κείμενο από το ypodomes.com
Μετρό Αθήνας: Γραμμή 1: Πειραιάς-Κηφισιά:
Μήκος: 25,6χλμ, Σταθμοί σε λειτουργία: 24, Σταθμοί υπό μελέτη:10
ΠΕΙΡΑΙΑΣ, Καμίνια (μελλοντικός), ΦΑΛΗΡΟ (ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΡΑΜ), ΜΟΣΧΑΤΟ, Ιλισός (μελλοντικός), ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΤΑΥΡΟΣ, ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ, ΘΗΣΕΙΟ, ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 3), ΟΜΟΝΟΙΑ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 2), ΒΙΚΤΩΡΙΑ, ΑΤΤΙΚΗ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 2), ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΚΑΤΩ ΠΑΤΗΣΙΑ, ΑΓΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ, ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ, ΠΕΡΙΣΣΟΣ, ΠΕΥΚΑΚΙΑ, ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ, Ψαλίδι (μελλοντικός), ΕΙΡΗΝΗ, ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ), ΜΑΡΟΥΣΙ, ΚΑΤ, ΚΗΦΙΣΙΑ, Νέα Ερυθραία (μελλοντικός)
Ιστορικό- Στοιχεία
Η Γραμμή 1 του Μετρό είναι και η πιο παλιά αφού έχει ξεκινήσει τη λειτουργία της από το 1869. Συγκεκριμένα στις 27-02-1869 άνοιξε το τμήμα Πειραιάς?Θησείο (χωρίς ενδιάμεσες στάσεις). Το 1882 προστέθηκε ο Σταθμός Μοσχάτο, το 1887 ο Σταθμός Φάληρο, στις 17-05-1895 η επέκταση από Θησείο-Μοναστηράκι-Ομόνοια, το 1904 έγινε μετατροπή τρένου από ατμοκίνητο σε ηλεκτροκίνητο ενώ το 1928 εγκαινιάστηκε ο Σταθμός Πειραιάς (σημερινή θέση), στις 01-07-1928 προστέθηκε ο Σταθμός Καλλιθέα, στις 21-07-1930 ο υπόγειος Σταθμός Ομόνοια, στις 01-03-1948 επέκταση από Ομόνοια- Βικτώρια, στις 30-06-1949 επέκταση Βικτώρια - Αττική, στις 12-02-1956 επέκταση Αττική- Άνω Πατήσια με 3 Σταθμούς, στις 14-03-1956 επέκταση Άνω Πατήσια-Νέα Ιωνία με 2 Σταθμούς, στις 05-07-1956 Σταθμός Πευκάκια, στις 04-03-1957 επέκταση Νέα Ιωνία-Ηράκλειο, στις 10-08-1957 επέκταση Ηράκλειο- Κηφισιά, στις 01-09-1957 Σταθμός Μαρούσι, στις 04-08-1961 Σταθμός Άγιος Ελευθέριος, στις 03-09-1982 Σταθμός Ειρήνη, στις 06-02-1989 Σταθμός Ταύρος, στις 27-03-1989: Σταθμός KAT και στις 06-08-2004 Σταθμός Νερατζιότισσα.
Σήμερα έχει μήκος 25,6 χιλιόμετρα, διαθέτει 24 Σταθμούς και είναι η μεγαλύτερη γραμμή του Αθηναϊκού Δικτύου Μετρό.
Επεκτάσεις- Κατασκευές
Αυτή την εποχή δεν υπάρχει καμία επέκταση αλλά σε φάση κατασκευής βρίσκεται η ανακαίνιση του τούνελ Μοναστηράκι- Αττική και των σιδηρογραμμών. Πρόσφατα υπήρξε εμπλοκή στην ολοκλήρωση των εργασιών λόγω αρχαιολογικού ευρήματος στο τμήμα Θησείο- Μοναστηράκι. Αναμένεται η δικαστική απόφαση για την ολοκλήρωση του έργου και την απόδοση της ανακαινισμένης γραμμής αλλά και της σήραγγας μεταξύ του σταθμού Μοναστηρακίου και του σταθμού Αττική.
Μελλοντικά Σχέδια
Για μελλοντικά σχέδια και επεκτάσεις έχουν ακουστεί διάφορα τα τελευταία χρόνια χωρίς όμως να υπάρχει καμία σοβαρή εξέλιξη. Μετά την ανακοίνωση του Νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου για την Αθήνα, ναυάγησε η σχεδιαζόμενη επέκταση προς τον Άγιο Στέφανο. Πλέον η επέκταση που επιλέχθηκε είναι από την Κηφισιά στη Νέα Ερυθραία με ένα σταθμό.
Η υλοποίηση είναι άγνωστη προς το παρόν καθώς η ρευστή κατάσταση δεν επιτρέπει προς το παρόν τον ακριβή σχεδιασμό των επόμενων επεκτάσεων.
Σε αναμονή είμαστε και για το μεγάλο έργο της υπογειοποίησης της γραμμής από το σταθμό Φάληρο ο οποίος θα υπογειοποιηθεί μέχρι τον τερματικό σταθμό Πειραιά προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για την επέκταση του Τραμ προς το κέντρο του Πειραιά και στο μέσο της διαδρομής (συγκεκριμένα στο ύψος του Κεράνη) θα κατασκευαστεί και ένας επιπλέον σταθμός που θα ονομάζεται ΚΑΜΙΝΙΑ. Προς το παρόν το έργο είναι σε φάση έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Πλήρης σκοτάδι υπάρχει για την επικείμενη προσθήκη 2 σταθμών στην υπάρχουσα γραμμή που είχε εξαγγελθεί το 2008. Ο πρώτος σταθμός θα ονομάζεται ΙΛΙΣΟΣ και θα βρίσκεται μεταξύ των σταθμών Μοσχάτο και Καλλιθέα και η δεύτερος σταθμός θα ονομάζεται ΨΑΛΙΔΙ και θα κατασκευαστεί μεταξύ των σταθμών Ειρήνη και Ηράκλειο. Δεν υπάρχουν νέα για την εξέλιξη αυτών των 2 σταθμών.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
2 σχόλια:
Η γραμμή "1" οφείλει να συγχρονιστεί απολύτως με το υπόλοιπο δίκτυο του μετρό, ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο "οδικό χάρτη" για την επίτευξη αυτού του σκοπού:
α.Να μετονομαστεί σε Αττικό Μετρό - Γραμμή "1" από ΗΣΑΠ, ΕΗΣ ή ΣΑΠ που ονομάζονταν παλαιότερα ώστε να μην μοιάζει με φτωχό συγγενή του ΗΣΑΠ,
β.Οι συρμοί του απαιτούν ή άμεση αντικατάσταση ή εκ βάθρων ανακαίνιση (στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ή στην ΕΛΒΟ) στην αισθητική και την λειτουργικότητα τουλάχιστον των συρμών πρώτης παραλαβής του Μετρό ώστε και εκεί να εξαλειφθεί η όποια διαφοροποίηση,
γ.Να αποδοθούν στο κοινό τα "απτά" αποτελέσματα της ανακαινισμένης σιδ/κης γραμμής Φάληρο - Κατ. Οι αρμόδιοι που έλαβαν την απόφαση ανακαίνισης μας είχαν υποσχεθεί ότι παρά την προσθήκη 3 Σ. Σταθμών (Καμίνια, Ιλισός, Ψαλίδι) ο χρόνος διαδρομής θα έπεφτε κατά 5 min, καθώς η μεγίστη ταχύτητα θα έφτανε αυτή του Μετρό (80 km/h). Η ανακαίνιση της γραμμής δεν έγινε προκειμένου να εξαλειφθούν τα διάκενα και οι αμφιδέτες, αλλά για να αυξηθεί η ασφάλεια και η ταχύτητα στο δίκτυο. Αν δεν αυξηθεί η ταχύτητα στο δίκτυο αυτοί που αποφάσισαν και εκτέλεσαν τα έργα ανακαίνισης πρέπει να οδηγηθούν στην δικαιοσύνη για διασπάθιση δημοσίου χρήματος. Οι διοικούντες του ΗΣΑΠ και οι εργολάβοι υλοποίησης της ανακαίνισης οφείλουν να μας δώσουν ένα χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων. Η πρακτική έργα εις το διηνεκές πρέπει να παύσει και να διαγραφεί επιτέλους από την ελληνική πραγματικότητα...
δ. Είμαι απόλυτα σύμφωνος με την επέκταση της γραμμής προς την Νέα Ερυθραία και αντίθετος με την επέκταση προς τον Άγιο Στέφανο (αφού ο Άγιος Στέφανος μπορεί να εξυπηρετηθεί πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσματικά από το προαστιακό ο οποίος κάκιστα δεν έχει επεκταθεί βόρεια του ΣΚΑ). Αντίθετα η γραμμή "1" οφείλει να επεκταθεί δυτικά του Πειραιά (ή του Νέου Φαλήρου) προς Δραπετσώνα - Ταμπούρια - Κερατσίνι - Πέραμα αφού στην δικαιοδοσία της ΕΗΣ (μετέπειτα ΗΣΑΠ) ανήκε η λειτουργία και η εκμετάλλευση του ελαφρύ προαστιακού ηλεκτροκίνητου σιδηροδρόμου Πειραιώς - Περάματος μήκους 10 χιλιομέτρων, ο οποίος αντί να εκσυγχρονιστεί, να αυξήσει την ταχύτητά του, να αυξηθεί η δυνατότητα του μεταφορικού του έργου και να επεκταθεί όπως αρχικά προβλέπονταν έως τον Σ.Σ. Ελευσίνας παραλιακά, χωρίς κανένα αιτιολογικό η ΕΗΣ προέβη στην απρόκλητη και απροειδοποίητη κατάργηση του. Σήμερα η τόσο πυκνοκατοικημένη περιοχή του Κερατσινίου - Περάματος ΑΠΑΙΤΕΊ όχι ψευτολύσεις Τραμ και τα τοιαύτα αλλά γρήγορο, αξιόπιστο μέσο σταθερής τροχιάς, που δεν είναι άλλο εκτός από το Μετρό. Πολύ ρηξικέλευθη και επαναστατική είναι και η πρόταση επέκτασης αυτής της γραμμής έως την "χώρα" της Σαλαμίνας, πρόταση με την οποία συντάσσομαι και υποστηρίζω αναφανδόν και απόλυτα. Μια τέτοια επέκταση θα άλλαζε άρδην το τοπίο στην αστική μετακίνηση των κατοίκων και επισκεπτών της Σαλαμίνας καθώς και στην αξία γης της περιοχής! Με αυτές τις λύσεις η γραμμή "1" θα εξακολουθεί να παραμένει η κορωνίδα και η ραχοκοκαλιά της αστικής μετακίνησης σταθερής τροχιάς γύρω από την οποία θα κινούνται τα υπόλοιπα Μ.Μ.Μ. διατηρώντας στο ακέραιο τον τίτλο της 1ης γραμμής του Μετρό Αττικής…
Αγαπητέ τρενομανή, αν και δεν συνηθίζω να σχολιάζω σχόλια επισκεπτών οφείλω να πω, πως συμφωνώ και επαυξάνω σε ότι έγραψες.
Δημοσίευση σχολίου