Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ: Η 'κόκκινη' Γραμμή 2

κείμενο από το ypodomes.com
Μετρό Αθήνας: ΓΡΑΜΜΗ 2: Άγιος Αντώνιος - Άγιος Δημήτριος (11,0 χιλιόμετρα)
Σταθμοί σε λειτουργία: 14, Υπό Κατασκευή Σταθμοί: 6
ΕΛΛΗΝΙΚΟ (υπό κατασκευή), ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ (υπό κατασκευή), ΑΛΙΜΟΣ (υπό κατασκευή), ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ (υπό κατασκευή), ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΔΑΦΝΗ, ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ(ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΡΑΜ), ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ, ΑΚΡΟΠΟΛΗ, ΣΥΝΤΑΓΜΑ (ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΡΑΜ-ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 3), ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΟΜΟΝΟΙΑ, (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 1) ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ, ΑΤΤΙΚΗ ( ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 1), ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ ( ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΟΣΕ- ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ), ΣΕΠΟΛΙΑ, ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ (υπό κατασκευή), ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ (υπό κατασκευή)

ΙΣΤΟΡΙΚΟ- ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Η γραμμή 2 έχει μήκος 11 χιλιόμετρα και 14 Σταθμούς. Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε στα τέλη του 1992 όντας μέσα στα βασικό έργο που αποτελούσαν οι γραμμές 2 και 3 με περιορισμένο αριθμό Σταθμών. Αφού ταλαιπώρησαν τους οδηγούς και τους πεζούς με τις καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα το πρώτο τμήμα που παραδόθηκε ήταν το Σεπόλια- Σύνταγμα τον Ιανουάριο του 2000. Τον Νοέμβριο του ίδιου έτους προστέθηκε το τμήμα Σύνταγμα - Δάφνη με 5 Σταθμούς. Προκειμένου να είναι έτοιμο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, τον Ιούνιο του 2004 προστέθηκε ο Σταθμός Άγιος Δημήτριος στο Νότιο άκρο της Γραμμής ενώ τον Αύγουστο του 2004 μπήκε σε λειτουργία και ο Σταθμός Άγιος Αντώνιος (στο Περιστέρι) στο Βόρειο άκρο.

ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Αυτή την εποχή σε φάση ολοκλήρωσης κατασκευής είναι δύο επεκτάσεις της Γραμμή 2 με 6 Σταθμούς. Η επέκταση από τον ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ για ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ μήκους 5,5χλμ έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το Μάιο 2006. Οι εργασίες είναι σε φάση ολοκλήρωσης και αναμένεται η απόφαση για το θέμα της Siemens για να παραδοθεί τους επόμενους 12 μήνες χωρίς όμως να είναι γνωστή η ημερομηνία παράδοσης. Η όλη επέκταση παρουσιάζει μεγάλη καθυστέρηση (αρχική ημερομηνία ολοκλήρωσης ήταν τον Δεκέμβριο του 2009) από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Η επέκταση από τον ΑΓΙΟ ΑΝΤΩΝΙΟ για ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ μήκους 1,5χλμ έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από τον Ιούνιο 2006. Και σε αυτή την επέκταση είμαστε σε φάση ολοκλήρωσης και απομένουν λίγοι μήνες για την αποπεράτωση των υπόγειων και των επίγειων χώρων των σταθμών. Και αυτή η επέκταση θα παραδοθεί με καθυστέρηση λόγω του προβλήματος με τη Siemens. Η αρχική ημερομηνία παράδοσης ήταν τον Δεκέμβριο του 2008!

Στο σύνολό της η Γραμμή 2 με τις προγραμματισμένες επεκτάσεις θα διαθέτει με τις επεκτάσεις, 18χλμ υπόγειας σήραγγας , 20 Σταθμούς με αρκετές ανταποκρίσεις με τις υπόλοιπες γραμμές του δικτύου (Ομόνοια, Αττική-Γρ.1, Σύνταγμα (Γρ.3), καθώς και με το Τραμ (Συγγρού/Φιξ, Νέος Κόσμος), αλλά και τον Προαστιακό (Σταθμός Λαρίσης).

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
Για τις μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 2 είχε ανακοινωθεί η προμελέτη για την επέκταση από την Ανθούπολη με 3 σταθμούς σε ΑΓΙΟ ΙΕΡΟΘΕΟ, ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΙΛΙΟΝ μήκους περίπου 4 χιλιομέτρων ενώ δεν έχει ανακοινωθεί κάτι για τη νότια επέκταση με 2 σταθμούς σε ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ ,ΓΛΥΦΑΔΑ. Ωστόσο και οι δύο επεκτάσεις περιέχονται στο Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας. Το τελευταίο διάστημα πολλά δημοσιεύματα μιλούν για προώθηση της επέκτασης προς Ίλιον το 2012. Για την δεύτερη όμως δεν υπάρχει καμία εξέλιξη και μάλλον για αρκετό καιρό ακόμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα