Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΡΓΟΣΕ: ολοκληρώνεται η διάνοιξη της σήραγγας Πλατάνου μήκους 2.400 μέτρων

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα πολύ ευχάριστο νέο μας επιφυλάσσουν για σήμερα ή το πολύ αύριο στη σιδηροδρομική σήραγγα στον Πλάτανο.

Σύμφωνα με πληροφορίες μετά από 5 χρόνια δύσκολων εργασιών, (τον Οκτώβριο του 2006 ξεκίνησαν τα πρώτα σκαψίματα) έφτασε η ώρα να γίνει το πρώτο «ξετρύπημα» της Σήραγγας Πλατάνου μήκους 2400 μ., με είσοδο στο Χωριό του Πλατάνου και έξοδο στο κόμβο του Διακοπτού - Καλαβρύτων όπου πάει και «κουμπώνει» συναντώντας την υπό κατασκευή γέφυρα Λαδοποτάμου.

Το αρχικό χρονοδιάγραμμα μιλούσε για παράδοση πολύ νωρίτερα αλλά λόγω γεωλογικής αστάθειας χρειάστηκε πολύ περισσότερη προσοχή και πιο αργή πρόοδος προκειμένου να υπάρξει κάποιο απρόοπτο στην διάρκεια της διάνοιξης της.

Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι διανοίγεται η πρώτη σήραγγα καθώς πλέον οι σιδηροδρομικές σήραγγες είναι διπλές, όπως επιτάσσουν οι κανόνες ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Είναι ένα μεγάλο βήμα προς την προσπάθεια ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο- Ροδοδάφνη (Αίγιο) που σύμφωνα με τα αναθεωρημένα χρονοδιαγράμματα θα παραδοθεί συνολικά (μαζί και με τους σταθμούς) σε λειτουργία στα τέλη του 2016.

Αν και πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και θετικό γεγονός, ωστόσο υπάρχει πάντα η αρνητική πλευρά. Όλο αυτό το διάστημα στα εργοτάξια της περιοχής τόσο της Σιδηροδρομικής σήραγγας όσο και στα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού σχεδόν το σύνολο του προσωπικού πέραν από περίπου 20 άτομα έχουν πλέον απολυθεί και δεν θα έχουν ούτε τη χαρά να δουν να ολοκληρώνεται ένα έργο στο οποίο η προσωπική τους εργασία συνέβαλε στην πρόοδο του.

Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν θα γίνει κάποιου είδους φιέστα προκειμένου να γιορταστεί αυτή η σημαντική στιγμή για το σιδηροδρομικό αυτό έργο ωστόσο με την σημερινή συγκυρία δεν φαντάζει και τόσο πιθανό.

ΕΡΓΟ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΛΑΤΑΝΟΥ
Το έργο « Κατασκευή Σήραγγας Τράπεζας, Πλατάνου και γέφυρας Λαδοπόταμου στο τμήμα Κιάτο - Αίγιο της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Αθηνών - Πατρών» υπογράφηκε στις 28/9/2006. Ο προϋπολογισμός του είναι 100,5 εκ ευρώ ενώ η ανάδοχος Κοινοπραξία είναι η J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. - ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. Αρχικός χρόνος υλοποίησης ήταν 36 μήνες που όμως, όπως και τα περισσότερα έργα, δεν ήταν εφικτή.

Στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή:
Της σήραγγας Πλατάνου για διπλή γραμμή μήκους 2292,9 m με 2 στοές διαφυγής συνολικού μήκους 645m και Cut &Cover εισόδου και εξόδου συνολικού μήκους 33μέτρων.

Η σήραγγα Πλατάνου ξεκινά από τον οικισμό Πλατάνου, διέρχεται κάτω από τη Νέα Εθνική Οδό Κορίνθου - Πατρών και καταλήγει στην περιοχή της Τράπεζας, πλησίον της οδού με κατεύθυνση τα Καλάβρυτα και τη γέφυρα του ποταμού Λαδοπόταμου η οποία θα συνδέσει την έξοδο της σήραγγας Πλατάνου με την είσοδο της σήραγγας Τράπεζας. Η σήραγγα Τράπεζας περνάει κάτω από τον οικισμό Τράπεζα και στην έξοδό της (πλευρά του Διακοπτού) περνάει κάτω από τη Νέα Εθνική Οδό.

Στην ίδια εργολαβία συμπεριλαμβάνεται επίσης:

Της γέφυρας του ποταμού Λαδοποτάμου μήκους 109,50 μέτρων.
Την σήραγγα Τράπεζας για διπλή γραμμή μήκους 2.748,12m με 2 στοές διαφυγής συνολικού μήκους 398m και Cut &Cover εισόδου και εξόδου συνολικού μήκους 34.51 μέτρων.

Είναι μία ευκαιρία να δώσουμε συγχαρητήρια όχι μόνο στις εταιρίες κατασκευής αλλά κυρίως σε αυτούς τους ανθρώπους που με την καθημερινή τους εργασία έκαναν εφικτό το γεγονός της διάνοιξης αυτής της μεγάλης σιδηροδρομικής σήραγγας αλλά δεν θα έχουν την ευκαιρία να δουν ολοκληρωμένο το έργο στο οποίο προσλήφθηκαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα