Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020

Εφαρμογή στο κινητό η απάντηση για τα ηλεκτρονικά διόδια στους Αυτοκινητόδρομους

κείμενο από το ypodomes.com
Στην δεκαετία που πέρασε και εν μέσω κρίσης, η Ελλάδα κατάφερε να ολοκληρώσει ένα πρώτο βασικό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων περίπου 2,100 χιλιομέτρων, δημιουργώντας τις βάσεις για την ανάπτυξη των οδικών μεταφορών και που έχει επίδραση τόσο για την ίδια την χώρα όσο και για τον ευρύτερο χώρο των Βαλκανίων. Ακολουθώντας την εξέλιξη αυτή οι Ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι, ως βασικός και θεμέλιος λίθος των υποδομών, καλούνται πλέον να περάσουν στο επόμενο στάδιο και να εναρμονιστούν με τη «νέα γενιά» αυτοκινητοδρόμων ενσωματώνοντας έξυπνες τεχνολογίες και προηγμένες μεθόδους που έχουν αρχίσει και εφαρμόζονται σε μεγάλες χώρες ανά τον κόσμο.
Πρόκειται για μία «νέα γενιά» υποδομών με ανθρωποκεντρική προσέγγιση που χρησιμοποιεί τα πλέον προηγμένα συστήματα μεταφορών (Advanced Transport Systems) και τεχνίτης νοημοσύνης (Artificial Intelligence) προσφέροντας εξατομικευμένες υπηρεσίες στο χρήστη σε πραγματικό χρόνο. Τα οφέλη, είναι πολλά: αναβαθμίζουν τόσο τα επίπεδα οδικής ασφάλειας όσο και τα επίπεδα διαχείρισης και συντήρησης της υποδομής με μία αποδοτική και βιώσιμη αναλογία κόστους ωφέλειας. Ήδη τέτοιες πρακτικές έχουν πραγματοποιηθεί σε διάφορα ευρωπαϊκά κράτη (π.χ. Αγγλία, Ολλανδία), και το ερώτημα που τίθεται είναι, ποια είναι η επόμενη ημέρα της νέας γενιάς των ελληνικών αυτοκινητόδρομων, καθώς και τα μέσα που θα μας οδηγήσουν εκεί.

ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Μία πρώτη σημαντική εξέλιξη που καταγράφηκε είναι η συμφωνία όλων των εταιρειών διαχείρισης αυτοκινητόδρομων κάτω από την ομπρέλα του υπουργείου ΥΠΟΜΕ για να γίνει πραγματικότητα η διαλειτουργικότητα. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε πρόσφατη ομιλία του σε αναπτυξιακό συνέδριο στη Λάρισα, μιλώντας για το θέμα είχε κάνει γνωστό, πως πολύ σύντομα ο οδηγός με ένα μηχάνημα, θα μπορεί να περνά από τα διόδια όλων των αυτοκινητόδρομων της χώρας.
Αυτό το πρώτο μέτρο, καταργεί τα πολλαπλά μηχανήματα που δημιουργούν ένα μικρό κομφούζιο κατά τη διάρκεια της οδήγησης στο δίκτυο των ελληνικών αυτοκινητόδρομων. Για παράδειγμα ένας οδηγός που θα ξεκινήσει από την Αθήνα για να πάει στη Θεσσαλονίκη, θα περάσει από 4 διαφορετικές εταιρείες διαχείρισης αυτοκινητόδρομων και θα χρειαστεί τρία διαφορετικά μηχανήματα. Με την εφαρμογή της διαλειτουργικότητας, θα μπορεί με όποιο από τα μηχανήματα διαλέξει να το χρησιμοποιήσει σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής.

ΤΟ ΜΟΒΙLE APP ΠΟΥ …ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΝΕΙ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ

Μία από τις ηγέτιδες δυνάμεις στον παγκόσμιο χάρτη των εφαρμογών έξυπνης κινητικότητας (smart mobility services), η IBI Group, η οποία δραστηριοποιείται στη χώρα μας, παρουσιάζει για ακόμη μία φορά μια καινοτόμα υπηρεσία, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η αρχή μιας νέας «έξυπνης και συνδυασμένης» εποχής της αλληλεπίδρασης των χρηστών και των λειτουργών στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους.
Πρόκειται για μία εφαρμογή κινητού τηλεφώνου αξιοποίησης της γεωγραφικής θέσης σε πραγματικό χρόνο (Location- Based Services), που προσφέρει διαδραστικούς χάρτες (interactive maps) ενημέρωσης ειδικά σχεδιασμένους για ασφαλή χρήση εν κινήσει (in-motion use), εφαρμογές προγραμματισμού ταξιδιού (trip planning services) συμπεριλαμβανομένων των καιρικών φαινομένων και οδικών γεγονότων (traffic incidents), αλλά και των δυνατοτήτων επικοινωνίας σε έκτακτη ανάγκη (emergency call) καθώς και μια σειρά από εξατομικευμένες πληροφορίες (feeds-based) και λειτουργίες που έχουν σκοπό να τοποθετήσουν ενεργά τον χρήστη του αυτοκινητόδρομου στην καρδιά του ταξιδιού.
Από την άλλη πλευρά, για τους χρήστες με ηλεκτρονικούς πομποδέκτες η εφαρμογή δίνει πολλαπλές επιλογές διαχείρισης όπως ενημέρωση υπολοίπου, πληροφορίες χρέωσης και προβολή απόδειξης καθώς και επαναφόρτιση του λογαριασμού τους σε πραγματικό χρόνο.
Η mobile εφαρμογή πάει τη διαλειτουργικότητα σε νέα επίπεδα: καταρχάς η ασφάλεια. Ζήσαμε πριν από λίγους μήνες τον εγκλωβισμό οδηγών λόγω σφοδρής χιονόπτωσης. Με τη χρήση της εφαρμογής (και εφόσον οι οδηγοί την έχουν εγκατεστημένη) θα είχαν λάβει ένα επείγον notification με το οποίο θα ενημερώνονταν για την επικείμενη κακοκαιρία και πολύ πιθανόν να είχαν αποφύγει τη χρήση του αυτοκινητόδρομου την συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Επίσης εξαιρετικά σημαντική είναι και η μείωση του κόστους εγκατάστασης και λειτουργίας της συγκεκριμένης mobile εφαρμογής. Όπως αναφέρει ο επικεφαλής της IBI Group στην Ελλάδα, Antulio Richetta, το εκτιμώμενο ποσό που θα χρειαστεί για την πανελλαδική κάλυψη της εφαρμογής μπορεί να είναι σημαντικά μειωμένο σε σχέση με τον διαγωνισμό που είχε ξεκινήσει το 2018 για τα «ηλεκτρονικά διόδια». Να θυμίσουμε ότι το κόστος εκείνο είχε υπολογιστεί σε περίπου 400εκατ.ευρώ.

ΣΤΑ ΣΚΑΡΙΑ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ

Ήδη η εφαρμογή αυτή έχει τραβήξει το ενδιαφέρον των παραχωρησιούχων με την Ολύμπια Οδός να πρωτοπορεί για ακόμη μια φορά μετά το υβριδικό αναλογικό σύστημα διοδίων, έχοντας ξεκινήσει την υλοποίησης της εφαρμογής σε συνεργασία με την ΙΒΙ Group. Η εφαρμογή υπολογίζεται να είναι διαθέσιμη για τους χρήστες της Ολυμπίας Οδού μέσα στην Άνοιξη του 2020, εγκανιάζοντας την νέα «mobile» εποχή στο δίκτυο των ελληνικών αυτοκινητόδρομων.
Όπως σημειώνει ο κ.Richetta μιλώντας στο ypodomes «Πρόκειται για ένα άκρως προηγμένο και ταυτόχρονα εύκολο στη χρήση εργαλείο το οποίο μπορεί να βοηθήσει να κατανοήσουμε, να έρθουμε πιο κοντά και τέλος να εξυπηρετήσουμε με βέλτιστο τρόπο τους χρήστες των Ελληνικών αυτοκινητοδρόμων. Επίσης, οι μελλοντικές βελτιώσεις της εν λόγω εφαρμογής θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν πολλές υπάρχουσες συσκευές, και σε συνδυασμό πάντα με τον απαραίτητο εξοπλισμό στα gantries (για λόγους ελέγχου και επιβολής προστίμων) αλλά και τα κατάλληλα εργαλεία ανάλυσης θα είναι σε θέση να προσφέρουν ένα χαμηλότερου κόστους, πιο φιλικό και αξιόπιστο σύστημα διοδίων.»
Η mobile εφαρμογή, συνδέεται με τις οθόνες των οχημάτων (σε όποια οχήματα διαθέτουν) και είναι ιδιαίτερα εύκολη στη χρήση της καθώς δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω από την εγγραφή και κάποια βασικά στοιχεία που θα επιτρέψουν στην real time ενημέρωση του οδηγού ή των επιβατών. Το βασικότερο όλων είναι ότι προάγει την ασφάλεια και αν μέσω αυτής της εφαρμογής υπάρξει μείωση ακόμα και μίας ανθρώπινης ζωής ή ενός λιγότερου ατυχήματος, αξίζει τον κόπο να το σκεφτούμε και πιθανόν να το επιχειρήσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα