Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2020

Καραμανλής: Σε πέντε χρόνια έτοιμο το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

κείμενο από το ypodomes.com
«Το αεροδρόμιο αυτό θα είναι το καλύτερο αεροδρόμιο στη χώρα. Το πιο σύγχρονο, το πιο φιλικό προς το περιβάλλον», δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την τελετή θεμελίωσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης, στο Καστέλι Ηρακλείου.«Θα βρίσκεται στην καρδιά της Ανατολικής Μεσογείου, σε απόσταση μικρότερη των 4 ωρών από τις μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Θα μετατρέψει, δηλαδή, την Κρήτη σε τουριστικό προορισμό και κόμβο αεροπορικό ολόκληρο το χρόνο και σε όλες τις εποχές» πρόσθεσε.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε, από το Ηράκλειο ότι ο αερολιμένας «Νίκος Καζαντζάκης» δεν επαρκεί για τα 8 εκατομμύρια επιβάτες, που διέρχονται από αυτόν, ενώ το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου που θεμελιώνεται σήμερα (ένα έργο που βάλτωνε για χρόνια), σε πέντε χρόνια θα γίνει το κόσμημα του νησιού και θα είναι έτοιμο να υποδεχτεί τους ταξιδιώτες του.
Επεσήμανε, επίσης, ότι «ένα τέτοιο κορυφαίο έργο δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί παρά μόνο από φορείς που ξέρουν και μπορούν: από τη μία πλευρά, το ελληνικό Δημόσιο με την ισχύ και την εμπειρία του κράτους. Και από την άλλη, ο ιδιωτικός τομέας με την εμπειρία και την ευελιξία του. Όπως αντιλαμβάνεσθε πρόκειται για μία ιδανική σύμπραξη που εγγυάται γρήγορο και καλό αποτέλεσμα».
Παράλληλα, το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης «σηματοδοτεί την πρώτη μεγάλη ινδική επένδυση στην Ελλάδα της νέας εποχής» και «είναι ένα έργο που έρχεται σε συνέχεια της συνεργασίας μας με την Fraport που αναβάθμισε 14 αεροδρόμια της ελληνικής περιφέρειας». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι «δεν σταματάμε εδώ. Σειρά παίρνουν άλλα 23 αεροδρόμια, για τα οποία θα υπάρξουν σύντομα ανακοινώσεις με βάση τον κυβερνητικό σχεδιασμό».
Όπως εξήγησε ο Πρωθυπουργός, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου «θα δημιουργήσει 7.000 θέσεις εργασίας. Στο ίδιο το αεροδρόμιο, στις αεροπορικές εταιρίες που θα εξυπηρετεί, καθώς και στις επιχειρήσεις που θα παρέχουν υπηρεσίες και αγαθά στους εργαζομένους και στους επισκέπτες του».
«Πιστεύω ότι ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης θα ήταν ιδιαίτερα υπερήφανος για τη σημερινή μέρα» σημείωσε ο Πρωθυπουργός, κάνοντας μια πιο προσωπική τοποθέτηση.
τις ενέργειες της κυβέρνησης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, ώστε να είναι σε λειτουργία το 2025, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, παρουσία και του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, κατά την τελετή θεμελίωσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης από τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη.
Πρόκειται για μια συνολική επένδυση που θα ξεπεράσει το ένα δισ. ευρώ, η οποία ενισχύει την εθνική οικονομία, εκσυγχρονίζει και ενισχύει τον τουρισμό στην Κρήτη και συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του νησιού. Επιπλέον, θα αναβαθμίσει το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στην περιοχή του Ηρακλείου, αφού ελευθερώνει την έκταση στην οποία λειτουργεί σήμερα το «Νίκος Καζαντζάκης», θα δημιουργήσει άμεσα νέες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή, αλλά και -το κυριότερο- περίπου 7.000 νέες θέσεις μόνιμης και σταθερής απασχόλησης κατά τη λειτουργία του.
Αναβάθμιση του γεωπολιτικού ρόλου της Κρήτης και της χώρας σε μία κρίσιμη περίοδο
«Το νέο, σύγχρονο, διεθνές αεροδρόμιο που θα φτιάξουμε στο Καστέλι, όμως, είναι καθοριστικό και για κάτι ακόμα πιο σημαντικό: Για τη συνολική αναβάθμιση του γεωπολιτικού ρόλου της Κρήτης. Και μέσω αυτής, για την ουσιαστική αναβάθμιση συνολικά της εθνικής μας παρουσίας στις αερομεταφορές της Νοτιοανατολικής Μεσογείου», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
Σημείωσε ότι πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο, με απόσταση περίπου 4 ωρών από τη Ντόχα, τη Μόσχα, το Λονδίνο και τη Μαδρίτη. «Δηλαδή μιλάμε για ένα εθνικά κρίσιμο έργο υποδομής, που υπηρετεί στρατηγικά το νέο μεγάλο εθνικό στόχο: Να γίνει η Ελλάδα κόμβος στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Σε μια περίοδο, που όλοι αντιλαμβανόμαστε πόσο κρίσιμη είναι γεωστρατηγικά για την πατρίδα μας», πρόσθεσε.
Ο αγώνας δρόμου για την επίλυση των γραφειοκρατικών προβλημάτων
«Αποτελεί βαθιά μας πεποίθηση ότι τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα κόμμα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Με τις δικές του θυσίες, με τους δικούς του κόπους και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα. Και η κάθε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να βάζει το δικό της λιθαράκι για να υπηρετήσει αυτόν το σκοπό», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και στη συνέχεια αναφέρθηκε στην προϊστορία του μεγάλου αυτού έργου.
«Η κυβέρνηση που πρώτη οραματίστηκε και ξεκίνησε το σχεδιασμό αυτού του σπουδαίου έργου, ήταν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας την περίοδο 2004-2009. Από τότε, πολύ νερό κύλησε στο αυλάκι. Και το έργο έφτασε να συμβασιοποιηθεί με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Υπέγραψαν τη σύμβαση, έβαλαν το δικό τους λιθαράκι σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια, κι αυτό οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε. Όμως, εξίσου αντικειμενικά, πρέπει να πούμε ότι έκαναν και λάθη εξαιτίας των οποίων μέχρι σήμερα δεν είχε ξεκινήσει το έργο», τόνισε.
Εξήγησε ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη παρέλαβε ένα έργο με υπογεγραμμένη σύμβαση, που όμως εξαιτίας λανθασμένων χειρισμών και γραφειοκρατικών προβλημάτων, επί έναν χρόνο δεν είχε ξεκινήσει.
Ξεκινήσαμε, λοιπόν, έναν αγώνα δρόμου. Ήταν ένα από τα δύο πρώτα θέματα που έθεσα προσωπικά στην Επίτροπο κυρία Μ. Βεστάγκερ από την πρώτη φορά που τη συνάντησα. Καταφέραμε να επιλύσουμε το θέμα της συμβατής κρατικής ενίσχυσης, ένα θέμα που πρακτικά είχαν δημιουργήσει άστοχοι ελληνικοί χειρισμοί. Κι εξασφαλίσαμε τελικά το ‘‘πράσινο φως’’. Παράλληλα, ολοκληρώσαμε μια καταλυτικής σημασίας συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για τη χρηματοδότηση του έργου», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και προανήγγειλε ότι με σοβαρή, μεθοδική δουλειά, σε πέντε χρόνια από σήμερα το Ηράκλειο θα έχει σε λειτουργία το νέο του αεροδρόμιο.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου παρουσίασε στον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ενώ ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών από την πλευρά του δεσμεύτηκε για την ασφάλεια, τη λειτουργικότητα και την αισθητική του νέου αεροδρομίου.
«Δε θα γίνει νέο Ελληνικό η Αλικαρνασσός»
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι σήμερα δεν ξεκινά μόνο ένα σπουδαίο έργο για την Κρήτη, αλλά δύο, καθώς η κυβέρνηση «βάζει μπροστά» και για την απελευθέρωση και αξιοποίηση του σημερινού αεροδρομίου του Ηρακλείου, «Νίκος Καζαντζάκης», στην Αλικαρνασσό, έκτασης 2.800 στρεμμάτων.
«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεσμεύεται ότι δεν θα γίνει νέο Ελληνικό η Αλικαρνασσός! Από την ώρα που θα μεταφερθούν οι λειτουργίες του αεροδρομίου στο Καστέλι, δεν θα επιτρέψουμε να ερημώσει και να μείνει αναξιοποίητος ο χώρος του “Νίκος Καζαντζάκης”, δεν θα επιτρέψουμε να κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, της αναποφασιστικότητας και του νεοελληνικού παραλογισμού», δήλωσε ο κ. Καραμανλής, ανακοινώνοντας ότι ήδη ξεκίνησαν οι ενέργειες για την αξιοποίηση του αεροδρομίου.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε δε, πως «ούτε θέμα υποθήκης της έκτασης τίθεται, ούτε οτιδήποτε που να έχει σχέση με την κυριότητά της. Εκεί θα είναι το ‘‘Καζαντζάκης’’, ό,τι κι αν συμβεί δικό μας θα παραμένει, δεν μας το παίρνει κανείς» και εξήγησε: «Απλώς, αυτό το οποίο κάναμε ήταν ότι καταρτίσαμε έναν οδικό χάρτη για την αξιοποίησή του, με συγκεκριμένα ορόσημα. Και είπαμε το εξής απλό, ότι θα πρέπει να επιτυγχάνεται το κάθε ορόσημο, για να καταβάλεται η αντίστοιχη δόση του δανείου».
«Καστέλι και ΒΟΑΚ αλλάζουν την Κρήτη»
Κλείνοντας, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι είναι το πρώτο βήμα ενός συνολικού σχεδίου για να υλοποιηθούν σημαντικά έργα υποδομής, αναγκαία για να μπει η Κρήτη σε μια νέα εποχή ανάπτυξης και δημιουργίας. Όπως χαρακτηριστικά είπε «αρκετά περίμενε η Κρήτη, αρκετά ταλαιπωρήθηκε, φτάνει πια!».
Το επόμενο βήμα είναι ένα μεγάλο έργο το οποίο η Κρήτη περιμένει επί δεκαετίες: Ο ΒΟΑΚ. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε ότι περισσότερα θα ανακοινωθούν το απόγευμα από τα Χανιά, ενώ ο ίδιος τόνισε πως η κυβέρνηση προσπαθεί να λύσει μεθοδικά και χωρίς μεγάλα λόγια τα σύνθετα και πολύπλοκα προβλήματα που παρέλαβε. «Μακάρι προβλήματα τόσων ετών, να μπορούσαν να λυθούν μέσα σε λίγους μήνες. Εργαζόμαστε σκληρά όμως και να το ξέρετε: Καστέλι και ΒΟΑΚ αλλάζουν την Κρήτη!», κατέληξε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα