Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Μετρό Θεσσαλονίκης: ξεκίνημα για Ν.Σ. Σταθμό, Σιντριβάνι, Ανάληψη

κείμενο από το ypodomes.com
Σε δύο ακόμη σημεία, εκτός από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα εργασίες για την κατασκευή των σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για την περιοχή Σιντριβανίου και την περιοχή της Ανάληψης, οι οποίες θα απελευθερωθούν εντός των επόμενων ημερών από την αρχαιολογική σκαπάνη.

Ήδη, τον τελευταίο περίπου μήνα στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής του επιστάθμου, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου δέκα μήνες.

Στο Συντριβάνι, οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν αρχές Σεπτεμβρίου, καθώς ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές ανασκαφές στα δύο τρίτα του σταθμού. Στην υπόλοιπη περιοχή, οι μελέτες της αρχαιολογίας θα συνεχίσουν καθώς ήρθε στο φως μία από τις πιο σημαντικές εκκλησίες της Θεσσαλονίκης, η Βασιλική.

Πρόκειται για τμήμα τρίκλιτης παλαιοχριστιανικής βασιλικής, πιθανότατα κοιμητηριακού χαρακτήρα. Από την ανασκαφή ήρθαν στο φως μεταξύ άλλων φράγμα πρεσβυτερίου, υπολείμματα σύνθρονου, βάση Αγίας Τράπεζας, δύο βάσεις δαπέδων και μαρμάρινες βάσεις κιόνων.

Παράλληλα, από τις 4 Σεπτεμβρίου και για δέκα μήνες θα ισχύουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή της Δελφών εξαιτίας των εργασιών κατασκευής του σταθμού «Ανάληψη».

Συγκεκριμένα, θα εφαρμοσθούν οι εξής κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

1. Διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων σε τμήμα της οδού Δελφών, από τη συμβολή της με την οδό Μ. Μπότσαρη μέχρι την οδό Π. Συνδίκα.

2. Η κυκλοφορία των οχημάτων θα πραγματοποιείται μέσω των οδών Μ. Μπότσαρη, Σόλωνος και Π. Συνδίκα.

3. Μετατρέπονται σε αδιέξοδα τα τμήματα των οδών Αναλήψεως και Χατζηλαζάρου, από την οδό Μυκηνών μέχρι την οδό Δελφών.

4. Μετατρέπεται σε αδιέξοδο το τμήμα της οδού Ψυχάρη, από την οδό Λυσικράτους μέχρι την οδό Δελφών.

5. Η είσοδος του Νοσοκομείου Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων επί της οδού Δελφών καταργείται προσωρινά και οι ανάγκες του Νοσοκομείου θα εξυπηρετούνται πλέον από τις εισόδους επί των οδών Χαλκιδικής και Ψυχάρη.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του Νοσοκομείου, η οδός Λυσικράτους αμφιδρομείται.

Υπενθυμίζεται ότι η έναρξη των εργασιών στην ευρύτερη περιοχή πραγματοποιείται με σημαντική καθυστέρηση, εξαιτίας των σύνθετων γεωτεχνικών προβλημάτων που εντοπίσθηκαν.

Την ίδια ώρα, οι δύο μετροπόντικες κάνουν και αυτοί τις διακοπές τους, καθώς βρίσκονται ακινητοποιημένοι ο πρώτος στον σταθμό του Ευκλείδη και ο δεύτερος στον σταθμό Φλέμινγκ, όπου πραγματοποιούνται εργασίες συντήρησης των ΤΒΜ.

Σχετικά με την επέκταση του μετρό προς τα ανατολικά, σημειώνεται ότι έχει εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επέκταση του έργου στην Καλαμαριά, ενώ η δημοπράτηση της συγκεκριμένης γραμμής αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους.

Παράλληλα, σύμφωνα με την «Αττικό μετρό ΑΕ» το επόμενο διάστημα αναμένεται να επιλυθούν και τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τις απαλλοτριώσεις στους σταθμούς Παπάφειου και Πατρικίου, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες και σε αυτούς τους ζωτικούς για το έργο σταθμούς.

Αναλυτικότερα, στις 26 Σεπτεμβρίου ορίζεται από το εφετείο Θεσσαλονίκης η οριστική τιμή μονάδος για την αποζημίωση που θα κληθεί να πληρώσει η «Αττικό Μετρό ΑΕ» στη διοίκηση του Παπάφειου. Για τον σταθμό της πλατείας Πατρικίου, είναι σε εκκρεμότητα οι αποφάσεις για τη διακλάδωση, για την οποία η προσωρινή τιμή μονάδος θα οριστεί από το μονομελές πρωτοδικείο στις 7 Φεβρουαρίου 2012.

Παράλληλα, αναμένονται και οι αποφάσεις για τον σταθμό. Ειδικότερα, η πρώτη συμπληρωματική απαλλοτρίωση, όπου θα οριστεί η προσωρινή τιμή μονάδος, θα εκδικαστεί στις 13 Δεκεμβρίου, ενώ στις 14 Νοεμβρίου θα εκδικαστεί η αρχική απαλλοτρίωση του σταθμού από το εφετείο Θεσσαλονίκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα