είχαν αναλάβει έχουν κάνει στάση πληρωμών… Κατά την σύμβαση, ο ανάδοχος είναι ανάδοχος.
Αλλά επειδή όλα αποτελούν ένα σύμπλεγμα, αυτή τη στιγμή το Δημόσιο προσπαθεί να δει πως μπορεί να απεμπλακεί από αυτή την κατάσταση είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο», δήλωσε ο πρόεδρος του Παραρτήματος του ΤΕΕ Δ.Ε.
Συνεχίζοντας, είπε ότι αποτελούν σημαντικό ζήτημα για τους βουλευτές της περιοχής μας και την Αυτοδιοίκηση, πως μια τόσο υποβαθμισμένη περιοχή, μπορεί να επανέλθει σε τροχιές ανάπτυξης. Μάλιστα μια περιοχή που στερείται μέσων σταθερής τροχιάς. «αν θα φτάσει ως εδώ το τρένο το 2020 θα πρέπει και να είμαστε ευχαριστημένοι έτσι όπως πηγαίνουμε (ήδη για να φτάσει στο Ρίο μιλάμε για το 2016). Όλα αυτά είναι στοιχήματα με το χρόνο».
Και εν κατακλείδι ο κ. Γιανναδάκης εξέφρασε την ελπίδα πως θα «έχουμε μια θετική έκβαση, τουλάχιστον μέχρι το κομμάτι ως τον Πύργο. Και μετά να δούμε πως θα παλέψουμε το υπόλοιπο κομμάτι».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου