κείμενο από το ypodomes.com
Ερώτηση προς τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με την οποία αναδεικνύει την αναγκαιότητα ένταξης στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο- Αττική 2021 των μελλοντικών επεκτάσεων του δικτύου του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου προς τη Βόρεια Αττική, κατέθεσε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης.
Με την ερώτησή του ο κ. Χατζηδάκης υπενθυμίζει πως το 2008 η τότε κυβέρνηση είχε παρουσιάσει ολοκληρωμένο σχέδιο για την επέκταση του δικτύου του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου με κατασκευή επτά νέων υπόγειων σταθμών από το ΚΑΤ έως τον Αγιο Στέφανο.
Η πρώτη φάση του σχεδίου προέβλεπε την υπογειοποίηση του υφισταμένου σταθμού «Κηφισιά» και την κατασκευή νέου δικτύου μήκους 6,5 χλμ. με τέσσερις νέους σταθμούς: Αθλητικός Όμιλος Κηφισιάς, Νέα Ερυθραία, στη διασταύρωση των οδών Τρικούπη και Θησέως, Καστρί και στο 20 χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, 1000 μέτρα πριν τη γέφυρα του ΟΣΕ
Το ίδιο σχέδιο προέβλεπε σε δεύτερη φάση την κατασκευή δικτύου 4,6 χλμ. δύο ακόμα σταθμών, Ανοιξης και Αγίου Στεφάνου. Το συνολικό νέο δίκτυο θα είχε τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 120.000 επιβατών ημερησίως, ενώ το διοικητικό συμβούλιο των τότε ΗΣΑΠ είχε εγκρίνει τις πέντε μελέτες επέκτασης που είχαν εκπονηθεί για το έργο.
Υπενθυμίζει επίσης ότι ύστερα από πολύμηνη δυστοκία, τον Ιούλιο του 2011 το Υπουργείο ανακοίνωσε πως ξεκινά δημόσια διαβούλευση για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας / Αττικής 2021, προκειμένου αυτό να οριστικοποιηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή και πως, όπως προκύπτει από τη μελέτη ορισμένων κειμένων της διαβούλευσης αυτής, ο προγραμματισμός του 2008 δεν εντάσσεται στο νέο Σχέδιο στο σύνολό του, παρά μόνο για 3 σταθμούς.
Σε αυτό το πλαίσιο ρωτά τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής τα εξής:
1) Πού τοποθετεί χρονικά την ψήφιση του Σχεδίου;
2) Για ποιους λόγους δεν έχει ενταχθεί μέχρι στιγμής το σύνολο των επεκτάσεων που είχε προγραμματίσει ο ΗΣΑΠ το 2008;
3) Είναι στις προθέσεις του να προχωρήσει σε συνολική ένταξη του προγραμματισμού αυτού;
Προσθέτει, τέλος, πως το σχέδιο του 2008 για τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο περιελάμβανε και την κατασκευή και τριών, ακόμα, σταθμών: στην περιοχή Ψαλίδι του Δήμου Ηρακλείου (ανάμεσα στους σταθμούς Ηράκλειο και Ειρήνη), Ιλισσός (ανάμεσα σε Μοσχάτο και Καλλιθέα) και Καμίνια, για τους οποίους είχαν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό και οι σχετικές μελέτες.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
4 σχόλια:
Έχω γράψει πολλές φορές, το γράφω και τώρα ότι η επέκταση του ΗΣΑΠ προς τα βόρεια είναι μια χαμένη επένδυση με εξαίρεση το τμήμα έως την Νέα Ερυθραία. Αντίθετα ο ΗΣΑΠ επιβάλλεται να επεκταθεί δυτικά του Πειραιά ακριβώς στα όρια του παλαιού ηλεκτροκίνητου τρένου Περάματος, αλλά υπογείως. Ο ελαφρύς προαστιακός σιδηρόδρομος Πειραιά - Περάματος κατασκευάστηκε το 1935, ήταν μήκους 10 χλμ., στο αρχικό του τμήμα από την πλατεία Λουδοβίκου έως τον Άγιο Διονύσιο κινούνταν σε διπλή χάραξη του τραμ Πειραιά και από τον Άγιο Διονύσιο έως τις Ναυτικές Εγκαταστάσεις του Περάματος σε μονή σιδηροδρομική τροχιά με πέντε έξι σημεία διασταύρωσης κατά μήκος της γραμμής. Οι συρμοί ήταν Ιταλικοί της Breda και είχαν αυτόματες θύρες και αυτόματο σύστημα ζεύξης (όπως έχουν οι συρμοί του μετρό) και μπορούσαν να εκτελέσουν δρομολόγια και ως διπλοί. Η ανώτατη ταχύτητα ήταν 50 km/h. Ο προαστιακός αυτός συρμός αφού αφέθηκε στην τύχη του, αφού από την δεκαετία του 60 κλήθηκε να ανταγωνίζεται τα πράσινα λεωφορεία που δρομολόγησε η ίδια η ΕΗΣ (δηλαδή η εταιρία διαχείρισης του σιδ/μου Πειραιά - Περάματος αντί να εκσυγχρονίσει τον σιδηρόδρομό της, αγόρασε λεωφορεία για να τον ανταγωνιστεί!) στο τέλος η εταιρία διαχείρισης του (ΕΗΣ μετέπειτα ΗΣΑΠ) τον κατάργησε την άνοιξη του 1976! Σήμερα κάνοντας την κορόιδα μας λένε ότι για να φτάσει το (δυστυχώς ακόμα πιο αργό) τραμ από τον Πειραιά στο Πέραμα θα χρειαστούν 15 χρόνια και μερικά εκατομμύρια ή περίπου 1 δις ευρώ μαζί με την αγορά των συρμών... Οι κάτοικοι της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου, του Περάματος δεν θέλουν ένα μέσο πιο αργό από αυτό που είχαν το 1935! Θέλουν να αποκατασταθεί το έγκλημα εις βάρος του Πειραϊκού λαού. Και αυτό αποκαθίσταται ΜΟΝΟ με την επέκταση της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ προς Κερατσίνι και Πέραμα υπογείως, με ταχύτητα, εξυπηρέτηση και άνεση. Ο λαός του Πειραιά δεν είναι β΄ ή γ΄κατηγορίας. Επέκταση της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ προς Πέραμα ΤΩΡΑ!!!
Στην κατάσταση που βρίσκεται η ελληνική οικονομία δεν υπάρχουν λεφτά για άχρηστα έργα. Αν και είμαι μετρόφιλος, θεωρώ άσκοπη την επέκταση της γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας (μην ακούω τη λέξη "ηλεκτρικός") πέρα από την Κηφισιά. Αν μας περίσσευαν λεφτά για 11 χιλιόμετρα υπόγειου μετρό (που δεν μας περισσεύουν), θα έπρεπε να το φτιάξουμε αλλού, σε πυκνοκατοικημένες περιοχές (π.χ. Κερατσίνι, κέντρο Καλλιθέας, Παλαιό Φάληρο, Γούβα).
Η μόνη λύση για Πέραμα είναι Τραμ και μόνο Τραμ ...
Υπόγειο στην αρχή και μετά επίγειο ...
Και στο μέλλον σύνδεση με υποθαλάσσια με Σαλαμίνα !!!
Όλη η διαδρομή σε αποκλειστικό διάδρομο στα φανάρια ΠΑΝΤΑ προτεραιότητα και σε όσους δεν αρέσει να παραμείνουν εγκλωβισμένοι στην κίνηση ...
Το μετρό δεν μπορεί να έχει την πυκνότητα στάσεων που μπορεί να έχει το Τράμ και ειδικά στο 1ο κομμάτι της διαδρομής αυτό είναι ΠΟΛΥ σημαντικό ...
Σχετικά με κάποιες απόψεις σχολιαστών να αναφέρω ότι καθόλου άσκοπη δεν είναι η επέκταση πέρα από την Κηφισιά, έως και τον Αγ. Στέφανο, ειδικά με το συγκοινωνιακό πρόβλημα που υπάρχει στις περιοχές αυτές. Η Βόρεια Αττική, εξυπηρετείται μόνο από λεωφορειακές γραμμές σήμερα ενώ από τι φαίνεται δεν τυγχάνει της ίδια προτεραιότητας στις επεκτάσεις του μετρό όπως οι άλλες περιοχές της Αθήνας.
Δημοσίευση σχολίου