Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Παραδόσεις έργων: 'τσιγκούνικο' έφυγε το 2011, ποιά μεγάλα έργα θα λειτουργήσουν φέτος!

κείμενο από το ypodomes.com
Το 2011 φεύγοντας δεν άφησε πίσω του μεγάλες παραδόσεις έργων καθώς στις 364 μέρες του είχαμε μόλις τρείς παραδόσεις μεγάλων έργων και ένα μεγάλο γεγονός. Αντίθετα το 2012 αναμένεται να είναι πιο γενναιόδωρο καθώς περιμένουμε παραδόσεις σε μεγάλα έργα που θα φέρουν ανακατατάξεις στις καθημερινές συνήθειων πολλών Ελλήνων.

Η προηγούμενη χρονιά λόγω των τεράστιων προβλημάτων που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του έτους δεν μπόρεσε να αφήσει σημαντικά νέα έργα. Περιορίστηκε στην παράδοση 2 οδικών τμημάτων και ενός Προαστιακού σταθμού.

Το πρώτο έργο που παραδόθηκε ήταν η Παράκαμψη Άρτας που αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού. Το έργο αυτό μήκους 19χλμ παραδόθηκε στις αρχές του περυσινού έτους. Την Άνοιξη λειτούργησε ο Προαστιακός σταθμός ΣΚΑ/Αχαρναί που αποτελεί μέρος του μεγάλου συγκοινωνιακού συγκροτήματος που όταν λειτουργήσει θα αποτελεί την «καρδιά» των μετακινήσεων από και προς την Πρωτεύουσα.

Το τρίτο έργο που παραδόθηκε ήταν το οδικό τμήμα Δερβένι-Λαχανάς που ανήκει στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας. Έχει μήκος 30χλμ και αφορά όλο το νότιο τμήμα του κάθετου άξονα. Το μεγάλο γεγονός για το 2011 ήταν η λειτουργία του νέου λιμένα της Πάτρας που με την λειτουργία του αναβαθμίζει και δίνει νέες προοπτικές για την πόλη.

ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ 2012
Το έτος που μόλις μπήκε περιλαμβάνει (εκτός σοβαρού απροόπτου) παραδόσεις σημαντικών συγκοινωνιακών έργων. Πρόκειται για έργα σημαντικά που κατασκευάζονται εδώ και αρκετά χρόνια και φέτος θα έχουμε την χαρά να τα δούμε να λειτουργούν.

Οι σημαντικότερες παραδόσεις αφορούν την λειτουργία των 3 παγωμένων επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας προς Ελληνικό, Χαϊδάρι και Περιστέρι. Η σύμβαση με την Siemens θα υπογραφεί στο τέλος Ιανουαρίου και το πιθανότερο σενάριο είναι από το καλοκαίρι μέχρι και το τέλος του έτους να παραδοθούν οι επτά σταθμοί : ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ(ΧΑΙΔΑΡΙ), ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ.

Ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας ως ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται φέτος θα δώσει στην κυκλοφορία το τμήμα Τσακώνα- Καλαμάτα σε δύο δόσεις ενώ θα ολοκληρωθεί και το «καταραμένο» τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα που κατασκευάζεται με πόρους του Δημόσιου. Με αυτή την παράδοση θα λειτουργήσει όλος ο δρόμος από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα.

Μέσα στο 2012 θα έχουμε παραδόσεις και στους κάθετους της Εγνατίας Οδού. Μέχρι την Άνοιξη θα παραδοθεί το τμήμα Σιδηρόκαστρο-Πετρίτσι του άξονα Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, στο ίδιο διάστημα αναμένεται και η λειτουργία του τμήματος κόμβος Πανδρόσου- Σύνορα του άξονα Κομοτηνή-Σύνορα. Με μικρές πιθανότητες περιμένουμε και την παράδοση του τμήματος Μάνδρα-Ψαθάδες του άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο.

Μέχρι την Άνοιξη περιμένουμε και τη παράδοση της παράκαμψης Μαλίων που αποτελεί τμήμα του ΒΟΑΚ.
Στα τέλη του έτους περιμένουμε και τη λειτουργία του Φράγματος Πείρου-Παραπείρου που κατασκευάζεται εδώ και χρόνια.
Με μικρές πιθανότητες περιμένουμε και την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης του Αεροδρομίου Ιωαννίνων καθώς το έργο κινείται με ρυθμούς «χελώνας».
Κάποιες μικρές πιθανότητες υπάρχουν για την έγκαιρη ολοκλήρωση του φωτοβολταϊκού πάρκου της Μεγαλόπολης συνολικής ισχύος 50MW.

Αυτός φυσικά είναι ο προγραμματισμός των έργων για ολοκλήρωση φέτος καθώς στην Ελλάδα στην συντριπτική πλειοψηφία των έργων τα χρονοδιαγράμματα είναι «λάστιχο» και μετατίθενται διαρκώς. Με αυτή την προοπτική δεν είναι απίθανο λοιπόν να δούμε σε έργα που διαφημίζεται ότι θα ολοκληρωθούν να προκύψουν «προβλήματα» και η ολοκλήρωση τους να μεταφερθεί αργότερα.

Αυτό μπορεί κάποιος να το αντιληφθεί εύκολα καθώς από τα παραπάνω έργα κανένα δεν επρόκειτο να παραδοθεί επίσημα φέτος. Αλλά μετακόμισαν για την φετινή χρόνια λόγω καθυστερήσεων και άλλα «σιωπηλά» χωρίς να υπάρξει καμία επίσημη ενημέρωση για την αλλαγή της ημερομηνίας παράδοσης τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα