Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020

H Ιόνια Οδός αγκαλιά με την επέκταση Ιωάννινα-Κακαβιά

κείμενο από το ypodomes.com
Στην παραχώρηση της Ιόνιας Οδού οδηγείται το μεγάλο οδικό έργο της επέκτασης του αυτοκινητόδρομου από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά. Αυτό έγινε γνωστό ύστερα από τη συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου κ.Καχριμάνη και φορείς από την Ήπειρο είχε χθες ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.

Με αφορμή κάποια δημοσιεύματα για μείωση των χαρακτηριστικών του άξονα, η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με σκοπό την αποσαφήνιση των θέσεων του υπουργείου. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου τελικά συμφωνήθηκε το έργο να προχωρήσει μέσω της σύμβασης παραχώρησης της Ιόνιας Οδού, παρά το ομολογουμένως υψηλό κόστος κατασκευής. Η Περιφέρεια Ηπείρου θα συνδράμει με 30εκατ.ευρώ μέσω του ΠΕΠ Ηπείρου.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ
Το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά χωρίζεται σε δύο υποτμήματα: το πρώτο που έχει και μελετητική ωριμότητα, από την Πεδινή μέχρι το Καλπάκι θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το κόστος του έργου για αυτό το τμήμα έχει εκτιμηθεί σε περίπου 340εκατ.ευρώ.

Από το Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά, οι λωρίδες θα είναι 2+1 ενώ μέσω χρηματοδότησης από το Connecting Europe Facilities (CEF) θα προχωρήσουν οι απαιτούμενες μελέτες για την ωρίμανση του έργου.

Το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά μήκους περίπου 55χλμ, είναι εξαιρετικά σημαντικό για την Ήπειρο, αποτελεί ένα διασυνοριακό έργο υποδομής, που είναι η φυσική συνέχεια της Ιόνιας οδού και, παράλληλα, τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Orient/East-Med μέσω του κλάδου που ονομάζεται «Αδριατική Οδός» (Τεργέστη–Ντουμπρόβνικ–Κακαβιά–Ιωάννινα) που προωθείται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκών Μακρο-περιφερειών.

Η Κακαβιά ως ο κεντρικός πυλώνας εισόδου και εξόδου των Αλβανών στην Ελλάδα έχει σημαντικούς κυκλοφοριακούς φόρτους καθημερινά ενώ στις παραδοσιακές εξόδους κάθε έτους (Χριστούγεννα, Πάσχα, Αύγουστος κλπ) παρατηρούνται σημαντικές ανασχέσεις. Κάθε χρόνο μπαίνουν και βγαίνουν στην Ελλάδα από το τελωνείο της Κακαβιάς 1.750.000 άνθρωποι, ενώ εντυπωσιακά είναι τα νούμερα που αφορούν και στις διελεύσεις αυτοκινήτων.

ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΤΕΕ
Από την πλευρά του το ΤΕΕ/ΤΗ έχει ως πάγιο αίτημα την προώθηση προς υλοποίηση του έργου Ιωάννινα-Κακαβιά. Όπως αναφέρεται «Η ολοκλήρωση του έργου της Ιόνιας οδού μέχρι τα σύνορα της χώρας μας, αυτονόητα, είναι αναγκαία για την περιοχή μας, ενισχύει την περιφερειακή ανάπτυξη, τη συνεκτικότητα του εσωτερικού οδικού δικτύου, τις συνδυασμένες μεταφορές από και προς τις χώρες της Βαλκανικής και της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης, τη συνδεσιμότητα και την ασφαλή μετακίνηση με ταχύτητα και άνεση.

Θέση του ΤΕΕ/ΤΗ είναι πως κάθε σχεδιασμός και προγραμματισμός της Πολιτείας που αφορά την κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος, θα πρέπει να λάβει υπόψη τα ανωτέρω, να στοχεύει σε ένα λειτουργικά ολοκληρωμένο ποιοτικό έργο και να κατατείνει στην εξάντληση των δυνατοτήτων ώστε να εξευρεθούν οι απαιτούμενοι πόροι για την ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού μέχρι την Κακαβιά με τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα