κείμενο από το ypodomes.com
Ηλεκτροκίνηση και στη Δυτική Θεσσαλία θέλουν οι φορείς της περιοχής. Πριν μερικές μέρες στην εκδήλωση για την κοπή της πίτας έγινε αναφορά για το θέμα της ηλεκτροκίνησης του τμήματος Παλαιοφάρσαλου-Καλαμπάκας.
Στην εκδήλωση στην οποία παρευρέθηκε πλήθος μελών και φίλων του συλλόγου εγκρίθηκε ο απολογισμός δράσης για το 2011 και μετά από συζήτηση αποφασίστηκε ότι ο σύλλογος πρέπει να πάρει άμεσα πρωτοβουλίες για το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της Δυτικής Θεσσαλίας.
Όπως συζητήθηκε υπάρχει ορατός κίνδυνος να προχωρήσει το έργο της Ανατολικής Θεσσαλίας στο τμήμα Λάρισα-Βόλος και να μην εκτελεστεί το έργο της δυτικής Θεσσαλίας παρά το γεγονός, ότι η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας είναι από άποψη μελετών σαφώς πιο ώριμο έργο από το αντίστοιχο της ανατολικής Θεσσαλίας.
Το μήκος του τμήματος Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα είναι περίπου 80 χιλιόμετρα και εξυπηρετεί τις πόλεις της Δυτικής Θεσσαλίας καθώς περνά από τις πόλεις των Σοφάδων, της Καρδίτσας, των Τρικάλων και καταλήγει στην Καλαμπάκα. Η γραμμή εδώ και περίπου μία δεκαετία είχε εκσυγχρονιστεί με κόστος 69.000.000 ευρώ και παρότι παραμένει η γραμμή μονή θεωρείται ικανοποιητική για την κίνηση στην ευρύτερη περιοχή.
Το υποθετικό κόστος για την ηλεκτροκίνηση από τα Φάρσαλα μέχρι τον τερματικό σταθμό στην Καλαμπάκα ανέρχεται σε 25.000.000 ευρώ ενώ η «ωριμότητα» του σαν έργο θεωρείται ότι βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
4 σχόλια:
Είναι μοναδική ευκαιρία να διαπλατύνουν και να ηλεκτροκινήσουν το εναπομένον μετρικό τμήμα του Θεσσαλικού Βελεστίνο - Φάρσαλα - Παλαιοφάρσαλος μήκους 60 περίπου km. Το τμήμα αυτό είναι εκτός λειτουργίας από το 1998, είναι τμήμα του κεντρικού άξονα Βόλος - Καλαμπάκα - Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα και αν κατασκευάζονταν θα μείωνε τον χρόνο της σιδ/κης διαδρομής μεταξύ Βόλου - Αθηνών κατά 40 min. Το έδαφος στο μεγαλύτερο τμήμα είναι απολύτως πεδινό, ο Βόλος ξανασυνδέεται με την Δυτική Θεσσαλία και αναβαθμίζεται πολύ ο κόμβος του Παλαιοφαρσάλου. Η ευκαιρία είναι μοναδική για την συνολική αναβάθμιση του Θεσσαλικού σιδ/κου δικτύου και υπουδενί δεν πρέπει να χαθεί...
Ο Βόλος μπορεί και πρέπει να πάει ηλεκτροκίνηση, αλλά μέσω Λάρισας, η γραμμή είναι έτοιμη, ενώ υπάρχει και χώρος ώστε στο μέλλον να διπλασιαστεί χωρίς να χρειαστούν νέες απαλλοτριώσεις.
Παρακάμπτοντας την Λάρισα παρακάμπτεται το μεγαλύτερο κέντρο της Θεσσαλίας, και έτσι για ένα μικρό κέρδος χρόνου χάνεις πολλούς επιβάτες της Λάρισας.
Αγαπητέ Mystic_Bard δεν έγραψα περί κατάργησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου Λαρίσης κάθε άλλο! Αλλά ας τα βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά: Αυτήν την στιγμή η σιδηροδρομική γραμμή Βόλου - Λαρίσης είναι σε λειτουργία με σημαντική επιβατηγή κίνηση. Η μετρική γραμμή Βελεστίνου - Παλαιοφαρσάλου μήκους περίπου 65 km είναι εκτός λειτουργίας από το 1998. Εάν ξεκινήσουν τα έργα διαπλάτυσής της και ηλεκτροκίνησής της τότε προκύπτουν τα εξής πλεονεκτήματα: α. ανοίγει ο δρόμος για απευθείας σιδηροδρομικούς συρμούς Αθήνας - Βόλου με 35 με 40 min λιγότερο χρόνο, β. ανοίγει (και πάλι) η σιδηροδρομική σύνδεση Βόλου Καρδίτσας και Βόλου Τρικάλων με χρόνους μια ώρα και μια ώρα και 10 με 15 πρώτα λεπτά αντίστοιχα!, γ. Κρουαζιερόπλοια θα μπορούν με μισθωμένους συρμούς να επισκέπτονται τα μετέωρα αυθημερόν, δ. Η μετακίνηση λουομένων το καλοκαίρι από την δυτική Θεσσαλία θα είναι πλέον γεγονός!, ε. Ο μισός κάθετος σιδηροδρομικός άξονας Βόλος - Καλαμπάκα - Ηγουμενίτσα θα είναι πλέον έτοιμος! ζ. Η σιδ/κη γραμμή Λαρίσης - Βόλου διατηρείται σε λειτουργία καθόλη την περίοδο της διαπλάτυνσης και εκσυγχρονισμού του τμήματος Παλαιοφάρσαλος - Βελεστίνο. Μόλις δε ολοκληρωθεί και παραδοθεί σε κυκλοφορία μπορεί να ξεκινήσουν και τον εκσυγχρονισμό και τα έργα ηλεκτροκίνησης του τμήματος Λαρίσης - Βόλου δίχως ΟΥΔΕΠΟΤΕ η Λάρισα να στερηθεί την σιδηροδρομική σύνδεση της με τον Βόλο. Η Λάρισα είναι και πρέπει να παραμείνει σημαντικός σιδηροδρομικός κόμβος και με την πρότασή μου το ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο εντός του νομού Λαρίσης αυξάνει σημαντικά, εξυπηρετώντας ένα άλλο αστικό της κέντρο την πόλη και πρωτεύουσα της επαρχίας Φαρσάλων, τα Φάρσαλα...
Λοιπόν να τα πάρω ένα ένα:
α, β, γ, δ : δεν αμφισβητώ τον κέρδος στον χρόνο αυτό είναι σίγουρο.
ε : δύστυχος για μας το άλλο μισό που μένει είναι και το ποιο δύσκολο (βουνά) :-(
ξ : δεν είπα να κλείσει η γραμμή Λάρισα – Βόλος, αντίθετα το γεγονός ότι υπάρχει εντός της υπάρχουσας ιδιοκτησίας του ΟΣΕ αρκετός χώρος για διπλή γραμμή, έχει το πλεονέκτημα ότι μπορούν με την γραμμή σε λειτουργία να κατασκευάσουν δίπλα την καινούρια ηλεκτρόκινουμενη γραμμή και όταν στο μέλλον υπάρχουν τα χρήματα να ανακατασκευαστεί και η παλιά ώστε να γίνει διπλή ηλεκτροκινούμενη.
Αυτό που ήθελα να τονίσω στο προηγούμενο ποστ μου ήταν ότι η Λάρισα σαν μεγάλη πόλη (και κέντρο της περιφέρειας αν δεν απατώμαι) μαζεύει τον περισσότερο κόσμο οπότε μια γραμμή που θα την παρακάμπτει αμέσως έχει μειωμένη κίνηση, καθώς ένα δρομολόγιο Καλαμπάκα – Βόλος μέσω Λάρισας καθώς και ένα δρομολόγιο Αθήνα – Βόλος μέσω Λάρισας θα έχει όλο τον κόσμο που θέλει να κάνει την διαδρομή για βόλο, αλλά και επιπλέον κόσμο που θα θέλει να πάει Λάρισα πράγμα το οποίο μεταφράζεται σε μεγαλύτερη πληρότητα.
Τα Φάρσαλα εξυπηρετούνται από τον Παλαιοφάρσαλο που απέχει 10km (θα χρειαστεί αυτοκίνητο), ενώ το ίχνος της παλιάς γραμμής απέχει 3km από την πόλη (πάλι θα χρειαστεί αυτοκίνητο)
Οπότε το ζήτημα που προκύπτει είναι: Το κέρδος στον χρόνο είναι τόσο σημαντικό που θα δικαιολογεί τα έξοδα ? Τα τρένα θα είναι αρκετά γεμάτα ακόμα και αν παρακαμφθεί η Λάρισα ?
Προσωπικά πιστεύω πως όχι και πως τα κέδροι θα είναι αρκετά μικρά για το κόστος και δεδομένης της κατάστασης καλύτερα να δοθούν ώστε να ηλεκτροκινηθεί η Καλαμπάκα ο Βόλος (τωρινή χάραξη) και η Φλώρινα που είναι γραμμές με πολύ κίνηση και ενδεχόμενη χρήση ηλεκτροκίνησης θα μείωνε σημαντικά το κόστος λειτουργίας (ο ΟΣΕ δίνει ΠΟΛΛΑ €€€ για πετρέλαια).
Τέλος θα ήθελα να σημειώσω πως η μετρική γραμμή Βόλος – Παλαιοφάρσαλος αν και “κλειστή” συνεχίζει να λειτουργεί ένα μικρό μέρος της με μουσειακό χαρακτήρα και μουσειακός τροχαίο υλικό και σε συνδυασμό με τον Μουτζούρη στο Πήλιο (Αρκεί να ξεκινά πάλι από την πόλη του Βόλου) και τα μετέωρα θα ήταν ένα εξαιρετικό πακέτο για τουρισμό από το εξωτερικό το οποίο θα έφερνε έσοδα και στον ΟΣΕ και στην περιοχή με μικρό κόστος επένδυσης.
Πωωω σεντόνι έγραψα ... :P
Δημοσίευση σχολίου