Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020

Στη Βουλή οι διαγωνισμοί ηλεκτροκίνησης του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου

κείμενο από το ypodomes.com


Ερώτηση κατέθεσε η Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α Μαγνησίας κ. Κατερίνα Παπανάτσιου, με την συνυπογραφή του Βουλευτή Μαγνησίας κ. Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, των αρμόδιων Τομεαρχών Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, κ. Βαρεμένου και κ. Πέρκα, καθώς και των υπολοίπων Βουλευτών Θεσσαλίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, κ. Βαγενά – Κηλαηδόνη, κ. Παπαδόπουλου, κ. Κόκκαλη και κ. Λάππα, σχετικά με τα έργα αναβάθμισης του Σιδηρόδρομου στη Θεσσαλία.
Στην ερώτησή της η Βουλευτής αναφέρει ότι η Θεσσαλία είναι μία περιφέρεια που έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει ολοκληρωμένο ηλεκτροκίνητο σιδηροδρομικό δίκτυο, με σκοπό τη σύνδεση όλων των πρωτευουσών της Περιφερειακής ενότητας.
Για το σκοπό αυτό, αναλύει η Βουλευτής, τα πέντε τελευταία χρόνια, έχουν προχωρήσει έργα όπως η μελέτη, η ένταξη στο ΠΕΠ Θεσσαλίας και η προκήρυξη της ηλεκτροκίνησης σηματοδότησης του τμήματος Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα, έγινε μελέτη εναλλακτικής χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από τη ΒΙΠΕ Βόλου, ώστε να μη διχοτομείται η περιοχή της Ν. Ιωνίας, έγινε ενοποίηση δύο έργων ΕΣΠΑ – στο επιχειρησιακό πρόγραμμα για τις Υποδομές και το Περιβάλλον – ώστε να προχωρήσει μία προκήρυξη, κατατέθηκαν τα τεύχη για την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής Βόλου-Λάρισας, με διέλευση από την ΒΙΠΕ και τέλος υπογράφτηκε συνεργασία Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών -ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΟΛΒ, για εκπόνηση μελέτης, από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με στόχο τη δημιουργία δικτύου συνδυασμένων μεταφορών στο Ν. Μαγνησίας.
Η κ. Παπανάτσιου εκθέτει επίσης αναλυτικά και τις ενέργειες, που επίσης είχαν δρομολογηθεί από τη προηγούμενη κυβέρνηση και οι οποίες αφορούσαν στην υλοποίηση μελέτης από τον ΟΣΕ, σε συνεργασία με το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών και του Δήμου Νοτίου Πηλίου, για τη δημιουργία νέας πρόσβασης προς τον Οικισμό της Γατζέας Πηλίου, καθώς και την παραχώρηση με ανταλλαγή, εκτάσεων και οικημάτων εντός αστικού ιστού από το Δήμο Λαρισαίων, για τη δημιουργία σταθμού Μεταφόρτωσης, αλλά και την εκπόνηση μελέτης για την αλλαγή της χάραξης της γραμμής που διέρχεται εντός του αστικού ιστού.
Η βουλευτής ρωτά πως θα αντιμετωπιστούν τα εμπόδια στο διαγωνισμό για την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Παλαιοφάρσαλλο – Καλαμπάκα, πότεε θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση της Γραμμής Λάρισα – Βόλος, με νέα χάραξη που παρακάμπτει τη Νέα Ιωνία και πως σχολιάζει ο Υπουργός τις διαρροές – που βλέπουν το φως της Δημοσιότητας – και εστιάζουν στο να μην περάσει η Γραμμή από τη ΒΙΠΕ και να συνεχίσει να διχοτομεί την περιοχή ;

ΔΥΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση του Θεσσαλικού δικτύου Σιδηροδρόμων, η ΕΡΓΟΣΕ τρέχει δύο έργα. Ο διαγωνισμός Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα είναι σε εξέλιξη με δικαστικής εμπλοκή ενώ το Λάρισα-Βόλος είναι σε φάση προκήρυξης διαγωνισμού εντός του 2020.
Αν ξεπεραστούν τα σημερινά εμπόδια, τότε μέχρι το 2023, η Περιφέρεια Θεσσαλίας θα διαθέτει ένα εξ`ολοκλήρου εξηλεκτισμένο δίκτυο σιδηροδρόμων που θα δώσει άλλες δυνατότητες στη σύνδεση των πόλεων της με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Ήδη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει εκφράσει τη επιθυμία να δρομολογήσει απευθείας γραμμή από την Αθήνα στο Βόλο για πρώτη φορά, ενώ το δρομολόγιο Αθήνα-Καλαμπάκα θα διανύεται σε λιγότερο από 3 ώρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα