κείμενο από το ypodomes.com
Θεατές σε ένα... έργο που κατάντησε «γεφύρι της Άρτας» παραμένουν οι τοπικοί φορείς και ... περιμένουν να τελειώσει χωρίς να παρέμβουν, έστω για την τιμή των όπλων, προς την κυβέρνηση για να το χρηματοδοτήσει επαρκώς.
Ο λόγος για το έργο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου «Βασιλεύς Πύρρος» το οποίο εκτελείται με ... ρυθμούς χελώνας και πλέον δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στην παράταση που δόθηκε για τον Μάιο του 2012.
Ο ανάδοχος συνεχίζει μεν τις εργασίες, αλλά μόνο για την κατασκευή του νέου πύργου ελέγχου και δεν ξεκινά, όπως είναι λογικό, τον νέο σταθμό γνωρίζοντας ότι οι πιστώσεις από εθνικούς πόρους δεν διατίθενται εύκολα και στην ώρα τους.
Άλλωστε έχει λαμβάνειν περίπου 400.000 ευρώ και κινείται ανάλογα με την ροή των πιστώσεων. Κι όλα αυτά ενώ οι τοπικοί φορείς και οι βουλευτές δεν ασχολούνται με το έργο και την καθυστέρηση.
Είναι ένα πολυδιαφημισμένο έργο και από τις δυο κυβερνήσεις (η Ν.Δ το δημοπράτησε με διπλάσιο προϋπολογισμό, παραλαμβάνοντας το από το ΠΑΣΟΚ) με προβλήματα στις αρχικές μελέτες και καθυστερήσεις μέχρι να ξεκινήσει και έπρεπε να παραδοθεί εδώ και δυο χρόνια...
Καθοριστική η μη ένταξη στο ΕΣΠΑ
Από τη στιγμή που το έργο δεν εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και ξέσπασε η οικονομική κρίση στη χώρα, ήταν αναμενόμενο ότι δεν θα χρηματοδοτούνταν επαρκώς από εθνικούς πόρους.
Πολλές φορές ο ανάδοχος βρέθηκε στην δύσκολη θέση να διακόψει εργασίες, έγιναν πολλές αλλαγές στην αρχική μελέτη που προέβλεπε νέο σταθμό στην θέση του σημερινού και του πάρκινγκ, αλλά τελικά δεν κατεδαφίζεται ο υπάρχον, κρίθηκε ασύμφορο να λειτουργήσει ως μεταβατικός σταθμός το κτίριο που προορίζεται για αμαξοστάσιο.
Ούτε και τώρα είναι ξεκαθαρισμένο αν θα κατεδαφιστεί τμήμα του σταθμού για να ανεγερθεί ο νέος στο χώρο του πάρκινγκ, μόνο ο πύργος ελέγχου ..πήρε νέα θέση στην αντίθετη πλευρά από την σημερινή.
Δεν έφταιξαν όμως μόνο αυτές οι αλλαγές ή οι...διορθώσεις στις αρχικές μελέτες για τα ηλεκτρομηχανολογικά. Η καθυστέρηση στις πληρωμές ήταν και είναι η κύρια αιτία που το έργο πήγε πίσω.
Πληρώθηκε τον Μάρτιο, αλλά...
Αυτό το διάστημα οι οφειλές προς τον ανάδοχο δεν είναι μεγάλες (περίπου 400.000 ευρώ) άλλωστε δεν προχώρησε και πολύ το έργο, μετά την πληρωμή σχεδόν ολόκληρης της οφειλής, περίπου 3 εκ. ευρώ τον περασμένο Μάρτιο. Είχε προηγηθεί διακοπή εργασιών από τον Δεκέμβριο.
Μέχρι τον Μάρτιο, περίπου 8,5 εκ. ευρώ είχαν πληρωθεί από μια σύμβαση που ήταν με την έκπτωση 25 εκ. ευρώ περίπου, αλλά είναι άγνωστο αν θα περικοπούν εργασίες και τι θα γίνει ως το τέλος...
Πάντως αυτό το διάστημα συντάσσεται ο σχετικός πίνακας για να ξεκαθαριστεί πλήρως το οικονομικό αντικείμενο του έργου και ίσως μέσα από αυτό να υπάρξουν και αποφάσεις για το τι ακριβώς θα γίνει και τι μπορεί να πληρωθεί.
Το έργο που εκτελέστηκε ως τώρα δεν είναι και τόσο ορατό, αφού αφορούσε το διάδρομο προσγείωσης και συνδετήριους με το χώρο στάθμευσης αεροσκαφών, περιφράξεις και φωτισμό κλπ, αλλά και το κτίριο του αμαξοστασίου που έχει μείνει στον σκελετό.
Η κατασκευή του νέου πύργου ελέγχου είναι αυτό που φαίνεται και για το νέο σταθμό έγινε απλά μια προετοιμασία στο χώρο, χωρίς να ξεκινά η ανέγερση του και παραμένει άγνωστο το πότε θα γίνει η θεμελίωση του. Όλα εξαρτώνται από τη ροή της χρηματοδότησης...
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου