Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

Μετά τις εκλογές το Νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας, στο μενού αναπλάσεις-δρόμοι-μέσα σταθερής τροχιάς

κείμενο από το ypodomes.com Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την Αθήνα που θα οριστικοποιηθεί από την επόμενη Κυβέρνηση είναι σαφώς διαφορετικό από αυτό που είχε προσδιοριστεί πριν από 3 χρόνια. Νέοι αυτοκινητόδρομοι με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού να κυριαρχούν, την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος και έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς ενώ οι αναπλάσεις που περιλαμβάνονται φιλοδοξούν να ανανεώσουν το προφίλ της πόλης. Το νέο Ρυθμιστικό είναι σχεδόν έτοιμο αλλά θα πρέπει να πάρει τις «ευλογίες» και της νέας Βουλής όπως αυτή θα διαμορφωθεί μετά τις 6 Μαΐου και τις εκλογές. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος κος Παπακωνσταντίνου έχει δώσει μία συγκεκριμένη πορεία στο Ρυθμιστικό αλλά το τελικό οκ θα πρέπει να το περιμένουμε το καλοκαίρι. Το κείμενο παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με αυτό που είχε κατατεθεί τον Ιούλιο και είχε «παγώσει» μετά από υπουργική παρέμβαση. Τα πιο σημαντικά σημεία αφορούν την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων (το παλαιό προτεινόταν η αποφυγή της κατασκευής τους), τη δημιουργία νέων υποδομών αναψυχής και νέων μορφών τουριστικών επενδύσεων αλλά και τη συνύπαρξη των βιομηχανικών εγκαταστάσεων με την κατοικία. ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ Σε πολλαπλά επίπεδα θα έχουμε παρεμβάσεις σε Αθήνα και Πειραιά: ανάπλαση Φαληρικού Δέλτα και Φαληρικού Όρμου, ανάπλαση Πανεπιστημίου, διπλή ανάπλαση Ελαιώνα και Αλεξάνδρας, πεζοδρόμηση Βασιλίσσης Όλγας. Η ναυαρχίδα όλων θα είναι το Ελληνικό που θα μετατρέψει τα Νότια Προάστια στο πιο hot μέρος της πρωτεύουσας. Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου θα διαμορφωθεί έτσι ώστε να γίνει φιλική προς τους πεζούς, χωρίς όμως να είναι πεζόδρομος. Κατά μήκος της Πανεπιστημίου θα περνά η γραμμή του τραμ από τη Λεωφόρο Αμαλίας προς τα Πατήσια, ενώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα τη διασχίζουν κάθετα σε τέσσερα σημεία ? θα επιτρέπεται η παρόδια εξυπηρέτηση. Όπως είναι γνωστό, το Ίδρυμα Ωνάση αναλαμβάνει τις δαπάνες για τον διαγωνισμό και για όλες τις μελέτες που πρέπει να εκπονηθούν μέχρι τη δημοπράτηση του έργου. Αντίστοιχα στο Φάληρο δράση ανέλαβε το Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου. ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ Κυριαρχούν στο Νέο Ρυθμιστικό. Προβλέπεται η ολοκλήρωση των γραμμών 2 (προς Γλυφάδα και προς Ίλιον) και 3 (προς Πειραιά) και η ανάπτυξη της υπέρ- γραμμής 4 που ξεκινώντας από τον Περισσό και το Γαλάτσι θα διασχίζει το κέντρο της Αθήνας, θα περνά από τα Ανατολικά Προάστια (Ιλίσια, Ζωγράφου) και μέσω της Κηφισίας θα φτάνει στο Μαρούσι και από εκεί στην Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης. Επίσης προβλέπεται ένας κλάδος να καταλήγει στην Άνω Ηλιούπολη. Το Τραμ θα επεκταθεί στο λιμάνι του Πειραιά και από εκεί σε Κερατσίνι, Πέραμα, Χατζηκυριάκειο, Καμίνια. Στην Αθήνα θα φτάσει στα Πατήσια ενώ θα έχουμε ένα νέο κλάδο προς Αργυρούπολη και την νέα γραμμή Θησέως- Συγγρού/Φιξ. Επίσης αναμένουμε και μία ακόμα γραμμή από το Σταθμό Λαρίσης προς την Πανεπιστημιούπολη.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Η γραμμη Θησεως-Συγγρου/Φιξ ΔΕΝ πρεπει να γινει γιατι το λεκανοπεδιο, αλλα και η ιδια Ελλαδα, εχει τεραστια ελλειψη δρομων. Και καταλυοντας τις 2 λωριδες ανα πλευρα της Συγγρου, μειωση του οριου στα 50 χλμ., και εγκατασταση φαναριων (που διαβασα απο αλλου) ειναι μια παρα πολυ μεγαλη επιδεινωση του κυκλοφοριακου προβληματος της Αθηνας. ΗΔΗ εχει τεραστιο προβλημα η Αθηνα και μ'αυτο που πανε να κανουνε θα χειροτερεψει κατα πολυ η κατασταση. Η Συγγρου ειναι ενας απ'τους καλυτερους δρομους της πολης που δεν πιανει ποτε κινηση επειδη ειναι ταχειας κυκλοφοριας, φαρδυτατος, κλπ. Αν θελουν σταθερα μεσα τροχιας σ'αυτο τον δρομο, να βαλουν νεα γραμμη Μετρο, η υπογειο LRT. Δεν τα λεω αυτα για να υποστιρηξω το Ι.Χ. Καθε αλλο. Και εγω ειμαι υπερ των μεσων μεταφορας, αλλα ειπαμε, μη στερουμε και τους (λιγους) δρομους που'χουμε.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα