Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

Οδικός Άξονας Καρτέρι - Πάργα: το σημαντικότερο σε εξέλιξη οδικό έργο στην Ήπειρο

κείμενο από το ypodomes.com
Το μοναδικό μεγάλο οδικό έργο σε εξέλιξη στην Ήπειρο, από τον κόμβο Καρτερίου μέχρι τον κόμβο Πάργας, επιθεώρησε χθες ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης και ενημερώθηκε από την ανάδοχο εταιρεία για την καλή πορεία υλοποίησης του.

Παράλληλα συζήτησε με τους εκπροσώπους της αναδόχου και την αντιμετώπιση προβλημάτων για να εξυπηρετηθεί η κατασκευή και ανακοίνωσε ότι υπέγραψε την έγκριση πίστωσης ύψους 1εκ. ευρώ προκειμένου να γίνει μετακίνηση των δικτύων ΔΕΗ και ΟΤΕ για να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εργασίες.

Αν και ο κ. Καχριμάνης, δικαιολογημένα, εξέφρασε με δηλώσεις την ικανοποίηση του για την εξέλιξη των εργασιών, σημειώνοντας ότι πρόκειται για το πιο σοβαρό έργο που εκτελείται στη Βορειοδυτική Ελλάδα, μετά τη διακοπή των εργασιών της Ιόνιας Οδού, υπάρχουν κι άλλα τμήματα της εθνικής οδού Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας που πρέπει να προωθηθούν για να κατασκευαστούν με πιστώσεις του ΕΣΠΑ, όπως το τμήμα Πλαταριά-Ηγουμενίτσα και Πρέβεζα-Πάργα, πλην της γέφυρας Δέσπως που είναι ενταγμένο στην υφιστάμενη εργολαβία, κατ΄εξαίρεση και προτεραιότητα.

Η τύχη αυτών των μελετών που είχαν εγκριθεί επί υπουργίας Γ. Σουφλιά στο ΥΠΕΧΩΔΕ, είναι άγνωστη και σίγουρα χωρίς ώριμα έργα δεν μπορεί να ζητηθεί η ένταξη.

Πάντως ο κ. Καχριμάνης εμφανίστηκε διεκδικητικός για αύξηση πιστώσεων στο ΠΕΠ Ηπείρου και από τομεακά προγράμματα που δεν έχουν απορρόφηση, αφού με την μείωση της εθνικής συμμετοχής ελλατώθηκαν κατά πολύ οι διαθέσιμοι πόροι του. Αυτό θα ζητήσει τη Δευτέρα κατά τη συνάντηση με τον αρμόδιο Επίτροπο της Ε.Ε, στην Αθήνα.

Δρόμος 15 χλμ και πλάτους 13,5 μέτρων
Το έργο Καρτέρι - Πάργα (μέσω Εγνατίας θα συνδέει ασφαλέστερα και ταχύτερα τα παράλια) είναι μήκους 15 χιλιομέτρων με πλάτος 13,5 μέτρων. Περιλαμβάνει 6 ισόπεδες διαβάσεις, 6 μεγάλα τεχνικά και 70 μικρά.

Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 39,2 εκ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Ηπείρου. Αρχικά ήταν ενταγμένο στο τομεακό του υπουργείου Υποδομών, αλλά στην πορεία...φορτώθηκε στο ΠΕΠ και αυτός είναι ένας ακόμη λόγος για να ζητηθεί αύξηση πόρων.

«Μετά από πολύ καιρό παίρνουμε μια ευχάριστη είδηση. Γίνεται ένα από τα πιο ωραία έργα. Οι εργασίες έχουν προχωρήσει αρκετά και θέλω να συγχαρώ την ανάδοχο εταιρία ΤΕΡΝΑ, καθώς και την επίβλεψη που γίνεται από το Ειδικό Κλιμάκιο του ΥΠΕΚΑ.

Είναι ένα έργο που ενέταξε στο ΕΣΠΑ η πρώην Κρατική Περιφέρεια (νυν Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου - Δυτ. Μακεδονίας) και το οποίο συνεχίζουμε εμείς. Θα είμαστε από κοντά για να λυθούν όλα τα θέματα.

Μετά από αυτό το τμήμα, , έχουμε και την εκκρεμότητα στην γέφυρα της Δέσπως», τόνισε ο Περιφερειάρχης στις δηλώσεις του και πρόσθεσε ότι μετά το Καρτέρι, για τη διευκόλυνση των εργασιών, θα χρειαστεί για ένα χρονικό διάστημα να λειτουργήσει προσωρινή παράκαμψη, θέμα που θα εξετάσει η Περιφέρεια, ενώ έχει ζητήσει νέα χρηματοδότηση για το τρέχον έτος.

Θα ζητήσει ενίσχυση του ΠΕΠ με πόρους
Ο Περιφερειάρχης, έκανε γνωστό ότι το θέμα αυτό θα το θέσει, μαζί με άλλα που αφορούν το ΕΣΠΑ, την ερχόμενη Δευτέρα σε συνάντηση που θα έχει μαζί με την υπεύθυνη της Διαχειριστικής Αρχής με τον αρμόδιο Επίτροπο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ε.Ε.: «Το ΕΣΠΑ Ηπείρου - συνέχισε- δεν έχει κανένα πρόβλημα για τον κανόνα ν+3 και θα γίνει αγώνας για το τι πιστώσεις μπορούμε να πάρουμε, γιατί το ΠΕΠ Ηπείρου, «πληρώνει» ιδιαίτερα την αλλαγή της Κοινοτικής/ Εθνικής συμμετοχής σε 95 - 5%.

Εμείς είχαμε μέση κοινοτική συμμετοχή 71% περίπου, τώρα που θα γίνει 95% καταλαβαίνετε ότι η διαφορά των 24 μονάδων σημαίνει πάρα πολύ μεγάλη μείωση του προγράμματος.

Ευτυχώς για μας άλλες περιοχές και άλλα τομεακά προγράμματα έχουν προβλήματα και πιστεύω όταν ένα πρόγραμμα πηγαίνει καλά, κανένας δεν το αφήνει αβοήθητο. Άλλωστε ο τόπος της Ηπείρου, έχει ανάγκη αρκετά έργα υποδομών και για μας έργα σημαίες είναι τα έργα Περιβάλλοντος και οι Δομές στις μεταφορές»

Έργα πρώτης προτεραιότητας
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε σε σειρά έργα που θεωρούνται πρώτης προτεραιότητας για τη βελτίωση των υποδομών στα παράλια της Ηπείρου, αναφέροντας μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Τα παράλια του Ιόνιου, χρειάζονται αυτόν τον δρόμο, την ανακατασκευή του τμήματος της γέφυρας Δέσπως και κάποιους κόμβους ακόμη. Μας ενδιαφέρει η είσοδος της Ηγουμενίτσας, για την οποία εγκρίναμε τις απαλλοτριώσεις, μας ενδιαφέρει η σύνδεση με την Αλβανία. Αυτές τις ημέρες δημοπρατείται το έργο ύδρευσης για τα Σύβοτα και όλο το παράλιο κομμάτι αυτό.

Επίσης έχουμε εγκρίνει την ένταξη της αποχέτευσης οικισμών του Δήμου Πάργας, Προωθούμε τάχιστα τη μελέτη και ευελπιστούμε να την έχουμε τελειωμένη Πέρδικα - Σύβοτα - Πλαταριά, ώστε όλα αυτά να συνδεθούν με τον Βιολογικό της Ηγουμενίτσας.

Αλλά και στην περιοχή της Πρέβεζας, μας ενδιαφέρουν οι υποδομές της αποχέτευσης και της ύδρευσης. Θεωρώ ότι έτσι θα βοηθήσουμε στη βελτίωση των υποδομών της Ηπείρου».

Τέλος απαντώντας σε άλλη ερώτηση, για τη κριτική που δέχεται από την μειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου, τόνισε και τα εξής:

«Δεν είναι καλό σε μια τόσο δύσκολη εποχή, κάποιοι να θέλουν να μηδενίσουν τα πάντα. Γίνεται αγώνας. Αν θέλουν να μάθουν μπορούν. Είναι δεκατρείς περιφερειάρχες και δεκατρείς περιφέρειες οι οποίοι αγωνίζονται να φέρουν αποτέλεσμα.

Σήμερα η πατρίδα έχει ανάγκη από χαμηλούς τόνους και δουλειά. Είμαστε σε δύσκολη καμπή, που κανένας δεν ξέρει τι αύριο θα έχουμε. Ο, τι κερδίζουμε σήμερα, είναι μεγάλο πράγμα. Ο αγώνας δεν σηκώνει αναβολές».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα