κείμενο από το ypodomes.com
Σημαντική αναφορά έγινε στην χτεσινή μεγάλη Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών κου Χατζηδάκη που μαζί με τον Υφυπουργό κο Καλογιάννη απάντησαν σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.
Για το τελευταίο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα στην Πελοπόννησο από το Λεύκτρο μέχρι τη Σπάρτη υπήρξε μία στιγμή αμηχανίας καθώς μέχρι και χθες από επίσημα χείλη είχε ειπωθεί πως το κομμάτι θα λειτουργήσει στα τέλη του 2013. Σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου ο Υπουργός απάντησε:
«Μακάρι να πήγαιναν όλα τα έργα τα οδικά, όπως πήγε ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος, μακάρι ειλικρινά. Για να το συνδέσω και με τα υπόλοιπα. Λοιπόν δεν ξέρω, μπορεί να μη γίνει το 2014 και να γίνει και το 2013, ακόμα καλύτερα. Αλλά κάνει ο Αναπληρωτής Υπουργός μία εκτίμηση.»
Όπως είπε στο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη οι εργασίες συνεχίζονται, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τα αρχαιολογικά ευρήματα όμως κι έχει γίνει ήδη μία συνάντηση συνεργασίας με το Υπουργείο Πολιτισμού, όπου η συνάντηση αφορούσε και αντίστοιχα θέματα που υπάρχουν στο μετρό της Θεσσαλονίκης και επίκειται και νέα συνάντηση το αμέσως επόμενο διάστημα στην κατεύθυνση να επιταχύνουμε όσο το δυνατόν τα θέματα αυτά που καθυστερούν. Όπως σημείωσε ο κος Χατζηδάκης δεν υπάρχει κάποιο άλλο θέμα, το χρονοδιάγραμμα κατά τα λοιπά τηρείται.
Ο Υπουργός μίλησε και για τους 4 παγωμένους αυτοκινητόδρομους και τις σχετικές διαπραγματεύσεις που γίνονται καθώς είπε «Για τα υπόλοιπα, όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν, δεν παρουσιάζουμε χρονοδιαγράμματα για να μην τα τηρήσουμε. Σας είπαμε ότι μέχρι 30 Σεπτεμβρίου θέλουμε να έχουμε καταλήξει σε μια συμφωνία-πλαίσιο με τους παραχωρησιούχους, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσει μια περαιτέρω συζήτηση με τις τράπεζες.
Τώρα δε θα μπω σε λεπτομέρειες, γιατί είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις, αλλά αφήστε με να απαντήσω, δεν προτίθεμαι να μην σας απαντήσω. Λοιπόν, το πρώτο που δεν είναι μυστικό, είναι ότι το σκηνικό το οποίο έχουμε σήμερα πόρρω απέχει από το σκηνικό του 2007 όταν υπεγράφησαν αυτές οι συμβάσεις και στο χώρο των δημοσίων έργων και στο χώρο των τραπεζών και στο χώρο της οικονομίας γενικότερα.
Δύο πράγματα είναι δεδομένα: Το ένα είναι ότι υπάρχουν δημόσιες -δεν είναι μυστικό- διεκδικήσεις των παραχωρησιούχων προς το Ελληνικό Δημόσιο, λόγω των καθυστερήσεων και λόγω του ότι δεν έγιναν οι απαλλοτριώσεις στην ώρα τους και τα λοιπά και λόγω του ότι οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι το δημόσιο δεν τήρησε διάφορες συμφωνίες. Ως προς το ύψος δεν είμαι έτοιμος να σας δώσω αυτή την ώρα συγκεκριμένο αριθμό, αλλά πάντως δεν είναι ευκαταφρόνητο το ποσό.
Και δεύτερον, όντως είναι ενδεχόμενο ή βέβαιο ότι μπορεί να υπάρξει ένα χρηματοδοτικό κενό. Τον προσδιορισμό του χρηματοδοτικού κενού επακριβώς θα τον ξέρει κανένας όταν οι τράπεζες αποφασίσουν αν θα συμμετάσχουν στο έργο ή δε θα συμμετάσχουν.
Πάντως εκείνο το οποίο ξέρω και πάλι δε νομίζω ότι σας λέω κάτι που δεν μπορούσατε να το φανταστείτε, είναι ότι ήδη υπάρχουν επιστολές τραπεζών, είναι 41 τράπεζες αυτές που εμπλέκονται στη διαδικασία, οι οποίες πράγματι κάποιες από αυτές έχουν αμφιβολίες για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία.
Από την αρχή ξεκαθάρισα στη Βουλή ότι πρόκειται για «καυτή πατάτα», ξεκαθάρισα τους κινδύνους που υπάρχουν σε περίπτωση μη πραγματοποιήσεως του έργου και ξεκαθάρισα και τις δυσκολίες τις οποίες θα συναντήσουμε στο δρόμο προκειμένου να πραγματοποιηθούν τα έργα. Λέω όμως και είμαι βέβαιος ότι συμφωνούν οι πάντες, ότι αξίζει αυτή η προσπάθεια, διότι πέραν της όποιας καλυτέρευσης που θα υπάρξει στο επίπεδο των υποδομών και της ποιότητας της ζωής, θα συμβάλλουν και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας".
Σημαντική αναφορά έγινε στην χτεσινή μεγάλη Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών κου Χατζηδάκη που μαζί με τον Υφυπουργό κο Καλογιάννη απάντησαν σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.
Για το τελευταίο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα στην Πελοπόννησο από το Λεύκτρο μέχρι τη Σπάρτη υπήρξε μία στιγμή αμηχανίας καθώς μέχρι και χθες από επίσημα χείλη είχε ειπωθεί πως το κομμάτι θα λειτουργήσει στα τέλη του 2013. Σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου ο Υπουργός απάντησε:
«Μακάρι να πήγαιναν όλα τα έργα τα οδικά, όπως πήγε ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος, μακάρι ειλικρινά. Για να το συνδέσω και με τα υπόλοιπα. Λοιπόν δεν ξέρω, μπορεί να μη γίνει το 2014 και να γίνει και το 2013, ακόμα καλύτερα. Αλλά κάνει ο Αναπληρωτής Υπουργός μία εκτίμηση.»
Όπως είπε στο τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη οι εργασίες συνεχίζονται, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τα αρχαιολογικά ευρήματα όμως κι έχει γίνει ήδη μία συνάντηση συνεργασίας με το Υπουργείο Πολιτισμού, όπου η συνάντηση αφορούσε και αντίστοιχα θέματα που υπάρχουν στο μετρό της Θεσσαλονίκης και επίκειται και νέα συνάντηση το αμέσως επόμενο διάστημα στην κατεύθυνση να επιταχύνουμε όσο το δυνατόν τα θέματα αυτά που καθυστερούν. Όπως σημείωσε ο κος Χατζηδάκης δεν υπάρχει κάποιο άλλο θέμα, το χρονοδιάγραμμα κατά τα λοιπά τηρείται.
Ο Υπουργός μίλησε και για τους 4 παγωμένους αυτοκινητόδρομους και τις σχετικές διαπραγματεύσεις που γίνονται καθώς είπε «Για τα υπόλοιπα, όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν, δεν παρουσιάζουμε χρονοδιαγράμματα για να μην τα τηρήσουμε. Σας είπαμε ότι μέχρι 30 Σεπτεμβρίου θέλουμε να έχουμε καταλήξει σε μια συμφωνία-πλαίσιο με τους παραχωρησιούχους, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσει μια περαιτέρω συζήτηση με τις τράπεζες.
Τώρα δε θα μπω σε λεπτομέρειες, γιατί είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις, αλλά αφήστε με να απαντήσω, δεν προτίθεμαι να μην σας απαντήσω. Λοιπόν, το πρώτο που δεν είναι μυστικό, είναι ότι το σκηνικό το οποίο έχουμε σήμερα πόρρω απέχει από το σκηνικό του 2007 όταν υπεγράφησαν αυτές οι συμβάσεις και στο χώρο των δημοσίων έργων και στο χώρο των τραπεζών και στο χώρο της οικονομίας γενικότερα.
Δύο πράγματα είναι δεδομένα: Το ένα είναι ότι υπάρχουν δημόσιες -δεν είναι μυστικό- διεκδικήσεις των παραχωρησιούχων προς το Ελληνικό Δημόσιο, λόγω των καθυστερήσεων και λόγω του ότι δεν έγιναν οι απαλλοτριώσεις στην ώρα τους και τα λοιπά και λόγω του ότι οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι το δημόσιο δεν τήρησε διάφορες συμφωνίες. Ως προς το ύψος δεν είμαι έτοιμος να σας δώσω αυτή την ώρα συγκεκριμένο αριθμό, αλλά πάντως δεν είναι ευκαταφρόνητο το ποσό.
Και δεύτερον, όντως είναι ενδεχόμενο ή βέβαιο ότι μπορεί να υπάρξει ένα χρηματοδοτικό κενό. Τον προσδιορισμό του χρηματοδοτικού κενού επακριβώς θα τον ξέρει κανένας όταν οι τράπεζες αποφασίσουν αν θα συμμετάσχουν στο έργο ή δε θα συμμετάσχουν.
Πάντως εκείνο το οποίο ξέρω και πάλι δε νομίζω ότι σας λέω κάτι που δεν μπορούσατε να το φανταστείτε, είναι ότι ήδη υπάρχουν επιστολές τραπεζών, είναι 41 τράπεζες αυτές που εμπλέκονται στη διαδικασία, οι οποίες πράγματι κάποιες από αυτές έχουν αμφιβολίες για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία.
Από την αρχή ξεκαθάρισα στη Βουλή ότι πρόκειται για «καυτή πατάτα», ξεκαθάρισα τους κινδύνους που υπάρχουν σε περίπτωση μη πραγματοποιήσεως του έργου και ξεκαθάρισα και τις δυσκολίες τις οποίες θα συναντήσουμε στο δρόμο προκειμένου να πραγματοποιηθούν τα έργα. Λέω όμως και είμαι βέβαιος ότι συμφωνούν οι πάντες, ότι αξίζει αυτή η προσπάθεια, διότι πέραν της όποιας καλυτέρευσης που θα υπάρξει στο επίπεδο των υποδομών και της ποιότητας της ζωής, θα συμβάλλουν και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου