Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

Μετρό Θεσσαλονίκης: 2015 ή 2016; ερώτημα ο χρόνος ολοκλήρωσης για το μεγαλύτερο έργο στην πολη

κείμενο από το ypodomes.com
Στην... αρχαιολογική σκαπάνη εξακολουθεί να σκοντάφτει η πρόοδος του μετρό, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, πέντε χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής του μεγαλύτερου δημόσιου έργου στην ιστορία της πόλης. Ανατολικά το μετρό δεν έχει τέτοιου είδους προβλήματα, όμως και εκεί καταγράφονται σημαντικότατες καθυστερήσεις, με πρώτο και καλύτερο το... μπλέξιμο σχετικά με τη χάραξη του έργου.

Μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκαθαριστεί αν η βασική γραμμή θα εκτείνεται από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία ή μέχρι τη Μίκρα της Καλαμαριάς. Τα δεδομένα είναι τουλάχιστον απογοητευτικά, ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι, με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα, το έργο επρόκειτο να ολοκληρωθεί το 2012, δηλαδή σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα...

Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, όπως αυτό ανακοινώθηκε από τα επίσημα χείλη του αρμόδιου υφυπουργού, προβλέπει ότι η βασική γραμμή του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά θα είναι έτοιμη στο τέλος του 2014, το αργότερο στις αρχές του 2015. Ωστόσο, στην αλληλογραφία του αναδόχου με την «Αττικό Μετρό ΑΕ» γίνεται λόγος για ολοκλήρωση των εργασιών το 2016, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα υπάρξουν νέα προβλήματα και ότι θα λυθούν άμεσα όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια του έργου. Ετσι, οι πόρτες για περαιτέρω καθυστέρηση του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού και περιβαλλοντικού έργου στην πόλη της Θεσσαλονίκης είναι... διάπλατα ανοιχτές.

Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός

Στο σταθμό-αφετηρία του μετρό στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, που είχε χαρακτηριστεί από τους αρχαιολόγους ως «μέσου αρχαιολογικού κινδύνου», οι ανασκαφές ολοκληρώθηκαν πρόσφατα και άρχισαν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου δέκα μήνες. Οι ανασκαφές ολοκληρώθηκαν και στον επίσταθμο, που βρίσκεται δυτικότερα, προς την εκκλησία των Αγίων Πάντων. Πρόκειται για το σημείο όπου οι συρμοί θα στρίβουν για να αλλάζουν φορά.

Το ερχόμενο καλοκαίρι, λοιπόν, αν όλα πάνε καλά, πρόκειται να παραδοθεί στους πολίτες αναπλασμένος ο χώρος που σήμερα αποτελεί το εργοτάξιο κατασκευής του σταθμού. Ο συγκεκριμένος σταθμός θα βρίσκεται σε βάθος 16 μέτρων.

Σταθμός Δημοκρατίας

Στο σταθμό Δημοκρατίας, αλλά και στη διακλάδωση του μετρό προς τη Σταυρούπολη, εκτελούνται, όπως εδώ και αρκετά χρόνια, αρχαιολογικές ανασκαφές. Το... ευχάριστο είναι ότι οι ανασκαφές ολοκληρώθηκαν πριν από λίγους μήνες, στη νότια πλευρά της οδού Μοναστηρίου και τώρα πια έχει απομείνει να γίνει η ανασκαφή στο βόρειο τμήμα της οδού.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει αλλάξει ο τρόπος της ανασκαφής, κάτι το οποίο γεννά ελπίδες ότι θα ολοκληρωθεί σε μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με την ανασκαφή στο απέναντι πεζοδρόμιο.

Κέντρο

Και ο σταθμός Βενιζέλου είναι παραδομένος στα χέρια των αρχαιολόγων, με την αρχαιολογική ανασκαφή να εξελίσσεται με ρυθμούς οι οποίοι για τους διερχόμενους από το κέντρο της πόλης, κυρίως, όμως, για τους καταστηματάρχες της περιοχής, δεν κρίνονται ικανοποιητικοί. Οι λαμαρίνες κρύβουν πολλά μαγαζιά από τους περαστικούς και δεν είναι λίγα τα λουκέτα που αποδίδονται στα έργα, τα οποία αποτελούν το... κερασάκι στην τούρτα για τους καταστηματάρχες, που προσπαθούν να επιβιώσουν εν μέσω οικονομικής κρίσης.

Αρχαιολογική ανασκαφή εκτελείται και στο σταθμό Αγίας Σοφίας, αν και εκεί αυτό το χρονικό διάστημα γίνονται κάποιες τεχνικές εργασίες, οι οποίες θα διευκολύνουν το ανασκαφικό έργο. Στο συγκεκριμένο σταθμό αναμένεται να έρθουν στο φως σπουδαιότατα ευρήματα. Η ολοκλήρωση της έρευνας στο σταθμό Αγίας Σοφίας αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό. Οπως έχει ανακοινωθεί, η ανασκαφή αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2013.

Αρχαιολογική ανασκαφή εκτελείται, όμως, και στο σταθμό Σιντριβάνι, όπου μάλιστα ήρθαν στο φως τμήματα μίας από τις πιο σημαντικές εκκλησίες της Θεσσαλονίκης, τα οποία έρχονται να συμπληρώσουν τις ψηφίδες του ιστορικού χάρτη της πόλης.

Ανατολικά

Στον πρώτο, εκτός του πυρίκαυστου κέντρου της πόλης, σταθμό του μετρό, αυτόν του Πανεπιστημίου, κατασκευάζονται οι προσβάσεις εισόδου-εξόδου.

Ανατολικότερα, στον αύλειο χώρου του Παπαφείου, καμία εργασία δε βρίσκεται σε εξέλιξη. Ωστόσο, σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκεται η απαιτούμενη αναμόρφωση των μελετών, που απαιτήθηκε μετά την εμπλοκή του μετρό στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Πάντως, δεν αποκλείεται να παρουσιαστούν νέα προσκόμματα στην κατασκευή του σταθμού, αυτήν τη φορά από τους αποφοίτους του ορφανοτροφείου, οι οποίοι αντιτίθενται στην αναγκαστική απαλλοτρίωση έστω κι ενός μέτρου από την αυλή του Παπαφείου.

Στο σταθμό Ευκλείδη, όπου εξακολουθεί να σταθμεύει ο «Γιωρίκας», ο δεύτερος μετροπόντικας, εκτελούνται εργασίες κατασκευής φρεατίων εξαερισμού, αλλά και κλιμακοστασίων.

Εδώ και λίγες μέρες σταθμεύει στο σταθμό Φλέμινγκ ο «Κωστίκας», ο πρώτος από τους δύο μετροπόντικες. Στο εργοτάξιο αυτό προχωρά η εκσκαφή και η σκυροδέτηση των φρεατίων, ενώ έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της πλάκας δαπέδου στα δύο υπόγεια του σταθμού.

Στην Ανάληψη, σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό ΑΕ», οριστικοποιήθηκε η αντιμετώπιση των σύνθετων γεωτεχνικών προβλημάτων που εντοπίστηκαν στην περιοχή και σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού.

Ανατολικότερα, δηλαδή στους σταθμούς Πατρικίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία, δεν εκτελείται καμία εργασία. Η τύχη των δύο τελευταίων σταθμών είναι άγνωστη, καθώς, αν τελικά η βασική γραμμή του μετρό εκτείνεται μέχρι τη Μίκρα, δε θα κατασκευαστούν. Ωστόσο, ο σταθμός Πατρικίου θα πρέπει να κατασκευαστεί, όποια χάραξη κι αν επιλεγεί. Παρ' όλα αυτά είναι ακόμη μπλοκαρισμένος, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα