κείμενο από το ypodomes.com
Θετικά είναι τα πρώτα δείγματα από το ενοποιημένο Υπέρ-Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών. Μέσα σε αυτές τις πρώτες 40 μέρες έχει δείξει μία αξιοζήλευτη σοβαρότητα για τα Ελληνικά δεδομένα αποφεύγοντας τις κορώνες και τους λαϊκισμούς.
Ήδη μέσα σε αυτό το πρώτο διάστημα ο Υπουργός Κωστής Χατζηδάκης αλλά και ο υφυπουργός κος Καλογιάννης έχουν συναντηθεί με πλήθος φορέων αλλά και εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης καταγράφοντας τις ανάγκες και τα αιτήματα διαμορφώνοντας παράλληλα και προσωπική άποψη για τα θέματα ανάπτυξης και υποδομών.
ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ
Την διάθεση για λύση στο θέμα των παγωμένων έργων στους 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους έδειξε το Υπουργείο με την τοποθέτηση για πρώτη φορά διαπραγματευτή. Με αυτή την κίνηση το ΥΠΑΝΥΠ θέλει να εξασφαλίσει την επανέναρξη των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες αλλά και να διασφαλίσει τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου. Τα έργα αφορούν τους οδικούς άξονες σε Ολυμπία Οδό, Ιόνια Οδό, Ε65, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και Νέα Οδό.
ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
Μία από τις πρώτες αποφάσεις του Κωστή Χατζηδάκη ήταν να δοθεί μία τετράμηνη παράταση στα νέα μεγάλα έργα με παραχώρηση. Ο λόγος ήταν απλός: να δοθεί χρόνος για τα επιχειρηματικά σχήματα που αυτή την περίοδο που θεωρείται «τοξική» να συμμετέχουν στην κατασκευή των νέων μεγάλων έργων αποφεύγοντας το φιάσκο.
Επίσης ανακοινώθηκε εμμέσως πλην σαφώς και η επαναδημοπράτηση του άλλου μεγάλου έργου με παραχώρηση, αυτού του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου που πέρυσι υπήρξε μία από τις πιο τρανταχτές αποτυχίες του Υπουργείου Υποδομών. Το έργο αυτό θα συμπληρώσει την τριάδα των έργων με τις υποθαλάσσιες σε Σαλαμίνα και Λευκάδα αλλά και τον νέο οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.
ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΕΡΓΑ
Την προηγούμενη εβδομάδα το ΥΠΑΝΥΠ έδειξε ότι πραγματικά θα επιδιώξει την ανάπτυξη μέσα από τα έργα. Έτσι μέσα σε λίγες ώρες υπογράφηκαν έργα που εκκρεμούσαν εδώ και μήνες: το ρέμα Εσχατιάς στην Αθήνα, το τμήμα του ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος, το λιμάνι στο Γύθειο Λακωνίας, το οδικό έργο Καλλονή-Σιγρί στην Μυτιλήνη αλλά και το οδικό έργο της παράκαμψης Μάκρης και Μακρακώμης του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι.
Τα έργα αυτά διάσπαρτα σε διάφορα μέρη της χώρας θα γίνουν αναπτυξιακά εργαλεία βοηθώντας τόσο στην απασχόληση όσο και στην ανάπτυξη και κίνηση της πραγματικής οικονομίας. Συνολικά ο προϋπολογισμός τους ξεπερνά τα 200.000.000 ευρώ.
Η εντύπωση που υπάρχει μέχρι σήμερα είναι πως αν δεν έχουμε παρατράγουδα το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών θα γίνει ο ισχυρότερος σύμμαχος στην προσπάθειας της τρικομματικής Κυβέρνησης για ολική επαναφορά της χώρας στο δρόμο της ανάπτυξης και της μείωσης της ανεργίας και της γενικότερης κρίσης που μαστίζει τη χώρα.
Για να τα καταφέρει υπάρχει πεδίο δόξας λαμπρό και με υπομονή, συνέπεια και συνέχεια θα μπορούμε να μιλήσουμε για μία από τις πιο πετυχημένες προσπάθειες των τελευταίων δεκαετιών. Το αν τελικά συνεχίσει αυτό το κρίσιμο Υπουργείο να παράγει έργο, είναι κάτι που θα το δούμε το αμέσως επόμενο διάστημα.
Θετικά είναι τα πρώτα δείγματα από το ενοποιημένο Υπέρ-Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών. Μέσα σε αυτές τις πρώτες 40 μέρες έχει δείξει μία αξιοζήλευτη σοβαρότητα για τα Ελληνικά δεδομένα αποφεύγοντας τις κορώνες και τους λαϊκισμούς.
Ήδη μέσα σε αυτό το πρώτο διάστημα ο Υπουργός Κωστής Χατζηδάκης αλλά και ο υφυπουργός κος Καλογιάννης έχουν συναντηθεί με πλήθος φορέων αλλά και εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης καταγράφοντας τις ανάγκες και τα αιτήματα διαμορφώνοντας παράλληλα και προσωπική άποψη για τα θέματα ανάπτυξης και υποδομών.
ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ
Την διάθεση για λύση στο θέμα των παγωμένων έργων στους 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους έδειξε το Υπουργείο με την τοποθέτηση για πρώτη φορά διαπραγματευτή. Με αυτή την κίνηση το ΥΠΑΝΥΠ θέλει να εξασφαλίσει την επανέναρξη των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες αλλά και να διασφαλίσει τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου. Τα έργα αφορούν τους οδικούς άξονες σε Ολυμπία Οδό, Ιόνια Οδό, Ε65, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και Νέα Οδό.
ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
Μία από τις πρώτες αποφάσεις του Κωστή Χατζηδάκη ήταν να δοθεί μία τετράμηνη παράταση στα νέα μεγάλα έργα με παραχώρηση. Ο λόγος ήταν απλός: να δοθεί χρόνος για τα επιχειρηματικά σχήματα που αυτή την περίοδο που θεωρείται «τοξική» να συμμετέχουν στην κατασκευή των νέων μεγάλων έργων αποφεύγοντας το φιάσκο.
Επίσης ανακοινώθηκε εμμέσως πλην σαφώς και η επαναδημοπράτηση του άλλου μεγάλου έργου με παραχώρηση, αυτού του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου που πέρυσι υπήρξε μία από τις πιο τρανταχτές αποτυχίες του Υπουργείου Υποδομών. Το έργο αυτό θα συμπληρώσει την τριάδα των έργων με τις υποθαλάσσιες σε Σαλαμίνα και Λευκάδα αλλά και τον νέο οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.
ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΕΡΓΑ
Την προηγούμενη εβδομάδα το ΥΠΑΝΥΠ έδειξε ότι πραγματικά θα επιδιώξει την ανάπτυξη μέσα από τα έργα. Έτσι μέσα σε λίγες ώρες υπογράφηκαν έργα που εκκρεμούσαν εδώ και μήνες: το ρέμα Εσχατιάς στην Αθήνα, το τμήμα του ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος, το λιμάνι στο Γύθειο Λακωνίας, το οδικό έργο Καλλονή-Σιγρί στην Μυτιλήνη αλλά και το οδικό έργο της παράκαμψης Μάκρης και Μακρακώμης του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι.
Τα έργα αυτά διάσπαρτα σε διάφορα μέρη της χώρας θα γίνουν αναπτυξιακά εργαλεία βοηθώντας τόσο στην απασχόληση όσο και στην ανάπτυξη και κίνηση της πραγματικής οικονομίας. Συνολικά ο προϋπολογισμός τους ξεπερνά τα 200.000.000 ευρώ.
Η εντύπωση που υπάρχει μέχρι σήμερα είναι πως αν δεν έχουμε παρατράγουδα το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών θα γίνει ο ισχυρότερος σύμμαχος στην προσπάθειας της τρικομματικής Κυβέρνησης για ολική επαναφορά της χώρας στο δρόμο της ανάπτυξης και της μείωσης της ανεργίας και της γενικότερης κρίσης που μαστίζει τη χώρα.
Για να τα καταφέρει υπάρχει πεδίο δόξας λαμπρό και με υπομονή, συνέπεια και συνέχεια θα μπορούμε να μιλήσουμε για μία από τις πιο πετυχημένες προσπάθειες των τελευταίων δεκαετιών. Το αν τελικά συνεχίσει αυτό το κρίσιμο Υπουργείο να παράγει έργο, είναι κάτι που θα το δούμε το αμέσως επόμενο διάστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου