Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2019

Με ΣΔΙΤ 300εκατ.ευρώ, η Περιφερειακή Θεσσαλονίκης γίνεται «ιπτάμενη»

κείμενο από το ypodomes.com
Με ΣΔΙΤ εξετάζεται να υλοποιηθεί το έργο της αναβάθμισης του κορεσμένου ανατολικού τμήματος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης από το Υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται για ένα από τα έργα που εξήγγειλε από το βήμα της 84ης ΔΕΘ ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στο θέμα στο ypodomes.com η επιλογή του ΣΔΙΤ μπορεί να πετύχει καθώς ήδη έχει εφαρμοστεί σε δύο ακόμα διαγωνισμούς για αυτοκινητόδρομους (ΒΟΑΚ και Καλαμάτα-Μεθώνη). Το μεγάλο κέρδος όμως αυτής της λύσης εφόσον επιλεγεί θα είναι η απουσία διοδίων (αν και δεν έχει αποκλειστεί).
Αυτό δίνει μεγάλο πλεονέκτημα σε αυτή την μέθοδο αν υπολογίσουμε μάλιστα, ότι το κόστος εκτιμάται περίπου σε 300εκατ.ευρώ. Η λύση του δημόσιου έργου δείχνει πως είναι αρκετά δύσκολη γιατί απαιτεί να δεσμευτεί ένα μεγάλο ποσό στο ΕΣΠΑ ενώ και η διαδικασία είναι βάσει εμπειρίας ιδιαίτερα χρονοβόρα.
Μία λύση παραχώρησης θα οδηγούσε στην επιβολή διοδίων και θα μετέτρεπε την Περιφερειακή σε «Αττική Οδό» για τη Θεσσαλονίκη, πράγμα που μάλλον δεν το θέλει ούτε το Υπουργείο, ούτε οι τοπικοί φορείς.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

Ένα άλλο «καλό νέο» για την υλοποίηση της Περιφερειακής είναι πως διαθέτει εγκεκριμένους Περιβαλλοντικούς Όρους από προμελέτη που έχει γίνει στο παρελθόν. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως δεν πρόκειται για νέο σχέδιο καθώς αυτό προυπήρχε στο παρελθόν και λόγω κρίσης, είχε εγκαταλειφθεί. Είναι άλλωστε γνωστό ότι η Περιφερειακή θεωρούνταν κορεσμένη ήδη από το 2007 και αναζητούνταν λύσεις.
Για όσους δεν γνωρίζουν, η περιβαλλοντική αδειοδότηση σήμερα, ειδικά στα μεγάλα έργα είναι ιδιαίτερα επίπονη και χρονοβόρα. Υπάρχουν παραδείγματα έργων που χρειάστηκε να περιμένουν έως και 3 χρόνια. Στην περίπτωση της Περιφερειακής χρειάζεται επικαιροποίηση της σχετικής ΜΠΕ.
Το έργο έχει την «ευχή» του ΤΕΕ/ΚΜ που ουσιαστικά είναι ο φορέας που το πρότεινε στον Υπουργείο Υποδομών και τον Κώστα Καραμανλή που το υιοθέτησε και βγήκε από τα συρτάρια. Το πιθανότερο είναι το Υπουργείο Υποδομών να αναλάβει και ως Αναθέτουσα Αρχή μιας και υπάρχει η σχετική εμπειρία για να «τρέξουν» οι διαδικασίες ωρίμανσης και δημοπράτησης. Η εκτίμηση είναι πως θα χρειαστεί περίπου ένα έτος για να ετοιμαστούν όλα και να προκηρυχθεί το έργο.

ΤΟ ΕΡΓΟ

Το έργο έχει ως κεντρική ιδέα τη δημιουργία μίας υπερυψωμένης διαμπερούς ελεύθερης λεωφόρου (fly-over) με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Θα ξεκινά από το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου και θα φτάνει μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα έχοντας ένα μήκος περίπου 4χλμ.
Στη συνέχεια θα γίνει διαπλάτυνση στο υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Καρδία. Όπως αναφέραμε το νέο υπερυψωμένο τμήμα δεν θα υπάρχουν έξοδοι παρά μόνο στην περιοχή του Καυτατζογλείου για να συνδεθεί με το κέντρο της πόλης.
Εφόσον «περπατήσει» η ιδέα του ΣΔΙΤ, ο ανάδοχος θα αναλάβει όλη την Περιφερειακή, πράγμα που σημαίνει ότι θα ολοκληρώσει και τα ημιτελή έργα στο δυτικό τμήμα της. Η εξόφληση θα γίνεται (όπως και σε άλλες περιπτώσεις) με πληρωμές διαθεσιμότητας.
Σήμερα εκτιμάται ότι καθημερινά στην Περιφερειακή κινούνται 110-120 χιλιάδες οχήματα και είναι προ πολλού κορεσμένη. Τα ατυχήματα δε, είναι καθημερινή υπόθεση και επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την καθημερινή κίνηση των οχημάτων. Με την νέα προσθήκη, η ικανότητα της θα ανέλθει σε περίπου 170-180.000 οχήματα ημερησίως και θα «απελευθερώσει» την κίνηση πάνω στον δρόμο.
Θα συμβάλλει επίσης στην γρηγορότερη σύνδεση του ανατολικού με το δυτικό τμήμα της πόλης, την Σίνδο, το Αεροδρόμιο, το Λιμάνι και κατ`επέκταση την πρόσβαση στη Χαλκιδική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα