κείμενο από το ypodomes.com
Άλλος ένας εορτασμός για τον 15Αύγουστο τελείωσε.Φέτος ειδικά για τους περισσότερους ήταν τριήμερο το οποίο έδωσε την ευκαιρία για ξεκούραση μέσα στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Στην πόλη της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούσαν ελάχιστοι κάτοικοι της πόλης και οι πλειοψηφία των περαστικών ήταν αλλοδαπής προέλευσης.
Κοιτάζοντας την εικόνα μιας άδειας πόλης όλα φαντάζουν ιδανικά. Τα έργα του Μετρό δεν ενοχλούσαν, το μποτιλιάρισμα ήταν άγνωστη λέξη, τα δρομολόγια των λεωφορείων ήταν με ακρίβεια δευτερολέπτου, οι ποδηλατόδρομοι ήταν μια ελεύθεροι και όλα κυλούσαν ρολόι.
Το πρόβλημα είναι ότι αυτό το φαινόμενο συμβαίνει στην πόλη μόνο σε ανάλογες περιπτώσεις. Ένα από τα παράδοξα της κρίσης είναι και η μείωση της κίνησης της πόλης αλλά το γεγονός είναι πως η Θεσσαλονίκη με την αστική της ανάπτυξη τα τελευταία 20 χρόνια ξεπέρασε τις δυνατότητες που της δώσανε.
Το γεγονός ότι τα εργοτάξια του Μετρό θα συνεχίσουν να υπάρχουν για τα επόμενα 4 χρόνια -το λιγότερο- δεν δίνει παρηγοριά σε κανένα. Οι δρόμοι και πάλι θα είναι καθημερινό μαρτύριο, τα παράπονα θα είναι καθημερινά, οι αρνητικές επιπτώσεις φανερές σε όλους.
Ο σχεδιασμός που γίνεται αυτή τη στιγμή για την νέα εμφάνιση της Θεσσαλονίκης ως πόλης- Μητρόπολη που θα έχει όλα τα φόντα να παίξει ουσιαστικό ρόλο ως αντίβαρο της Αθήνας και να λειτουργήσουν και οι δύο μαζί ως ένα δίπολο αστικής ανάπτυξης της χώρας υπάρχει στα χαρτιά. Η υλοποίηση όμως είναι το δύσκολο κομμάτι καθώς η οικονομική κρίση λειτουργεί αποτρεπτικά σε αναπτυξιακά σχέδια.
Αν τελικά ξεπεραστούν οι σημερινές δυσκολίες και υπάρξει ροή χρήματος προς σημαντικά έργα υποδομής ανά την Ελλάδα είναι φανερό πως η Θεσσαλονίκη θα είναι η ευνοούμενη -για πρώτη φορά ομολογουμένως- καθώς υπάρχουν πολλά σημαντικά έργα που θα αλλάξουν την πόλη για τα καλά.
Το κέντρο έχει την ανάγκη για την μεγαλύτερη αναβάθμιση. Όχι μόνο με την ανάπτυξη της βασικής γραμμής του Μετρό αλλά και με την υλοποίηση των άλλων επεκτάσεων που θα καταφέρουν να δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό μέσα στο κέντρο. Η δρομολόγηση γραμμής Τραμ επίσης θα είναι σημαντική καθώς η πιθανολογούμενη σύνδεση του κέντρου με τα Ανατολικά Προάστια και μέχρι την περιοχή του ΙΚΕΑ θα είναι ένα από τα ισχυρά χαρτιά για την ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς στην ευρύτερη Θεσσαλονίκη.
Η Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία αυτό που θα καταφέρει είναι με τη λειτουργία της να αποτρέψει την κίνηση χιλιάδων οχημάτων καθώς θα αξιοποίηση την παραλιακή σύνδεση της πόλης από την Περαία και την Καλαμαριά μέχρι το κέντρο της πόλης. Η Θ.Α.Σ δεν είναι πανάκεια, είναι όμως ένα ακόμα μέσο στην αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων για την αλλαγή της καθημερινής μετακίνησης του πολίτη στην Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη.
Αυτά τα μέτρα σε συνδυασμό με την πεζοδρόμηση δρόμων του κέντρου και την τοποθέτηση ποδηλατοδρόμων σε σημαντικές διαδρομές μέσα στην πόλη θα καταφέρουν να κάνουν την πόλη να αλλάξει. Να δώσει στους κατοίκους και τους επισκέπτες της νέες δυνατότητες και να αναδείξει την ούτως ή αλλως φυσική ομορφιά που θα έχει.
Προς το παρόν όμως οι φορείς της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να απαιτήσουν να εισρεύσουν μεγάλα έργα για την πόλη. Σήμερα εκτός από το πολύ μεγάλο έργο του Μετρό που δείχνει ατελείωτο, έργα γίνονται για και στις πύλες της Θεσσαλονίκης. Σε λίγους μήνες θα ξεκινήσει η επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμανιού που θα μεγαλώσει κατά πολύ την δυναμικότητα του.
Τα έργα ανάπλασης της Νέας Παραλίας μόλις ξεκίνησαν και υπόσχονται να δημιουργήσουν μια όμορφη εικόνα στο παραλιακό μέτωπο της πόλης ενώ τα έργα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία είναι σε εξέλιξη. Ένα ακόμα σημαντικό έργο που αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα είναι και ο κόμβος Κ16 που θα αλλάξει οριστικά την εικόνα της εισόδου της πόλης ενώ είναι και το πρώτο έργο αν αναβάθμισης της ταλαιπωρημένης εσωτερικής περιφερειακής της πόλης.
Η Θεσσαλονίκη περιμένει να γίνει ένα τεράστιο εργοτάξιο έτσι ώστε μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας να ετοιμάσει τις υποδομές που χρειάζεται για την ανάπτυξη της τις επόμενες δεκαετίες. Η κρίση που υπάρχει στην χώρα είναι το μεγάλο αγκάθι σήμερα και οι εξελίξεις άγνωστε προς το παρόν.
Η Θεσσαλονίκη περιμένει να πάρει το πράσινο φως, να της δοθεί η προτεραιότητα για να ξεπεράσει τον εαυτό της και να γίνει ουσιαστικά μία Μητρόπολη της Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων. Θα ανάψει σύντομα όμως;
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
2 σχόλια:
Η Θεσσαλονίκη είναι ιδανική για την ανάπτυξη δικτύων σταθερής τροχιάς, διότι είναι μακρόστενη πόλη μεγάλου μήκους και μικρού πλάτους. Από την άλλη πρέπει να διαχωριστούν τα έργα σε έργα χαμηλού κόστους για την περίοδο της κρίσης και έργα υψηλού κόστους για την μετά την κρίση περίοδο. Στα έργα χαμηλού κόστους είναι δυνατόν να ενταχθεί ο Προαστιακός σιδηρόδρομος προς Κιλκίς - Ροδόπολη. Πολλοί Θεσσαλονικείς και πολλοί Κιλκισιώτες πηγαινοέρχονται από και προς Κιλκίς και Θεσσαλονίκη. Ένας οδηγός από τον Σ.Σ. Θεσσαλονίκης και παρά την διαπλάτυνση του οδικού δικτύου Νέα Σάντα - Διασταύρωση Κιλκίς - Μαυρονερίου δεν δύναται να πετύχει χρόνους κάτω από 55 min με 1 ώρα, όσο και να τρέχει στο δρόμο. Από την άλλη οι υπηρεσίες του ΚΤΕΛ Κιλκίς χαρακτηρίζονται μάλλον μέτριες. Παρά τα καινούργια λεωφορεία (εποχής ολυμπιακών αγώνων) τα μισά δρομολόγια είναι τοπικού χαρακτήρα από την παλαιά εθνική οδό, με πολλές στάσεις. Ακόμα και τα δήθεν εξπρές πραγματοποιούν κάποιες στάσεις. Αντίθετα ο σιδηρόδρομος με τις απλές αυτοκινητάμαξες ΜΑΝ της σειράς "700" είναι σε θέση να πετύχουν χρόνο Θεσσαλονίκη - Κρηστώνη Κιλκίς σε 30 - 32 min αφού παλαιά και με μονοδρόμηση στο τμήμα Γαλλικός - Νέα Φιλαδέλφεια ο χρόνος ήταν 35 min. Στον Σ.Σ. Κρηστώνης είναι δυνατόν να περιμένουν λεωφορεία του ΟΣΕ ώστε να μετακινούν το προσωπικό στην πόλη του Κιλκίς (αφού το αστικό ΚΤΕΛ του Κιλκίς αρνείται πεισματικά να εξυπηρετεί τα δρομολόγια του ΟΣΕ), κινούμενο σε συγκεκριμένη διαδρομή στην πόλη του Κιλκίς κατά τα πρότυπα του προαστιακού Πατρών και να εξυπηρετεί τους εργαζομένους αφήνοντάς τους στις εργασίες τους. Η αντίστροφη πορεία μπορεί να γίνεται το μεσημέρι και κάποια δρομολόγια το βράδυ, όταν κλείνει η αγορά της Θεσσαλονίκης. Φυσικά είναι δυνατόν να ισχύσουν εκπτωτικές κάρτες πολλαπλών διαδρομών. Η τρενοσέ μπορεί να ξεκινήσει να συζητά το θέμα με φορείς εργαζομένων ώστε να αξιολογήσει το ενδιαφέρον και συντάξει την μελέτη σκοπιμότητας. Κάποια από τα δρομολόγια πρέπει να εκτείνονται και προς Μουριές ή προς Ροδόπολη και να εξυπηρετούν κατοίκους χωριών οι οποίοι αν κινούνταν με το ΚΤΕΛ θα χρειάζονταν πολλαπλάσια ώρα για να φτάσουν από και προς την Θεσσαλονίκη. Επίσης με μικρό κόστος δύναται να δημιουργηθούν στάσεις προαστιακού στην Μενεμένη και στον δήμο Ιωνίας - Διαβατών. Η Θεσσαλονίκη επομένως μπορεί να διαθέτει προαστιακό προς Κατερίνη - Λάρισα, προς Αλεξάνδρεια - Βέροια - Νάουσα - Σκύδρα - Έδεσσα και προς Κιλκίς. Θα ήταν δυνατόν να διαθέτει προαστιακό και προς Γέφυρα - Άσπρος - Αξιούπολη - Πολύκαστρο αν μετέτρεπε ένα - δύο από τα Ρέιλ Μπας σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα ώστε να μην δεσμεύεται μια πεντάδυμη ηλεκτράμαξα των 300+ ατόμων για το μεταφορικό έργο των δύο αυτών κωμοπόλεων.
Στα έργα υψηλού κόστους ανήκουν: επέκταση μετρό από Μίκρα προς αεροδρόμιο και από πλατεία Ιωάννου Μεταξά προς Σταυρούπολη - Εύοσμο, β. Επέκταση (μπάζωμα) της παλαιάς παραλίας κατά 30 - 40 μέτρα με ταυτόχρονη διαπλάτυνση της λεωφόρου Νίκης και κατασκευής ηλεκτροκίνητου ελαφριού μετρικού προαστιακού σιδηροδρόμου που να συνδέει τους Λαχανόκηπους, το λιμάνι το Λευκό Πύργο, το Φάληρο, την Ανάληψη, το Μέγαρο Μουσικής, το Ποσειδώνιο, την παραλιακή ζώνη της Θεμιστοκλέους Σοφούλη, το Μικρό Καράμπουρνου, την παραλία Νέας Κρήνης, την Αρετσού, την παραλία Φοίνικα έως με το Συγκοινωνιακό Κέντρο της Μίκρας. Το έργο αυτό είναι δυνατόν να συνοδεύεται από την ανάπλαση όλου του παραλιακού μετώπου από το Ποσειδώνιο έως την παραλία Φοίνικα, έργο το οποίο θα αναβάθμιζε σημαντικά την ποιότητα ζωής της Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Ταυτόχρονα αυτό το έργο θα έδινε ανάσα στους κορεσμένους δρόμους από την κίνηση δεκάδων λεωφορείων αφού ένα δίκτυο σταθερής τροχιάς έχει πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα μεταφορικού έργου. γ. Δημιουργία διπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο μέσον της εξωτερικής περιφερειακής οδού (όπως ακριβώς στην Αττική οδό) και μελλοντική σύνδεση με σιδηρόδρομο Χαλκιδικής και σιδηροδρομική Εγνατία και σιδηροδρομική σύνδεση με Λαγκαδά Θεσσαλονίκης. δ. Σιδηροδρομική σύνδεση Σ.Σ. Πλατέως ή Σ.Σ. Γέφυρας με την πόλη των Γιαννιτσών. Η Θεσσαλονίκη έχει όλες τις προϋποθέσεις να αναπτύξει δίκτυα σταθερής τροχιάς υψηλών προδιαγραφών λόγω του ήδη αναπτυγμένου δικτύου της και του απολύτως πεδινού εδάφους της.
Δημοσίευση σχολίου