κείμενο από το ypodomes.com
Το Ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής παίρνει μπρος και μαζί του παίρνουν μπρος και τα σημαντικά οδικά έργα τα οποία θα «κληρονομήσει» μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας η περιοχή. Εδώ και πολλά χρονιά τα οδικά έργα στην Αττική έχουν παγώσει καθώς είχαν πλήρη προτεραιότητα τα οδικά έργα στις Περιφέρειες.
Με την ενεργοποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου που είναι στα τελευταία του στάδια αρχίζει και πάλι η κουβέντα για τους οδικούς άξονες που θα συμπληρώσουν τους αυτοκινητόδρομους που δημιουργήθηκαν την προηγούμενη δεκαετία και κυρίως με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
Τα μεγάλα ..όπλα είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, ο νέος άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, ο περιφερειακός Αιγάλεω. Όλα είναι έργα πρώτης προτεραιότητας και σε συνδυασμό με την επέκταση και γιγάντωση των μέσων σταθερής τροχιάς αναμένεται να καλυτερεύσουν σε μεγάλο βαθμό τις μεταφορές (οδικές και συγκοινωνιακές) της Αττικής.
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
Μέσα σε ένα ..πέπλο μυστηρίου κινείται το θέμα των επεκτάσεων. Τα επιμέρους δημοσιεύματα των ημερών κάνουν λόγο για ενδεχόμενη συμφωνία της κοινοπραξίας που κατασκεύασε και εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό. Η συμφωνία αν τελικά είναι πραγματική θα είναι ιδιαιτέρως επικερδής για το Ελληνικό Δημόσιο καθώς δεν θα χρειαστεί να βάλει το ..χέρι βαθειά στην τσέπη αλλά να παρατείνει την χρονική διάρκεια της εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού και των επεκτάσεων της.
Αυτή η πρόταση είχε γίνει από το 2006 αλλά είχε πιάσει τοίχο από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ. Οι επεκτάσεις δεν είναι σαφές ακόμα τι θα περιλαμβάνουν αλλά το πακέτο θα έχει την περίφημη σήραγγα Υμηττού , την σήραγγα Αργυρούπολης, την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Τα τελευταία νέα είναι η σκέψη τελικά ο δρόμος να φτάσει μέχρι την Λεωφόρο Ποσειδώνος στο ύψος των ορίων των Δήμων Ελληνικού και Αλίμου. Το χρονοδιάγραμμα φτάνει μέχρι το 2020 δεδομένων των δυσκολιών που θα συναντήσει περνώντας από κατοικημένες περιοχές.
Δεν είναι καθόλου σίγουρο ποιοι άξονες στα Μεσόγεια από αυτούς που χαράχτηκαν από εποχής Σουφλιά θα διατηρηθούν ενώ είναι απορίας άξιο γιατί ο κλάδος της Αττικής Οδού που έχει φτάσει στα Σπάτα δεν προβλέφθηκε εξαρχής να επεκταθεί μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας. Το τμήμα του δρόμου αυτού μάλιστα έχει και προδιαγραφές να κατασκευαστεί στο μέσο και επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομος για την εξυπηρέτηση όλων των περιοχών (Πικέρμι, Σπάτα, Ραφήνα). Αυτός ο κλάδος τώρα προβλέπεται να έχει κατασκευαστεί μέχρι το 2014.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΘΗΒΑ-ΥΛΙΚΗ
Πρόκειται για τον σημαντικότερο άξονα που θα δημιουργηθεί στην Δυτική Αττική ενώ θα παρακάμπτει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας λιγοστεύοντας την απόσταση κατά περίπου 60χλμ. Οι προδιαγραφές του περιλαμβάνουν στο μέσο κατασκευή τρένου που θα δημιουργήσει επίσης μία σιδηροδρομική παρακαμπτήριο φέρνοντας πιο κοντά την Πελοπόννησο με την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.
Το μήκος του είναι περίπου 60χλμ ενώ θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης παρόμοια με εκείνη της Αττικής Οδού. Φυσικά με την ολοκλήρωση του η χρήση του θα γίνεται με την πληρωμή διοδίων που δεν έχει καθοριστεί ακόμα που θα τοποθετηθούν. Ο χρόνος υλοποίησης του έχει προτεραιότητα να κατασκευαστεί μέχρι το 2015.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ Λ.ΚΥΜΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΙΓΑΛΕΩ
Για πρώτη φορά αναφέρεται ξεκάθαρα πως θα γίνουν με συμβάσεις παραχώρησης. Ασαφές παραμένει το γεγονός αν θα μπουν σε κάποιο από τα παραπάνω «πακέτα» δηλαδή με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού ή με τον άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη. Το σενάριο πάντως να δημοπρατηθούν και να παραχωρηθούν ξεχωριστά μάλλον δεν είναι εφικτό λόγω της μικρής τους έκτασης.
Πάντως αυτό που είναι πιο δύσκολο από όλα είναι να ξεπεραστούν οι φωνές που αντιτίθενται στα έργα ή τμήματα τους, όπως η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής στα Νότια Προάστια, η σήραγγα Υμηττού που και εκεί υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις ενώ άγνωστη είναι προς το παρόν η αντίδραση για τον άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου