Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Ιόνια Οδός: στη Βουλή το θέμα του ανισόπεδου Κόμβου της παράκαμψης Άρτας

κείμενο από το ypodomes.com
Το θέμα της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του ανισόπεδου κόμβου στην Άρτα έφερε στη Βουλή ο Σταύρος Καλογιάννης καταθέτοντας Ερώτηση με τους βουλευτές Κων/νο Παπασιώζο (Ν. Άρτας) και Δημ. Τσουμάνη (Ν. Πρέβεζας) προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Πρόκειται για τον κόμβο που θα αντικαταστήσει τον σημερινό προσωρινό και ισόπεδο με τον οποίο δόθηκε στην κυκλοφορία και το δεύτερο τμήμα της παράκαμψης, αλλά λόγω προβλημάτων στη χρηματοδότηση ο ανάδοχος δεν τον ολοκλήρωσε ακόμη. Στην τελευταία επίσκεψη του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου στην Άρτα τέθηκε το θέμα από τους φορείς και αναμένονταν θετική εξέλιξη για τη χρηματοδότηση.

Πάντως οι βουλευτές της Ν.Δ και ιδίως ο πρώην υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ ξεχνούν ότι επί της δικής τους κυβέρνησης χάθηκε πολύς χρόνος μέχρι να αποφασιστεί ο ανισόπεδος κόμβος...

Στην Ερώτησή τους οι βουλευτές αναφέρουν:

«Η παράκαμψη της Ιόνιας οδού στο ύψος της Άρτας, από τον κόμβο Σελλάδων έως τη Φιλιππιάδα, έχει συνολικό μήκος 23 χιλιόμετρα περίπου.

Το πρώτο τμήμα της παράκαμψης, μήκους 15 χιλιομέτρων, από τον κόμβο Αγίου Δημητρίου μέχρι τη Φιλιππιάδα ολοκληρώθηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία προ οκταετίας περίπου. Το υπόλοιπο τμήμα, από τον κόμβο Σελλάδων μέχρι τον κόμβο του Αγίου Δημητρίου ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2005. Η ολοκλήρωση του τμήματος αυτού, μήκους 8 χιλιομέτρων και η απόδοσή του σε κυκλοφορία είχε προγραμματιστεί να γίνει στο τέλος του 2009. Αυτό δεν έγινε, λόγω καθυστερήσεων στη συμπληρωματική σύμβαση εργασιών.

Τον Ιούνιο 2010, απαντώντας σε Ερώτησή μας στη Βουλή, ο Υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ διαβεβαίωνε ότι « ... ο ανισόπεδος κόμβος της Άρτας προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2010»! Ούτε αυτό έγινε.

Τον Ιανουάριο 2011, πριν από οκτώ (8) μήνες, απαντώντας σε νέα Ερώτησή μας, ο αρμόδιος Υφυπουργός διαβεβαίωνε ότι « ... η ημερομηνία περαίωσης του έργου έχει οριστεί στις 30 Ιουνίου 2011». Ούτε και αυτό το χρονοδιάγραμμα έχει τηρηθεί!

Σήμερα βρισκόμαστε σχεδόν στα μέσα Σεπτεμβρίου 2011 και το χειρότερο είναι ότι απομένουν να εκτελεστούν σημαντικές εργασίες στον ανισόπεδο κόμβο Άρτας, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να ολοκληρωθεί το έργο τους επόμενους μήνες. Τονίζεται δε, ότι η υφιστάμενη προσωρινή σύνδεση μέσω ισόπεδου κόμβου εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για τους διερχόμενους.

Αναρωτιόμαστε, μαζί με όλους τους Ηπειρώτες, πως είναι δυνατό το Υπουργείο να ολοκληρώσει την Ιόνια οδό, όταν για ένα μικρό τμήμα της, μήκους 8 χλμ., έχει δώσει επισήμως τρία χρονοδιαγράμματα και δεν έχει τηρήσει κανένα!

Συγκρίνουν επίσης οι Ηπειρώτες τον οργασμό μεγάλων έργων υποδομής στην Ήπειρο επί Νέας Δημοκρατίας από το ΥΠΕΧΩΔΕ - όπως η ολοκλήρωση της Εγνατίας οδού, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η έναρξη της Ιόνιας, η παράκαμψη της Άρτας- με τη σημερινή πλήρη απραξία του Υπουργείου Υποδομών, που έχει οδηγήσει σε απελπιστική κατάσταση τον τεχνικό κόσμο της χώρας.

Οι βουλευτές ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό:

Για ποιους λόγους αδυνατεί το Υπουργείο να τηρήσει έστω κι ένα χρονοδιάγραμμα έργου;
Για ποιους λόγους έχουν ουσιαστικά διακοπεί οι εργασίες στον ανισόπεδο κόμβο της Άρτας;
Πότε, επιτέλους, θα ολοκληρωθεί και θα αποδοθεί στην κυκλοφορία ο κόμβος;
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της Ιόνιας οδού, στην οποία οι εργασίες έχουν σταματήσει από τις αρχές του 2011;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα