Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020

Η στρατηγική συνεργασία Dimand-EBRD, που «γέννησε» μεγάλες επενδύσεις ακινήτων

κείμενο από το bizness.gr
Αναντίρρητα, μία από τις εταιρείες που πρωταγωνιστούν σε μεγάλα projects που σχετίζονται με την ευρύτερη αγορά του real estate στην Ελλάδα (είτε π.χ. αυτή αφορά ξενοδοχειακές επενδύσεις, είτε αντίστοιχες κτιρίων γραφείων), είναι η Dimand.

Η εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων του κ. Δημήτρη Ανδριόπουλου έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο. Επενδύσεις όπως η Ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου στον Πειραιά, της οποίας η πρώτη φάση με το συγκρότημα γραφείων Piraeus Port Plaza θα έχει ολοκληρωθεί εντός 6μήνου, είτε άλλες που έρχονται προσεχώς όπως το Moxy στην Ομόνοια ή οι νέες γραφειακές εγκαταστάσεις στο παλιό κτίριο της Ελευθεροτυπίας στο Νέο Κόσμο, είναι μερικές μόνο από τις επενδύσεις που η Dimand πραγματοποιεί.



Μιλώντας προ εβδομάδων από το βήμα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά για την Ανάπλαση στον Άγιο Διονύση, ο κ. Ανδριόπουλος έκανε ιδιαίτερη μνεία στη σύμπραξη της εταιρείας του με την EBRD. Την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης.

ΠΩΣ «ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ» Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Η EBRD ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2015. Τότε, η Dimand ούτε που θα σκεφτόταν πως θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα, ενδεχόμενη συνεργασία της με έναν από τους πιο κομβικούς τραπεζικούς και χρηματοδοτικούς φορείς για την ανάπτυξη στην Ευρώπη. Το παραδέχθηκε, άλλωστε, κι ο ίδιος ο κ. Ανδριόπουλος στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Κι όμως δύο χρόνια μετά την έλευσή της στη χώρα μας, η EBRD μπήκε σε συζητήσεις με την Dimand. Εκείνη η στιγμή, ήταν ουσιαστικά η αρχή για μία σειρά από projects που θα γίνονταν σε σύμπραξη των δύο. Αυτό που διέκριναν τότε τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, ήταν οι προοπτικές για την αξιοποίηση της αγοράς ακινήτων στην Ελλάδα. Και παράλληλα, πείστηκαν ότι η Dimand είναι μία εταιρεία που μπορεί να πρωτοστατήσει σε σημαντικά έργα για την αναγέννηση του real estate στη χώρα μας.

ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Αποτέλεσμα; Μία σειρά από σημαντικές επενδύσεις να δρομολογούνται σε σύμπραξη Dimand και EBRD. Ενδεικτικά, να αναφέρουμε τη μεγάλη τουριστική επένδυση που ετοιμάζεται στα Χανιά, στο χώρο της ΑΒΕΑ στη Νέα Χώρα, λίγο έξω από το κέντρο της πόλης της Κρήτης. Το πλάνο για εκεί προβλέπει τη δημιουργία ξενοδοχειακού συγκροτήματος και παραθεριστικών κατοικιών. Στην επένδυση εμπλέκεται κι η Prodea Investments, η οποία στις αρχές Ιουνίου του 2019 είχε αγοράσει έναντι 3,47 εκατ. ευρώ το 40% των μετοχών της εταιρείας «ALPHA Επενδυτικής Περιουσίας Χανίων Ανώνυμη Εταιρεία» («ΑΕΠ Χανίων Α.Ε.»), στην οποία ανήκαν δύο οικόπεδα συνολικής έκτασης 11,4 στρεμμάτων στα Χανιά. Το υπόλοιπο 60% της εταιρείας, είχε πάει από πριν στην κοινοπραξία της Dimand με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης. Το κόστος για τη συγκεκριμένη επένδυση αναμένεται να ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα Dimand, EBRD και Prodea θα προχωρήσουν επίσης από κοινού στην πλήρη ανακατασκευή και αναμόρφωση του Πύργου του Πειραιά. Σε ένα έργο, που συμπεριλαμβάνεται στη δεύτερη φάση της Αστικής Ανάπλασης της περιοχής του Αγίου Διονυσίου. Η χρήση του κτιρίου θα είναι μεικτή, κάτι που σημαίνει ότι εντός του Πύργου θα δημιουργηθεί ξενοδοχείο, καθώς εξίσου κι εγκαταστάσεις γραφείων, εμπορικοί χώροι, καταστήματα και ενδεχομένως κατοικίες. Το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται περίπου στα 50 εκατ. ευρώ, για ένα ακίνητο 28.000 τ.μ. και 25 ορόφων.

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΓ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ
Φυσικά, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης ενεπλάκη και στο μεγάλο έργο της Dimand μαζί με την Grivalia για την κατασκευή του Piraeus Port Plaza, το οποίο ουσιαστικά απαρτίζεται από 4 οικοδομικά τετράγωνα που ανήκαν κατά το παρελθόν στην καπνοβιομηχανία «Παπαστράτος» (επένδυση ύψους 150 εκατ. ευρώ). Στην εν λόγω επένδυση άρεσε στην EBRD, το γεγονός πως παρότι τα κτίρια ήταν παλαιά, στο πλαίσιο της πλήρους αναμόρφωσής τους έλαβαν την περιβαλλοντική πιστοποίηση LEED του U.S. Green Building Council. Διατηρώντας, συνάμα, τη βιομηχανική τους αρχιτεκτονική. Χαρακτηριστικό του πόσο έχουν προβλεφθεί ζητήματα για την προστασία του περιβάλλοντος, είναι ότι σε σχέση με τα κλασικά κτίρια της αγοράς, τα Piraeus Port Plaza εξοικονομούν λόγω της κατασκευής τους 65 χιλιάδες λίτρα νερού το χρόνο.

Ειδικότερα, αναφορικά με την EBRD να υπογραμμίσουμε ότι νέα country manager για την Ελλάδα (σ.σ. και για την Κύπρο ειρήσθω εν παρόδω) έχει οριστεί από τις αρχές Ιουλίου του 2019 η κ. Andreea Moraru. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή την περίοδο δουλεύεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης το νέο country strategic της επόμενης 5ετίας για τη χώρα μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα