Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Υπογειοποίηση ΗΣΑΠ Φάληρο-Πειραιά: οι Περιβαλλοντικοί Όροι εγκρίθηκαν, αλλάζει ριζικά όψη η περιοχή!

κείμενο από το ypodomes.com
Το έργο της υπογειοποίησης του τμήματος της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά έχει εξαγγελθεί τουλάχιστον εδώ και 6 χρόνια. Αφού έχει συρθεί σε συρτάρια και συρτάρια τελικά φέτος φαίνεται ότι βρίσκει το δρόμο του αφού από το τέλος Μαϊου έχουν εγκριθεί οι Περιβαλλοντικοί Όροι για το αντικείμενο του έργου.

ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ - ΤΙ ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ
Σήμερα το έργο της ανακαίνισης των γραμμών της πράσινης γραμμής του Αθηναικού Μετρό αφορά το τμήμα από την Κηφισιά μέχρι το Φάληρο. Αυτό έγινε λόγω του προγραμματισμού για την υπογειοποίηση των γραμμών.

Αν κάποιος κάνει τη διαδρομή προς Πειραιά θα διαπιστώσει πως ακριβώς μετά το σταθμό ΦΑΛΗΡΟ οι γραμμές ξαναγίνονται παλιές με ξύλινη υποδομή μέχρι και τον τερματικό σταθμό στον Πειραιά.

Το έργο της υπογειοποίησης θα συμβάλλει στην αλλαγή της εικόνας της εισόδου στην Χερσόνησο του Πειραιά, δηλαδή στο κέντρο της πόλης και τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της Καστέλας, του Χατζηκυριακείου και της Καλλίπολης.

Οι γραμμές θα υπογειοποιηθούν αμέσως μετά την έξοδο από το σταθμό του ΠΕΙΡΑΙΑ στο ύψος της Πλατείας Ιπποδαμειας (ΧΘ 0,380). Από εκεί και για 1.320 μέτρα θα είναι σε υπόγεια διαδρομή (στο ύψος της Λεωφόρου Λαμπράκη στη ΧΘ 1,700) η οποία σιγά- σιγά θα βγαίνει στην επιφάνεια μέχρι να ενωθεί με την υπάρχουσα γραμμή ακριβώς πριν από το σταθμό ΦΑΛΗΡΟ.

Η υπογειοποίηση των γραμμών θα γίνει με τη μέθοδο του cut and cover ενώ το τμήμα που θα ανέρχεται στην επιφάνεια θα γίνει σε ανοικτής διατομής περιβάλλον.

Ο νέος Σταθμός
Στο ύψος του εργοστασίου του Κεράνη και 10 μέτρα κάτω από τη γή (14 μέτρα η θεμελίωση και 10 μέτρα οι αποβάθρες) θα κατασκευαστεί ένας νέος σταθμός με την ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ λόγω της γειτνίασης του με την ομώνυμη συνοικία του Πειραιά. Ο σταθμός θα έχει μήκος 140 μέτρα προκειμένου να μπορεί να δέχεται και συρμούς με 7 βαγόνια (από 6 που σήμερα διακινούνται σε Μετρό και ΗΣΑΠ).

Ο σταθμός ουσιαστικά θα διαθέτει δύο υπόγειους ορόφους που αναμένεται καθημερινά να εξυπηρετούν περισσότερους από 20.000 επιβάτες. Η είσοδος- έξοδος του σταθμού θα είναι μία.

Πάνω από το υπογειοποιημένο τμήμα θα διέρχεται η νέα γραμμή του Τραμ που θα την χρησιμοποιήσει προκειμένου να καταστεί εφικτό να μπει στο σφιχτό κέντρο της πόλης του Πειραιά.

Όταν ολοκληρωθεί το έργο η περιοχή θα είναι κυριολεκτικά αγνώριστη καθώς ο τείχος που χωρίζει τη Χερσόνησο του Πειραιά με το υπόλοιπο τμήμα του λόγω των γραμμών του ΗΣΑΠ δεν θα υφίσταται πλέον και θα δημιουργηθούν:

Μία νέα συμπαγής λεωφόρος που θα φτάνει στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά
Μία νέα γραμμή Τραμ που θα φτάνει στο κέντρο, το λιμάνι του Πειραιά και μελλοντικά και άλλες συνοικίες της πόλης
Ένα σύγχρονο υπογειοποιημένο τμήμα της πράσινης γραμμής του ΗΣΑΠ (Μετρό) με ένα νέο σταθμό σε ένα πολύ κεντρικό σημείο μεταξύ του κέντρου και των Καμινίων και πάνω στην αρχή του οδικού άξονα της Πειραιώς.

Αν και κανείς δεν έχει βγει να ενημερώσει για το μέλλον αυτού του έργου η έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων είναι προμήνυμα για την ένταξη του σε κάποιο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ προκειμένου να είναι δυνατή η χρηματοδότηση και εν τέλει η δημοπράτηση του.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Επιτέλους να το δούμε να αρχίζει γιατί το μεγαλύτερο μέρος του Πειραιά είναι εκτός εξυπηρέτησης ΗΣΑΠ!! Πολύ φοβάμε όμως ότι η επόμενη καθηστέρηση θα προέλθει από τις προσφυγές των κατασκευαστικών εταιρειών όταν θα γίνει ο διαγωνισμός.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα