Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019

Μετακυλίεται για το 2021 η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης

κείμενο από το ypodomes.com
Με βεβαιότητα μπορούμε πλέον να πούμε ότι το σενάριο λειτουργίας της βασικής γραμμής από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία για τον Νοέμβριο του 2020, ναυαγεί οριστικά. Οι ενδείξεις που υπήρχαν το τελευταίο διάστημα, επιβεβαιώνονται από πηγές του Υπουργείου Υποδομών στο ypodomes.com που αναφέρουν πως θα γίνει μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσει να τεθεί σε λειτουργία η γραμμή το 2021. Αυτό τον χρονικό ορίζοντα άλλωστε έδωσε και ο νέος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Το μεγάλο αγκάθι δεν είναι άλλο από το σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ που όπως αναφέρουν, ακόμα και μέχρι σήμερα δεν έχει υπογραφεί η προκριθείσα λύση για τη κατασκευή του, με αποτέλεσμα να κρατά το έργο ως όμηρο.

Όπως αναφέρουν μάλιστα η λύση αυτή προϋποθέτει και τη διακοπή της λειτουργίας της γραμμής στους 3 πρώτους σταθμούς για διάστημα 16-18 μηνών προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός, πράγμα που θα φέρει νέα προβλήματα στη λειτουργία των συγκοινωνιών της πόλης. Καθυστερήσεις έχουν καταγραφεί και στον σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ πράγμα που επιδεινώνει ακόμα περισότερο τη λειτουργία της πρώτης τετράδας σταθμών (Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ-ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ).
Επίσης το θέμα των συρμών, δεν είναι ικανοποιητικό μιας και 15 μήνες πριν την μέχρι σήμερα προγραμματισμένη λειτουργία, στην πόλη έχουν φτάσει μόλις δύο από τους 18 συρμούς και σε αυτούς απουσιάζει το software που θα κάνει εφικτή την δρομολόγηση τους στα δοκιμαστικά δρομολόγια.
Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, θα παρουσιάσει στη ΔΕΘ ένα νέο χρονοδιαγραμμα ολοκλήρωσης και λειτουργίας του Μετρό που θα δώσει τέλος στην περίοδο αναμονής. Επίσης αυτές τις μέρες ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, θα έχει σειρά από συναντήσεις με φορείς της πόλης για το θέμα.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ

Εν τω μεταξύ σε συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή στην εφημερίδα Μακεδονία της Κυριακής, έγινε σαφή αναφορά στο Μετρό όπου χαρακτηριστικά είπε τα εξής «Εμείς θέλουμε αυτό που θέλει και η πόλη: να λειτουργήσει το μετρό. Να ολοκληρωθεί όσο πιο γρήγορα και όσο πιο οικονομικά γίνεται. Και είμαστε αποφασισμένοι να δουλέψουμε σκληρά για να το πετύχουμε. Μην περιμένετε όμως να ακούσετε μεγάλα λόγια από εμάς. Και πολύ περισσότερο, μην περιμένετε να εγκαινιάσουμε «μουσαμάδες»… Τέτοιες ξεπερασμένες πολιτικές του χτες δεν μας ταιριάζουν».
«Τη βασική αιτία καθυστερήσεων, βέβαια, πλέον τη γνωρίζουν όλοι. Είναι οι χειρισμοί που έγιναν τα τελευταία χρόνια στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγία Σοφία.«Επί 4,5 χρόνια δεν έκαναν τίποτα και δεν μας παρέδωσαν καν ούτε χρονοδιάγραμμα, ούτε σαφή εικόνα για το κόστος της λύσης αυτής. Έχουν παραδώσει μόνο ένα πρόβλημα που κόστισε πολλά χρήματα και δίχασε την πόλη και τους κατοίκους της», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο η κυβέρνηση επανέλθει στην πρόταση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα