Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ξεκινά διαγωνισμός για επιπλέον 15 συρμούς σε βασική γραμμή και Καλαμαριά

κείμενο από το ypodomes.com
Σειρά από διαγωνισμούς βάζει μπρος η Αττικό Μετρό στη μάχη για την ολοκλήρωση των δύο έργων που αφορούν το Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες ο σημαντικότερος διαγωνισμός αφορά την προμήθεια 15 επιπλέον συρμών. Το συνολικό κόστος φτάνει τα 108εκατ.ευρώ και περιλαμβάνει εννιά συρμούς για την επέκταση προς Καλαμαριά και επιπλέον έξι για την ενίσχυση του στόλου της βασικής γραμμής.
Αυτή την εποχή ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης και ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί μέχρι το καλοκαίρι. Η χρηματοδότηση για τους νέους συρμούς θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.
Με την νέα προσθήκη η βασική γραμμή θα διαθέτει 24 συρμούς, η γραμμή Καλαμαριάς εννιά και συνολικά το δίκτυο, 33 συρμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο διαγωνισμός υπήρχε στα πλάνα της Αττικό Μετρό εδώ και αρκετά χρόνια αλλά δεν είχε φτάσει ποτέ στο σημείο της ωρίμανσης.
Οι συρμοί θα ενσωματώνουν όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν υπάρξει τα τελευταία χρόνια. ‘Οπως εκείνοι της πρώτης γενιάς θα είναι υπεραυτόματοι και η κίνηση τους θα ελέγχεται από το Κέντρο Ελέγχου τοου δικτύου, στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Ένα σημαντικό νέο για την γραμμή Καλαμαριάς, είναι πως επιτέλους μετά από 20 και πλέον μήνες, ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τη σηματοδότηση της γραμμής Καλαμαριάς. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η σύμβαση έχει προωθηθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο εδω και περίπου ένα μήνα. Εφόσον δεν υπάρξει κάποια παρατήρηση, τότε θα υπογραφεί μέχρι το Πάσχα και θα ξεκινήσει η εγκατάσταση των συστημάτων.
Ανάδοχος του έργου των 27,2εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) είναι η Ansaldo-Hitachi. Ο διαγωνισμός είχε πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο του 2018. H σύμβαση θα έχει διάρκεια 22 μήνες και αν όλα πάνε καλά θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2022. Χρηματοδοτείται επίσης από το ΕΣΠΑ μέσω του ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ 2014-2020.
Πέρα από αυτό προχωρά και ο διαγωνισμός για τα BACKS (επίσης Η/Μ συστήματα). Ο ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί, η απόφαση από το ΣτΕ όπου κατέφυγε ο ανταγωνισμός εκδόθηκε και είναι αρνητική και πλέον ο διαγωνισμός μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος καλοκαιριού.

ΕΠΤΑ ΝΕΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Την ίδια ώρα, η Αττικό Μετρό ενεργοποιεί επτά ακόμα απαραίτητους διαγωνισμούς Η/Μ για την επέκταση της Καλαμαριάς που θα ολοκληρώσουν τα συστήματα για να λειτουργήσει η νέα γραμμή το 2023.
Τα τεύχη δημοπράτησης ετοιμάζονται και ο πρώτος διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα βγει στον αέρα σε περίπου δύο μήνες. Όλοι οι διαγωνισμοί εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθούν φέτος και θα έχουν συμβασιοποιηθεί σταδιακά μέχρι το 2021.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα