κείμενο από το ypodomes.com
Πάτρα. Η πρωτεύουσα της Δυτικής Ελλάδας, κάποτε της Πελοποννήσου. Η πύλη προς τη Δυτική Ευρώπη. Μία πόλη με πληθυσμό που αγγίζει τις 300.000 και γνωστή για το καρναβάλι και τον φοιτητόκοσμο της.
Μέχρι τώρα η Πάτρα, μία από τις 3 μεγαλύτερες πόλεις της Περιφέρειας (Λάρισα-Πάτρα- Ηράκλειο) μπορούμε να πούμε ότι δίκαια παίρνει τη σκυτάλη από τη Θεσσαλονίκη και έχει να παραπονεθεί για πολλά. Μπορεί να είναι από τις μεγαλύτερες Ελληνικές πόλεις με τεράστια ειδική αξία αλλά δεν αντιμετωπίζεται αναλόγως.
Οι υποδομές της πόλης μπορούν εύκολα να χαρακτηριστούν ανεπαρκείς. Οι Συγκοινωνίες, οι δρόμοι, ο Σιδηρόδρομος, το πράσινο είναι όλα σε πλήρη αποτυχία. Τι και αν η πόλη συνεχώς διευρύνεται; Το πρόβλημα παραμένει και κανείς μέχρι τώρα δεν βγαίνει αν βάλει «πλάτη» και να διεκδικήσει αυτά που η πόλη δικαιωματικά δικαιούται.
Η Πάτρα στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ήταν μια πολλά υποσχόμενη πόλη και πολλές μεγάλες υποδομές ξεκινούσαν. Με την οικονομική κρίση κατέρρευσαν σχεδόν όλα τα έργα με επίκεντρο την πόλη κάνοντας ζημιά αντί για καλό..
ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Η Πάτρα μέσα στην πόλη έχει όλα τα κακά των Περιφερειακών πόλεων. Ασφυκτική δόμηση, ελάχιστοι έως μηδενικοί ελεύθεροι χώροι και χώροι πρασίνου, πεζοδρόμια στενά, δρόμοι φτιαγμένοι για άλλη εποχή..
Ακόμα περιμένουν στην πόλη την ολοκλήρωση της κάλυψης του χείμαρρου Διακονιάρη, την σύνδεση με το νέο λιμάνι, την μίνι περιμετρική, τις Παραγλαύκιες αρτηρίες. Η μεγάλη πληγή όμως είναι η Ολυμπία Οδός.
Ο Αυτοκινητόδρομος που με κέντρο την Πάτρα θα μετέτρεπε την πόλη σε Μητρόπολη της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας παραμένει μισοφτιαγμένος, έρμαιο της κρίσης και των συμφερόντων, εταιρειών, τραπεζών και του Ελληνικού Δημοσίου.
Σύμφωνα με τα πρώτα χρονοδιαγράμματα μέσα στο 2012 θα ήταν έτοιμος ο δρόμος μέχρι την Πάτρα και τον Πύργο. Τώρα παρακαλάμε να ξεκινήσουν τα έργα το 2012 με χρόνο ολοκλήρωσης ..όταν ελεήσει το Τραπεζικό Σύστημα.
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Η Πάτρα παρά το μέγεθος της εξυπηρετείται από αστικά ΚΤΕΛ. Παρά τις διαμαρτυρίες και τις γκρίνιες παραμένει σε ένα απαρχαιωμένο μοντέλο που εξυπηρετεί λίγους και ταλαιπωρεί πολλούς. Θα μπορούσε να ακολουθήσει το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης και να δημιουργηθεί ένας ιδιωτικός οργανισμός συγκοινωνιών που να προσφέρει μοντέρνες συγκοινωνίες.
Οι Πατρινοί περιμένουν τις υποσχέσεις που τους έταξαν. Οι εξαγγελίες για την ανάπτυξη συστήματος Τραμ στην πόλη ξεκίνησε ως φήμη, σοβάρεψε, έγινε μελέτη. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι έστω και οριακά, το Τραμ μπορεί να επιβιώσει εμπορικά στην Αχαϊκή πρωτεύουσα.
Αντ` αυτού η υπόθεση Τραμ είναι σαν την τρύπα του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, ένα ανέκδοτο μεταξύ των πολιτών. Καμία εξέλιξη, καμία ενημέρωση. Σε αναμονή..
ΛΙΜΑΝΙ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Η Πάτρα έχει ένα καλό και ένα κακό. Το καλό είναι ότι απέχει 2 ώρες δρόμο από την Αθήνα. Το κακό είναι ..ότι απέχει ο 2 ώρες δρόμο από την Αθήνα. Είναι οξύμωρο αλλά η σχέση της Πάτρας με την Αθήνα λόγω απόστασης είναι ταυτόχρονα κερδοφόρα και ζημιογόνα.
Στο θέμα του λιμανιού είναι κερδοφόρα καθώς η εγγύτητα της πόλης με την Ιταλία την κάνει να τρέχει τα θέματα του λιμανιού. Το νέο λιμάνι από το καλοκαίρι επιτέλους λειτουργεί, όαση στα σταματημένα έργα. Δημοπρατήθηκε η σύνδεση μέσω ανισόπεδου κόμβου του λιμανιού με τον Αυτοκινητόδρομο και η σύνδεση με την πόλη μέσω Διακονιάρη δημοπρατείται οσονούπω.
Στο Σιδηρόδρομο είναι ζημιογόνο. Υποτιμήθηκε η απόσταση με την Αθήνα και τα 115 χιλιόμετρα από το Κιάτο που έχει φτάσει ο σύγχρονος ηλεκτροκίνητοε Σιδηρόδρομος φαίνεται ότι θα χρειαστεί πολλά χρόνια να καλυφθούν και να φτάσει ξανά τρένο στην πόλη.
Είναι απαράδεκτο η Πάτρα με τον πληθυσμό και το λιμάνι που διαθέτει να βρίσκεται εκτός Σιδηρόδρομου, τελευταία στην αναβάθμιση του μέσου. Εδώ και χρόνια ο Σταθμός στην πόλη προσφέρει υπηρεσίες ..καφετέριας. Το ..έγκλημα που έκαναν στην Πάτρα είναι ότι ζήτησαν υπογειοποίηση και την ενέκριναν..
Τώρα το ..έγκλημα αυτό μεταφράζεται σε χρόνια αναμονής καθώς δεν διαθέτει κονδύλια το Υπουργείο κρίνοντας ότι είναι τεράστιο το ποσό, άρα Σιδηρόδρομος και Πάτρα παραμένουν χωριστά..
Το θέμα του Αεροδρομίου είναι επίσης ζημιογόνο καθώς η λειτουργία του Άραξου σαν πολιτικό αεροδρόμιο δεν φαίνεται ότι προχωρά. Η απόσταση των 215 χλμ της Πάτρας από την Αθήνα είναι ακριβώς η απόσταση που «κόβει» την υπόθεση του αεροδρομίου στην ευρύτερη περιοχή. Ακόμα και στην Τρίπολη συζητούν για πολιτικό αεροδρόμιο ενώ στην Πάτρα ούτε λόγος, μηδενίζοντας τις πιθανότητες να μπει η Πάτρα στις πόλεις city-break της Ευρώπης.
Τελικά τι γίνεται στην Πάτρα; Έργα σταματημένα ναι , έργα σε μακέτα ναι , έργα που υποσχέθηκαν αλλά δεν έγιναν ποτέ ναι, αλλά έργα που να τελειώνουν και να αποδίδονται στους πολίτες όχι! Γιατί;
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
1 σχόλιο:
Της Πάτρας δεν της φταίει κανείς άλλος παρά ο ίδιος ο κόσμος της.
Μια ζωή ΠΑΣΟΚ ψήφιζαν και μια ζωή Πασοκτζή Δήμαρχο είχαν. Επίσης μια ζωή νόμιζαν ότι είναι το αφαν κατέ της Ελλάδας.
Δημοσίευση σχολίου