Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012

Πειραιάς: μπήκε η χρονιά των εργοταξίων για ΗΣΑΠ, Μετρό, Τραμ και monorail

κείμενο από το ypodomes.com
Ο Πειραιάς συγκοινωνιακά εδώ και πολλά χρονιά είναι σχεδόν αποκλεισμένος. Η χρονιά του 2012 θα έρθει να ανατρέψει τα δεδομένα καθώς τέσσερα μεγάλα έργα θα ξεκινήσουν και τρία νέα μέσα θα κατέβουν στο λιμάνι του Πειραιά. Μετρό, Τραμ και monorail έρχονται ..λιμάνι και τα εργοτάξια αναμένεται να «πνίξουν» την πόλη με στόχο όταν ολοκληρωθούν ο Πειραιάς να γίνει συγκοινωνιακός κόμβος αντίστοιχος με την Αθήνα.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΡΑΜ ΞΕΚΙΝΑ
Ένα πολύκροτο σήριαλ, αυτό της επέκτασης του Τραμ από το Φάληρο στο λιμάνι του Πειραιά ετοιμάζεται για happy end. Παρότι ό διαγωνισμός έχει βγάλει μειοδότη, υπήρχε δικαστική εμπλοκή λόγω προσφυγής. Οι πληροφορίες μιλούν για επίλυση σύντομα και υπογραφή της σύμβασης.

Τα έργα θα ξεκινήσουν άμεσα με διαδρομή από την Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Βασιλέως Γεωργίου, πλατεία Καραϊσκάκη (τερματισμός), Εθνικής Αντιστάσεως, και επιστροφή στο Φάληρο. Ο χρόνος ολοκλήρωσης τοποθετείται στο 2015.

Εκτός άλλων έρχονται τα πολύ μεγάλα έργα επέκτασης της γραμμής 3 και της υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ

MONORAIL ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
Το νέο μέσο που θα έρθει είναι το monorail. Το έργο θα δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα και τα έργα αν δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές τα έργα αναμένονται το δεύτερο εξάμηνο του 2011. Θα κατασκευαστεί σε ύψος 6 μέτρων και θα αποτελείται από δύο μόνες γραμμές (κατασκευασμένες πάνω σε γέφυρα) και 8 σταθμούς που θα «περικυκλώσουν» το λιμάνι. Το έργο πιθανολογείται να λειτουργήσει το 2015.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΝΕΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΜ ΣΕ ΠΕΙΡΑΙΚΗ, ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΕΙΟ, ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ

Στον σχεδιασμό του Τραμ εδώ και καρό υπάρχει και το έργο επέκτασης του Τραμ στην Πειραϊκή και στο Κερατσίνι. Η επέκταση στην Πειραϊκή (Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα) συνδυάζεται και με τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του ΟΛΠ. Υπάρχει ήδη Προμελέτη για το έργο αυτό, αλλά ο σχεδιασμός του επανεξετάζεται από την «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» σε συνεργασία με το Δήμο Πειραιά.

Όσον αφορά στην επέκταση προς Κερατσίνι, εξετάζεται επί του παρόντος η χάραξη του έργου και ως πλέον επιθυμητή εκδοχή υιοθετείται η υπόγεια χάραξη κατά μήκος του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος.

Μετά το υπόγειο τμήμα του έργου η χάραξη επανέρχεται επιφανειακά και συνεχίζει προς Πέραμα, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα δημιουργίας και ενός κλάδου της γραμμής Πειραιάς-Κερατσίνι, ο οποίος να οδεύει από το λιμάνι προς Δραπετσώνα.

Τα ανωτέρω βρίσκονται υπό διερεύνηση αλλά περιμένουμε την ολοκλήρωση του σχεδιασμού, προκειμένου να προχωρήσουν βάσει αυτού οι μελέτες για την ωρίμανση του έργου (τοπογραφικά, γεωτεχνικές έρευνες, Προμελέτη, ΜΠΕ, Οριστική Μελέτη).

1 σχόλιο:

τρενομανής είπε...

Πάλι πεταμένα εκατομμύρια ευρώ σε άχρηστα έργα! Βέβαια πιστεύω ότι το πολιτικό σύστημα που μας συνήθιζε για χρόνια τώρα να διασκορπά αλόγιστα τα εκατομμύρια ευρώ και εσχάτως να συμπιέζει μισθούς και συντάξεις, να πνίγει τους οικονομικά αδυνάτους με εξωφρενικούς και παράλογους φόρους και οδηγεί σε εξαθλίωση τους πολίτες του τελειώνει σύντομα με την οικονομική κατάρρευση, η οποία είναι υπόθεση ολίγων εβδομάδων. Οπότε οι πολιτικάντηδες αυτού του ρημαδιασμένου τόπου θα δώσουν λόγο στην δικαιοσύνη για τα έργα και τις ημέρες τους... Εξηγούμαι: 1. Μονορέιλ: Παντελώς άχρηστο έργο, πολύ υψηλού κόστους. Πολύ οικονομικότερη είναι: α.ανάπτυξη δικτύου τραμ διπλής γραμμής, εντός της ζώνης του λιμένος Πειραιώς, σε συνέχεια του υφισταμένου δικτύου ή αυτόνομου ανεξάρτητου δικτύου κανονικού ή μετρικού εύρους. Η μελέτη και το έργο είναι δυνατόν να είναι έτοιμα πολύ πριν την υλοποίηση οποιουδήποτε μονορέιλ και πολύ πιο οικονομικά. Επίσης η κατασκευή είναι πολύ πιο διακριτική από το μονορέιλ που απαιτεί κατασκευή εκτρωματικής γέφυρας 6m επί της περιμετρικής μετώπης του λιμένος αλλοιώνοντας προς το χείρον την όψη και ορατότητα προς την θάλασσα. Οι επιβάτες με αποσκευές κ.λπ. καλούνται να ανεβοκατέβουν προς και από τις υπερυψωμένες πλατφόρμες επιβίβασης, που εκτός από ταλαιπωρία είναι αδικαιολόγητη σπατάλη χρόνου. β.Ακόμα πιο οικονομική λύση είναι η κατασκευής διπλής μετρικής ή κανονικής σιδηροδρομικής γραμμής και αξιοποίησης του τροχαίου υλικού από την κατάργηση του σιδ/κου δικτύου. Το υλικό υπάρχει, τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι σε θέση να το ανακατασκευάσουν, προσωπικό που δούλεψε αλλά και συντήρησε το τροχαίο υλικό υπάρχει και όλα μπορούν να γίνουν δίχως να εξαχθεί ούτε ένα ευρώ από την πατρίδα μας, 2.Η επέκταση του Τραμ από Πειραιά προς το Κερατσίνι/Πέραμα και ειδικά σε υπόγειο διάδρομο είναι τουλάχιστον άσκοπη και ισάξιας δαπάνης με την επέκταση του ΗΣΑΠ προς Κερατσίνι Πέραμα. Εμπορικά το πείραμα της επέκτασης του τραμ προς Κερατσίνι/Πέραμα είναι καταδικασμένο να αποτύχει καθώς η λεωφορειακή γραμμή 843 είναι ταχύτερη του βραδυκίνητου τραμ και όλοι θα το προτιμούν έναντι του άδειου τραμ. Η βουλή και οι υπουργοί που θα υπογράψουν την υλοποίηση ενός τέτοιου έργου θα είναι υπόλογοι για την διασπάθιση δημοσίου χρήματος σε ανούσια και ανώφελα πολυδάπανα έργα, αλλά και οι τράπεζες που θα τα χρηματοδοτήσουν να είναι σίγουρες ότι θα χάσουν τα χρήματά τους...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα