κείμενο από το ypodomes.com
Ένα πολύ ευχάριστο νέο μας επιφυλάσσουν για σήμερα ή το πολύ αύριο στη σιδηροδρομική σήραγγα στον Πλάτανο.
Σύμφωνα με πληροφορίες μετά από 5 χρόνια δύσκολων εργασιών, (τον Οκτώβριο του 2006 ξεκίνησαν τα πρώτα σκαψίματα) έφτασε η ώρα να γίνει το πρώτο «ξετρύπημα» της Σήραγγας Πλατάνου μήκους 2400 μ., με είσοδο στο Χωριό του Πλατάνου και έξοδο στο κόμβο του Διακοπτού - Καλαβρύτων όπου πάει και «κουμπώνει» συναντώντας την υπό κατασκευή γέφυρα Λαδοποτάμου.
Το αρχικό χρονοδιάγραμμα μιλούσε για παράδοση πολύ νωρίτερα αλλά λόγω γεωλογικής αστάθειας χρειάστηκε πολύ περισσότερη προσοχή και πιο αργή πρόοδος προκειμένου να υπάρξει κάποιο απρόοπτο στην διάρκεια της διάνοιξης της.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι διανοίγεται η πρώτη σήραγγα καθώς πλέον οι σιδηροδρομικές σήραγγες είναι διπλές, όπως επιτάσσουν οι κανόνες ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Είναι ένα μεγάλο βήμα προς την προσπάθεια ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο- Ροδοδάφνη (Αίγιο) που σύμφωνα με τα αναθεωρημένα χρονοδιαγράμματα θα παραδοθεί συνολικά (μαζί και με τους σταθμούς) σε λειτουργία στα τέλη του 2016.
Αν και πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και θετικό γεγονός, ωστόσο υπάρχει πάντα η αρνητική πλευρά. Όλο αυτό το διάστημα στα εργοτάξια της περιοχής τόσο της Σιδηροδρομικής σήραγγας όσο και στα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού σχεδόν το σύνολο του προσωπικού πέραν από περίπου 20 άτομα έχουν πλέον απολυθεί και δεν θα έχουν ούτε τη χαρά να δουν να ολοκληρώνεται ένα έργο στο οποίο η προσωπική τους εργασία συνέβαλε στην πρόοδο του.
Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν θα γίνει κάποιου είδους φιέστα προκειμένου να γιορταστεί αυτή η σημαντική στιγμή για το σιδηροδρομικό αυτό έργο ωστόσο με την σημερινή συγκυρία δεν φαντάζει και τόσο πιθανό.
ΕΡΓΟ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΛΑΤΑΝΟΥ
Το έργο « Κατασκευή Σήραγγας Τράπεζας, Πλατάνου και γέφυρας Λαδοπόταμου στο τμήμα Κιάτο - Αίγιο της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Αθηνών - Πατρών» υπογράφηκε στις 28/9/2006. Ο προϋπολογισμός του είναι 100,5 εκ ευρώ ενώ η ανάδοχος Κοινοπραξία είναι η J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. - ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. Αρχικός χρόνος υλοποίησης ήταν 36 μήνες που όμως, όπως και τα περισσότερα έργα, δεν ήταν εφικτή.
Στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή:
Της σήραγγας Πλατάνου για διπλή γραμμή μήκους 2292,9 m με 2 στοές διαφυγής συνολικού μήκους 645m και Cut &Cover εισόδου και εξόδου συνολικού μήκους 33μέτρων.
Η σήραγγα Πλατάνου ξεκινά από τον οικισμό Πλατάνου, διέρχεται κάτω από τη Νέα Εθνική Οδό Κορίνθου - Πατρών και καταλήγει στην περιοχή της Τράπεζας, πλησίον της οδού με κατεύθυνση τα Καλάβρυτα και τη γέφυρα του ποταμού Λαδοπόταμου η οποία θα συνδέσει την έξοδο της σήραγγας Πλατάνου με την είσοδο της σήραγγας Τράπεζας. Η σήραγγα Τράπεζας περνάει κάτω από τον οικισμό Τράπεζα και στην έξοδό της (πλευρά του Διακοπτού) περνάει κάτω από τη Νέα Εθνική Οδό.
Στην ίδια εργολαβία συμπεριλαμβάνεται επίσης:
Της γέφυρας του ποταμού Λαδοποτάμου μήκους 109,50 μέτρων.
Την σήραγγα Τράπεζας για διπλή γραμμή μήκους 2.748,12m με 2 στοές διαφυγής συνολικού μήκους 398m και Cut &Cover εισόδου και εξόδου συνολικού μήκους 34.51 μέτρων.
Είναι μία ευκαιρία να δώσουμε συγχαρητήρια όχι μόνο στις εταιρίες κατασκευής αλλά κυρίως σε αυτούς τους ανθρώπους που με την καθημερινή τους εργασία έκαναν εφικτό το γεγονός της διάνοιξης αυτής της μεγάλης σιδηροδρομικής σήραγγας αλλά δεν θα έχουν την ευκαιρία να δουν ολοκληρωμένο το έργο στο οποίο προσλήφθηκαν.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου