κείμενο από το ypodomes.com
Η πορεία δύο έργων που έχουν στόχο την αναβάθμιση του αεροδρομίου «Μακεδονία» βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης που είχε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, με τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα Δημοσίων έργων, Γιάννη Οικονομίδη.
Πρόκειται για το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 (μετά παραλλήλου τροχοδρόμου) και της αναβάθμισης του υφιστάμενου διαδρόμου 10-28.
Όσον αφορά το πρώτο έργο ο κ. Μαγκριώτης ζήτησε την επιτάχυνση των εργασιών για να ολοκληρωθεί το γρηγορότερο δυνατόν το έργο.
Το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 του αεροδρομίου «Μακεδονία» περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου μετά παραλλήλου τροχοδρόμου κατά 1000μ., ώστε να έχει τελικό μήκος 3440μ. και επιπλέον ζώνη ασφαλείας 150μ.
«Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για την επιχειρησιακή αναβάθμιση του αεροδρομίου, ώστε να μπορούν να προσγειώνονται και τα πολύ μεγάλα σύγχρονα αεροσκάφη και να γίνει η Θεσσαλονίκη διεθνής αεροπορικός κόμβος» ανάφερε ο κ. Μαγκριώτης και πρόσθεσε ότι: «Ταυτόχρονα όμως είναι και ένα δύσκολο και δαπανηρό έργο, δεδομένου ότι η επέκταση του διαδρόμου γίνεται μέσα στη θάλασσα».
Το έργο με προϋπολογισμό 246 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2005 και βρίσκεται σε προχωρημένη φάση υλοποίησης.
Όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης, μετά την έναρξη του έργου, ο τρόπος κατασκευής του διαφοροποιήθηκε σε σχέση με τη μελέτη. Τα αμμοχάλικα για την κατασκευή των επιχωμάτων προέρχονται από την περιοχή του Λιτοχώρου, αντί της περιοχής Αγ. Αντωνίου, μεταφέρονται με φορτηγίδες και η κατασκευή του επιχώματος γίνεται από τη θάλασσα και όχι από την ξηρά, όπως προέβλεπε η μελέτη του έργου.
«Αυτή η τροποποίηση δημιούργησε καθυστερήσεις στη εξέλιξη του έργου και αύξηση της δαπάνης κατασκευής κατά 27 εκατ. ευρώ περίπου, ποσό που καλύπτεται από εθνικούς πόρους» τόνισε.
Σχετικά με την αναβάθμιση του υφιστάμενου διαδρόμου 10-28, ο υφυπουργός γνωστοποίησε ότι το συγκεκριμένο έργο θα προκηρυχθεί μέχρι τα τέλη 2011, με προϋπολογισμό 40.000.000 ευρώ και χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Η σχετική μελέτη εκπονείται από την ΥΠΑ. Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή του υφιστάμενου χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28 (εξυγίανση, οδοστρωσία, νέος αντιολισθηρός τάπητας) ώστε ο νέος εκτεταμένος διάδρομος να έχει ομοιόμορφα λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά (υποδομή, αντοχή).
«Η κατασκευή του έργου δεν θα επηρεάσει τη λειτουργία του αεροδρομίου καθ? ότι κατά το χρονικό διάστημα που θα εκτελούνται εργασίες στην περιοχή της διασταύρωσης των δύο διαδρόμων θα χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση της αεροπορικής κίνησης ο παράλληλος τροχόδρομος του 10-28» ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης και τόνισε ότι για το σκοπό αυτό συμπεριλαμβάνονται στο έργο και οι απαραίτητες εργασίες για τη λειτουργία του τροχοδρόμου ως διαδρόμου.
«Το έργο της αναβάθμισης θα έχει ολοκληρωθεί πριν την περαίωση του έργου της επέκτασης του διαδρόμου στη θάλασσα, καθ? ότι όλες οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες για την απόδοση του συνόλου του διαδρόμου σε λειτουργία περιλαμβάνονται στην τρέχουσα εργολαβία της επέκτασης» κατέληξε.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου