κείμενο από τo ypodomes.com
Όταν παραδόθηκε το 2004 σε χρήση η παγκόσμιας κλάσης γέφυρα που ενώνει το Ρίο με το Αντίρριο και την Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόννησο γεμίσαμε με περηφάνεια. Είχαν ήδη εξαγγελθεί οι κατασκευές των αυτοκινητόδρομων και στις δύο πλευρές του δρόμου.
Η Ελληνική μιζέρια πανταχού παρούσα κατέληξε με πολλά παρατράγουδα να ολοκληρωθούν δύο μεγάλοι διαγωνισμοί παραχώρησης. Ο πρώτος αφορούσε την κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα μετατρέποντας την κατ` ευφημισμό Εθνική Οδό (που μοιάζει περισσότερο με επαρχιακό Γ` κατηγορίας δρόμο) σε ένα άνετο Ευρωπαϊκών προδιαγραφών δρόμο.
Μάλιστα δόθηκε και ένα όνομα που να ταιριάζει στην χάραξη του οδικού άξονα: Ιόνια Οδός, καθώς ο δρόμος «ακολουθεί» την ακτογραμμή του Ιόνιου Πελάγους και έχει μια φυσική συνέχεια τόσο στην Στερεά Ελλάδα όσο και στην Ήπειρο.
Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε το 2007 και οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν το 2008 και από το πρώτο κιόλας διάστημα άρχισαν οι παλινωδίες με τις απαλλοτριώσεις και τα προβλήματα στη χάραξη.
Κάτω από το «αυλάκι» δημοπρατήθηκε ως έργο παραχώρησης και ο οδικός άξονας Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα. Ο δρόμος αυτός αγκαλιάζει τις βόρειες και δυτικές ακτές της Πελοποννήσου και μετατρέπει ένα δρόμο- σκοτώστρα σε σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο που υπέρ- καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησης.
Το όνομα που δόθηκε ήταν ιστορικής σημασίας : Ολυμπία Οδός, προς τιμήν της Ολυμπίας που αν και βρίσκεται εκτός της χάραξης του δρόμου είναι το σημείο σύμβολο σε όλη την βόρειο- δυτική Πελοπόννησο. Οι εργασίες μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2008.
Όταν ξεκίνησαν και τα δύο αυτά μεγάλα έργα το χρονοδιάγραμμα έδινε το 2011 ως έτος ολοκλήρωσης σημαντικών τμημάτων σύμφωνα με τις αποκλειστικές προθεσμίες που είχαν υπογραφεί.
Μετά ..ήρθε η κρίση. Αργά στην αρχή, καταιγιστικά μετά τα νέα για την διακοπή των εργασιών στα εργοτάξια των δύο αυτοκινητόδρομων, μετά οι τράπεζες σταμάτησαν την ροή της χρηματοδότησης.
Μέχρι το 2008 είχαμε δύο δρόμους καρμανιόλες και ένα έργο παγκόσμιο κόσμημα και σύμβολο της τεχνοκρατικής Ελλάδας. Σήμερα έχουμε το ίδιο έργο σύμβολο και δύο υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους με μισοτελειωμένες σήραγγες, γέφυρες και λωρίδες κυκλοφορίας.
Το δε παράδοξο είναι η συνέχιση της πληρωμής διοδίων σαν να μην συμβαίνει τίποτε. Τα χρήματα που υποτίθεται δίνει ο Ελληνικός λαός για την αποπληρωμή μέρους του έργου είναι πλέον η μοναδική πηγή εσόδων με την διαφορά ότι έργα δεν υπάρχουν!
Τα δημοσιεύματα μιλούν για επανεκκίνηση των έργων στις αρχές του 2012 και λύση των προβλημάτων. Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά αν όντως έτσι είναι ή αν οι «αρχές του 2012» γίνουν «τέλος του 2012» ή και παραπέρα.
Η «Ιόνια Οδός» και η «Ολυμπία Οδός» είναι εδώ για να μας υπενθυμίζουν ότι είμαστε καλοί σε δύο τμήματα των έργων: στο σχεδιασμό και στη λειτουργία (μαζί φυσικά με τις κορδέλες εγκαινίων). Στην κατασκευή παραμένουμε κουμπούρες και στην τελευταία θέση της Ευρωπαϊκής Οικογένειας.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου