Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

Editorial: ενέργεια, ο νέος μεγάλος σύμμαχος της Ελλάδας κατά της κρίσης

κείμενο από το ypodomes.com
Η ενέργεια όπως φαίνεται θα είναι ο νέος μεγάλος σύμμαχος της Ελλάδας στην προσπάθεια για επιστροφή στην ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια και την μείωση του τεράστιου εθνικού χρέους. Η δειλή κουβέντα που ξεκίνησε πριν 2 χρόνια σήμερα έχει ωριμάσει και πλέον φτάσαμε στο σημείο να γίνει και ο πρώτος επίσημος διαγωνισμός για έρευνες υδρογονανθράκων στο Ιόνιο Πέλαγος και στην Ήπειρο.

Η πολύ θετική εξέλιξη ίσως να είναι ακόμα καλύτερη όταν ξεκινήσουν και ολοκληρωθούν οι έρευνες. Η εκτίμηση είναι ότι αυτή είναι η αρχή αφού έρευνες θα υπάρξουν και στην Κρήτη που εκεί (στην περιοχή της Νότιας Κρήτης) υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για ύπαρξη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Αυτό για την Ελλάδα είναι ένας «κρυμμένος θησαυρός» ο οποίος θα μπορέσει αν διαχειριστεί σωστά να αποτελέσει ένα από τα μεγάλα της όπλα απέναντι στην ισχυρή κρίση που αντιμετωπίζει σήμερα. Η χώρα προς το παρόν διαθέτει πολύ φτωχά μέσα για να καταπολεμήσει την ύφεση και με τα μεγάλα έργα να μην μπορούν να πάρουν μπρος είναι ένα μικρό «θαύμα» η πιθανότητα εύρεσης κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου.



Από το ΥΠΕΚΑ υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία που φτάνει στα επίπεδα της σιγουριάς όσον αφορά το αποτέλεσμα αλλά για λόγους τακτικής δεν ανοίγουν πλήρως τα χαρτιά τους. Το μεγάλο κέρδος για την Ελλάδα θα είναι η ενεργειακή της αυτονομία αλλά και η τοποθέτηση της ανάμεσα στις χώρες-παραγωγούς ενέργειας με την Ευρώπη που χρειάζεται απεγνωσμένα πηγές ενέργειας να είναι σε θέση αναμονής.

Η σημασία της ενεργειακής αυτονόμησης της Ελλάδας είναι τεράστια αν κάτσουμε και δούμε τα νούμερα στις εισαγωγές πετρελαίου από τρίτες χώρες. Αυτό μας καθιστά χώρα ?έρμαιο των εξελίξεων κάθε φορά και σαφώς εξαρτώμενη από επιβολές για την εισαγωγή του ακριβού πια πετρελαίου. Αν υπάρχουν όντως σοβαρά κοιτάσματα τότε η Ελλάδα θα απαλλαγεί από αυτό τον καθεστώς και θα μπορεί να διασφαλίσει τα του οίκου της.

Το κέρδος είναι ακόμα μεγαλύτερο αν σκεφτούμε ότι οι χώρες-δανειστές της χώρας μας είναι οι ίδιες χώρες που ψάχνουν ενεργειακές συμμαχίες που θα καλύψει τις ανάγκες τους σε ενέργεια για οικιακή και βιομηχανική χρήση. Αυτό μπορεί να αποτελέσει και το κλειδί στο άμεσο μέλλον για την μεταστροφή της συνολικής τους στάσης και την ίδρυση νέων εσωτερικών συμμαχιών μέσα στην ΕΕ.

Οι ενεργειακές υποδομές στην Ελλάδα είναι εδώ και δεκαετίες ελλειμματικές καθώς πάντα οι εισαγωγές πετρελαίου και την τελευταία δεκαετία φυσικού αερίου κρατούσαν ζωντανή την Ελλάδα ενεργειακά. Ακόμα και ο εθνικός μας πάροχος ηλεκτρισμού πολλές φορές αγόραζε ?ακριβή- ενέργεια από τις γειτονικές μας χώρες για την κάλυψη της ζήτησης.

Οι έρευνες πετρελαίου και φυσικού αερίου που θα ξεκινήσουν μέσα στο 2012 ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία των υποδομών της Ελλάδας, το ενεργειακό. Αυτό το νέο κεφάλαιο αν διαχειριστεί με την πρέπουσα πολιτική θα αποτελέσει και τον μεγαλύτερο σύμμαχο μας για την αντιστροφή του σημερινού κλίματος και θα μας δώσει ένα πανίσχυρο όπλο ενάντια στο τέρας της κρίσης.

Δεν απομένει παρά να κάνουμε λίγο υπομονή να δούμε τι θα προκύψει τελικά από αυτή την μεγάλη προσπάθεια.

Πηγή: ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα