κείμενο από το ypodomes.com
Το μεγαλύτερο Ελληνικό κατασκευαστικό project που ξεκίνησε πριν 15 χρόνια αλλά θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια μετά είναι η Εγνατία Οδός και οι κάθετοι της. Ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας Οδού από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου με κέντρο την Θεσσαλονίκη έχει ολοκληρωθεί από το 2009 αλλάζοντας για πάντα τον οδικό χάρτη της Ελλάδας και ολόκληρων των Βαλκανίων.
Τα έργα τα οποία πλέον μας απασχολούν είναι αυτά της ολοκλήρωσης των κάθετων αξόνων. Πλέον έχουμε έργα σε 5 διαφορετικούς κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού και θα τα δούμε αναλυτικά. Πρόκειται για τους Κάθετους:
1.Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή
2.Κοζάνη-Νίκη
3.Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας
4.Κομοτηνή-Σύνορα
5.Αρδάνιο-Ορμένιο
ΣΙΑΤΙΣΤΑ-ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ
Ο κάθετος άξονας Σιάτιστα-Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηγή είναι τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Εξασφαλίζει τη σύνδεση προς Pogrades - Cafasan - Δυρράχιο στο νότιο τμήμα της Αλβανίας και αποτελεί κλάδο του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου VIII.
Κατασκευάζεται με διατομή τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα ΄Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανα κατεύθυνση.Ο άξονας έχει συνολικό μήκος περίπου 72 χλμ. Στην κυκλοφορία είναι το τμήμα Σιάτιστα- Κορομηλιά μήκους 51χλμ ενώ με ανάδοχο και αναμονή για την υπογραφή της σύμβασης και την εκκίνηση των εργασιών είναι το τμήμα Κορομηλιά- Ιεροπηγή- Κρυσταλλοπηγή μήκους 21χλμ. Το έργο και ολόκληρος ο άξονας αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2014.
ΚΟΖΑΝΗ-ΝΙΚΗ
Πρόκειται για ένα νέο κάθετο άξονα που ξεκινά από την πόλη της Κοζάνης, περνά από την Πτολεμαΐδα την Φλώρινα και καταλήγει στα σύνορα με τα Σκόπια. Πριν λίγες μέρες έγινε η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος από την Φλώρινα μέχρι την Νίκη, στα σύνορα. Ανάδοχος υπάρχει και αν όλα πάνε καλά οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2012. Το επόμενο τμήμα που θα δημοπρατηθεί είναι το Φλώρινα-Πτολεμαΐδα.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ- ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ
Ο άξονας αποτελεί απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙV (Βερολίνο - Πράγα- Βουδαπέστη - Σόφια - Ελληνο-βουλγαρικά σύνορα) και βασική σύνδεση του οδικού δικτύου της χώρας μας με τη Βουλγαρία. Η ολοκλήρωση του άξονα από Θεσσαλονίκη έως Σόφια αποτελεί έργο προτεραιότητας τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Μελετάται και κατασκευάζεται με διατομή τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα ΄Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Ο άξονας έχει μήκος 96 χλμ. και αποτελείται από τα εξής τμήματα:
1.Δερβένι-Λαχανάς-Ριζιανά μήκους 35χλμ, είναι σε κυκλοφορία
2.Ριζιανά- Στρυμονικό μήκους 8χλμ είναι σε κυκλοφορία αλλά θα γίνει αναβάθμιση και διαπλάτυνση του τμήματος.
3.Στρυμονικό-Λευκώνας- ΑΚ Χριστού μήκους 22 χλμ είναι υπό κατασκευή.
4.Α/Κ Χριστού- Σιδηρόκαστρο μήκους 10χλμ είναι σε κυκλοφορία αλλά θα γίνει αναβάθμιση και διαπλάτυνση.
5.Σιδηρόκαστρο-Α/Κ Πετριτσίου μήκους 9 χλμ είναι υπό κατασκευή
6.Α/Κ Πετριτσίου- Προμαχώνας μήκους 12χλμ είναι σε κυκλοφορία.
ΚΟΜΟΤΗΝΗ-ΣΥΝΟΡΑ
Ο άξονας αυτός μήκους 23 χλμ. αποτελεί τμήμα του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙΧ. Η κατασκευή του άξονα αποφασίστηκε στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας για την ανάπτυξη των οδικών συνδέσεων μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας ενώ θα έχει ταχύτητα μελέτης 80 χλμ./ώρα.
Το συνολικό μήκος των 23 χλμ. της αρτηρίας είναι περίπου 19,0 χλμ. σε νέα χάραξη και 4 χλμ. βελτίωση του υφιστάμενου άξονα. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο (2) γεφυρών, (5) οδικών σηράγγων, συνολικού μήκους 1,7 χλμ. περίπου και επτά (7) Ισόπεδων Κόμβων σύνδεσης.
Το έργο δημοπρατήθηκε συνολικά στις 15/12/2006 με προϋπολογισμό 85.000.000 ευρώ (με ΦΠΑ) και η σύμβαση κατασκευής υπογράφτηκε στις 20/07/2007. Οι εργασίες κατασκευής προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται να γίνει στο βόρειο τμήμα του μέχρι το τέλος του 2011 ενώ για το νότιο τμήμα του στα τέλη του 2012.
ΑΡΔΑΝΙΟ-ΟΡΜΕΝΙΟ
Ο άξονας Αρδάνιο - Ορμένιο μήκους 124 χλμ. είναι άξονας στρατηγικής σημασίας και βασική σύνδεση με την Βουλγαρία. Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου IX στο ελληνικό έδαφος.
Ο άξονας αναβαθμίζεται με στόχο τη μετατροπή του σε κλειστή οδό ταχείας κυκλοφορίας διατομής πλάτους 12/14 μ. με μία λωρίδα κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση [2x(1+ΛΕΑ)]. Κατασκευάζεται μεγάλος αριθμός τεχνικών, ανισόπεδοι κόμβοι εισόδου/εξόδου, παράπλευρο δίκτυο καθώς και παρακάμψεις οικισμών.
Το συνολικό κόστος του (μελέτη, απαλλοτριώσεις, κατασκευή κλπ) ανέρχεται περίπου σε 270.000.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, εκ των οποίων το 65% είναι η κοινοτική συνδρομή του ΕΤΠΑ. Η κατασκευές σε αυτό τον κάθετο είναι ως εξής:
1.Αρδάνιο- Σουφλί-Μάνδρα μήκους 33χλμ είναι υπό κατασκευή
2.Παράκαμψη Σουφλίου μήκους 5χλμ είναι σε κυκλοφορία
3. Μανδρα-Ψαθάδες (Διδυμότειχο) μήκους 14χλμ είναι υπό κατασκευή αλλά με πολλά προβλήματα
4. Διδυμότειχο-Σύνορα μήκους 72χλμ είναι σε κυκλοφορία.
Η Εγνατία Οδός έχει στην επίβλεψη της και άλλους αυτοκινητόδρομους όπως η κατασκευή του οδικού έργου Ποτίδαια-Κασσανδρεία στην Χαλκιδική.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου