Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

Κατάλογος Έργων: Αφιέρωμα στους Κάθετους Άξονες της Εγνατίας Οδού

κείμενο από το ypodomes.com
Το μεγαλύτερο Ελληνικό κατασκευαστικό project που ξεκίνησε πριν 15 χρόνια αλλά θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια μετά είναι η Εγνατία Οδός και οι κάθετοι της. Ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας Οδού από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου με κέντρο την Θεσσαλονίκη έχει ολοκληρωθεί από το 2009 αλλάζοντας για πάντα τον οδικό χάρτη της Ελλάδας και ολόκληρων των Βαλκανίων.

Τα έργα τα οποία πλέον μας απασχολούν είναι αυτά της ολοκλήρωσης των κάθετων αξόνων. Πλέον έχουμε έργα σε 5 διαφορετικούς κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού και θα τα δούμε αναλυτικά. Πρόκειται για τους Κάθετους:
1.Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή
2.Κοζάνη-Νίκη
3.Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας
4.Κομοτηνή-Σύνορα
5.Αρδάνιο-Ορμένιο

ΣΙΑΤΙΣΤΑ-ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ
Ο κάθετος άξονας Σιάτιστα-Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηγή είναι τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Εξασφαλίζει τη σύνδεση προς Pogrades - Cafasan - Δυρράχιο στο νότιο τμήμα της Αλβανίας και αποτελεί κλάδο του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου VIII.

Κατασκευάζεται με διατομή τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα ΄Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανα κατεύθυνση.Ο άξονας έχει συνολικό μήκος περίπου 72 χλμ. Στην κυκλοφορία είναι το τμήμα Σιάτιστα- Κορομηλιά μήκους 51χλμ ενώ με ανάδοχο και αναμονή για την υπογραφή της σύμβασης και την εκκίνηση των εργασιών είναι το τμήμα Κορομηλιά- Ιεροπηγή- Κρυσταλλοπηγή μήκους 21χλμ. Το έργο και ολόκληρος ο άξονας αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2014.

ΚΟΖΑΝΗ-ΝΙΚΗ
Πρόκειται για ένα νέο κάθετο άξονα που ξεκινά από την πόλη της Κοζάνης, περνά από την Πτολεμαΐδα την Φλώρινα και καταλήγει στα σύνορα με τα Σκόπια. Πριν λίγες μέρες έγινε η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος από την Φλώρινα μέχρι την Νίκη, στα σύνορα. Ανάδοχος υπάρχει και αν όλα πάνε καλά οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2012. Το επόμενο τμήμα που θα δημοπρατηθεί είναι το Φλώρινα-Πτολεμαΐδα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ- ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ
Ο άξονας αποτελεί απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙV (Βερολίνο - Πράγα- Βουδαπέστη - Σόφια - Ελληνο-βουλγαρικά σύνορα) και βασική σύνδεση του οδικού δικτύου της χώρας μας με τη Βουλγαρία. Η ολοκλήρωση του άξονα από Θεσσαλονίκη έως Σόφια αποτελεί έργο προτεραιότητας τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Μελετάται και κατασκευάζεται με διατομή τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα ΄Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Ο άξονας έχει μήκος 96 χλμ. και αποτελείται από τα εξής τμήματα:
1.Δερβένι-Λαχανάς-Ριζιανά μήκους 35χλμ, είναι σε κυκλοφορία
2.Ριζιανά- Στρυμονικό μήκους 8χλμ είναι σε κυκλοφορία αλλά θα γίνει αναβάθμιση και διαπλάτυνση του τμήματος.
3.Στρυμονικό-Λευκώνας- ΑΚ Χριστού μήκους 22 χλμ είναι υπό κατασκευή.
4.Α/Κ Χριστού- Σιδηρόκαστρο μήκους 10χλμ είναι σε κυκλοφορία αλλά θα γίνει αναβάθμιση και διαπλάτυνση.
5.Σιδηρόκαστρο-Α/Κ Πετριτσίου μήκους 9 χλμ είναι υπό κατασκευή
6.Α/Κ Πετριτσίου- Προμαχώνας μήκους 12χλμ είναι σε κυκλοφορία.

ΚΟΜΟΤΗΝΗ-ΣΥΝΟΡΑ
Ο άξονας αυτός μήκους 23 χλμ. αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙΧ. Η κατασκευή του άξονα αποφασίστηκε στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας για την ανάπτυξη των οδικών συνδέσεων μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας ενώ θα έχει ταχύτητα μελέτης 80 χλμ./ώρα.

Το συνολικό μήκος των 23 χλμ. της αρτηρίας είναι περίπου 19,0 χλμ. σε νέα χάραξη και 4 χλμ. βελτίωση του υφιστάμενου άξονα. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο (2) γεφυρών, (5) οδικών σηράγγων, συνολικού μήκους 1,7 χλμ. περίπου και επτά (7) Ισόπεδων Κόμβων σύνδεσης.

Το έργο δημοπρατήθηκε συνολικά στις 15/12/2006 με προϋπολογισμό 85.000.000 ευρώ (με ΦΠΑ) και η σύμβαση κατασκευής υπογράφτηκε στις 20/07/2007. Οι εργασίες κατασκευής προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται να γίνει στο βόρειο τμήμα του μέχρι το τέλος του 2011 ενώ για το νότιο τμήμα του στα τέλη του 2012.

ΑΡΔΑΝΙΟ-ΟΡΜΕΝΙΟ
Ο άξονας Αρδάνιο - Ορμένιο μήκους 124 χλμ. είναι άξονας στρατηγικής σημασίας και βασική σύνδεση με την Βουλγαρία. Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου IX στο ελληνικό έδαφος.

Ο άξονας αναβαθμίζεται με στόχο τη μετατροπή του σε κλειστή οδό ταχείας κυκλοφορίας διατομής πλάτους 12/14 μ. με μία λωρίδα κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση [2x(1+ΛΕΑ)]. Κατασκευάζεται μεγάλος αριθμός τεχνικών, ανισόπεδοι κόμβοι εισόδου/εξόδου, παράπλευρο δίκτυο καθώς και παρακάμψεις οικισμών.

Το συνολικό κόστος του (μελέτη, απαλλοτριώσεις, κατασκευή κλπ) ανέρχεται περίπου σε 270.000.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, εκ των οποίων το 65% είναι η κοινοτική συνδρομή του ΕΤΠΑ. Η κατασκευές σε αυτό τον κάθετο είναι ως εξής:
1.Αρδάνιο- Σουφλί-Μάνδρα μήκους 33χλμ είναι υπό κατασκευή
2.Παράκαμψη Σουφλίου μήκους 5χλμ είναι σε κυκλοφορία
3. Μανδρα-Ψαθάδες (Διδυμότειχο) μήκους 14χλμ είναι υπό κατασκευή αλλά με πολλά προβλήματα
4. Διδυμότειχο-Σύνορα μήκους 72χλμ είναι σε κυκλοφορία.

Η Εγνατία Οδός έχει στην επίβλεψη της και άλλους αυτοκινητόδρομους όπως η κατασκευή του οδικού έργου Ποτίδαια-Κασσανδρεία στην Χαλκιδική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα