Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 16 Αυγούστου 2011

Μετρό Θεσσαλονίκης: κλείνει η Δελφών για να ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού ΑΝΑΛΗΨΗ

κείμενο από το ypodomes.com
Aπό την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου -με ένα χρόνο καθυστέρηση, και λίγες μέρες πριν από τα εγκαίνια της ΔΕΘ- κλείνει η οδός Δελφών, σε όλο της το πλάτος, από τη συμβολή της με τη Μάρκου Μπότσαρη, μέχρι τη συμβολή της με την Πέτρου Συνδίκα, προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες για την κατασκευή του σταθμού του μετρό «Ανάληψη».

Το κυκλοφοριακό χάος στην ανατολική Θεσσαλονίκη είναι δεδομένο, όπως και η ταλαιπωρία όσων μετακινούνται με τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ που διέρχονται από την οδό Δελφών.

Η κυκλοφορία θα διεξάγεται για όσο διάστημα διαρκέσουν οι εργασίες -επισήμως δέκα μήνες, όμως η ελληνική πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική από τα επίσημα χρονοδιαγράμματα- μέσω της οδού Σόλωνος. Πρόκειται για ένα δρόμο στενό, ο οποίος «πνίγεται» από τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Οι περισσότερες πολυκατοικίες της περιοχής δε διαθέτουν πιλοτές, ούτε υπάρχουν επαρκείς ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης ή θέσεις παρά την οδό. Ετσι, ακόμη κι αν η Τροχαία βρίσκεται εκεί νυχθημερόν, δύσκολα θα πάψει το κυκλοφοριακό κομφούζιο και κυρίως η ταλαιπωρία των περιοίκων.

Επιβαρυμένη περιοχή

Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόκειται για μία από τις περιοχές που, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των συγκοινωνιολόγων, οι κάτοικοί της τα βράδια αναγκάζονται να σταθμεύσουν το αυτοκίνητό τους ακόμη και σε απόσταση 300 μέτρων από το σπίτι τους, αφού προηγουμένως έχουν χάσει τουλάχιστον είκοσι λεπτά κόβοντας βόλτες γύρω γύρω.

«Ετσι όπως είναι δομημένη η Θεσσαλονίκη, ακόμη κι ένα στενάκι να κλείσει έχουμε πρόβλημα. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για έναν οδικό άξονα του μεγέθους της Δελφών», περιγράφει ο διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Γιώργος Θάνογλου. Προσθέτει, ωστόσο, ότι ο δρόμος επιβάλλεται να κλείσει, αφού το μετρό πρέπει να γίνει με κάθε κόστος. Λέει, επίσης, ότι έχει γίνει εγκαίρως ο σχεδιασμός για τη διεξαγωγή της κυκλοφορίας, για όσο χρονικό διάστημα διαρκέσουν τα έργα, και επισημαίνει ότι μεγαλύτερη ταλαιπωρία θα υποστούν οι περίοικοι, οι οποίοι εκτός από την κίνηση, δε θα μπορούν να βρουν θέση στάθμευσης στη γειτονιά τους.

Αναγκαιότητα

Η επιλογή κλεισίματος της οδού Δελφών αποτελεί μονόδρομο για τους επιτελείς του μετρό, προκειμένου να μπορέσουν να κατασκευάσουν το σταθμό «Ανάληψη», παρότι στη σύμβαση προβλεπόταν ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν πρόκειται να κλείσει ποτέ. Ωστόσο, αναγκάζονται να προχωρήσουν σε αυτήν την ενέργεια, καθώς η οδός Δελφών είναι στενή και δε χωρούν τα μηχανήματα που απαιτούνται για την κατασκευή ενός σταθμού μετρό. Η εναλλακτική τους ήταν να... κόψουν τα μπαλκόνια των γύρω πολυκατοικιών, τα οποία στις αρχικές μελέτες δεν είχαν ληφθεί υπόψη.

Στο μεταξύ, το μετρό θα πρέπει να αντιμετωπίσει και τα χαλαρά εδάφη της περιοχής, τα χειρότερα που έχει συναντήσει ποτέ επί ελληνικού εδάφους. Τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο, καθώς, λόγω της στενότητας της οδού Δελφών, έχει μειωθεί το εύρος του σταθμού, με αποτέλεσμα οι δύο σήραγγες να συγκλίνουν πολύ. Τα προβλήματα αυτά, άλλωστε, αποτέλεσαν την αιτία της σημαντικότατης καθυστέρησης στην ανάπτυξη του εργοταξίου.

Οσο για τους εναπομείναντες καταστηματάρχες, αυτοί πλέον μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, αφού η περιοχή της οδού Δελφών παρουσιάζει εικόνα ερήμωσης. Η κατάσταση που επικρατεί μεταξύ της Μάρκου Μπότσαρη και της Πέτρου Συνδίκα είναι τραγική, αφού στην αριστερή πλευρά της οδού Δελφών (με κατεύθυνση ανατολικά), έχουν απομείνει μόνο τρία ανοικτά μαγαζιά. Καλύτερα, σίγουρα όμως όχι καλά, είναι τα πράγματα στο απέναντι πεζοδρόμιο, όπου και εκεί τα περισσότερα μαγαζιά έχουν βάλει λουκέτο.

Η κυκλοφορία

Η κυκλοφορία των οχημάτων θα πραγματοποιείται μέσω της οδού Σόλωνος. Δηλαδή, κάποιος που κατευθύνεται ανατολικά μέσω της Δελφών, στη Μάρκου Μπότσαρη θα στρίβει αριστερά και στη συνέχεια δεξιά στη Σόλωνος. Ακολούθως, θα στρίβει δεξιά στην Πέτρου Συνδίκα και αριστερά στη Δελφών. Αντίστροφη πορεία θα ακολουθούν αυτοί που κατευθύνονται προς το κέντρο.

Την πορεία αυτή θα ακολουθούν και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.

«Σίγουρα θα υπάρχει χρονική επιβάρυνση κάποιων λεπτών στα δρομολόγια, όμως η επιβάρυνση αυτή πιστεύουμε ότι θα ενσωματωθεί στη συνολική διάρκεια της διαδρομής και έτσι δε θα έχουμε χαμένα δρομολόγια», σημειώνει ο υπεύθυνος συγκοινωνιακού σχεδιασμού του ΟΑΣΘ, συγκοινωνιολόγος Γιώργος Σπανός.

Οι γραμμές του ΟΑΣΘ που θα ακολουθούν την παράκαμψη λόγω του κλεισίματος της οδού Δελφών, είναι: η γραμμή «3» που εκτελεί το δρομολόγιο «Α. Σ. ΙΚΕΑ ? Ν. Σ. Σταθμός», μόνο στη μετάβαση προς το ΙΚΕΑ, η γραμμή «7» που εκτελεί το δρομολόγιο «Αγιος Ιωάννης ? Πανεπιστήμιο», η γραμμή «33» που εκτελεί το δρομολόγιο «Αγιος Παντελεήμων ? Βενιζέλου», μόνο στη μετάβαση προς το κέντρο, καθώς και η γραμμή «39», που εκτελεί το δρομολόγιο «Κηφισιά ? Δικαστήρια», μόνο στη μετάβαση προς την Κηφισιά.

Οσο για το Νοσοκομείο Αφροδίσιων και Δερματικών Παθήσεων, η είσοδός του θα βρίσκεται στην οδό Χαλκιδικής. Στην οδό Δελφών πρόσβαση θα έχουν μόνο τα οχήματα εκτάκτων αναγκών, αλλά και οι πεζοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα