κείμενο από το
ypodomes.com
Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την Αθήνα που θα οριστικοποιηθεί από την επόμενη Κυβέρνηση είναι σαφώς διαφορετικό από αυτό που είχε προσδιοριστεί πριν από 3 χρόνια. Νέοι αυτοκινητόδρομοι με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού να κυριαρχούν, την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος και έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς ενώ οι αναπλάσεις που περιλαμβάνονται φιλοδοξούν να ανανεώσουν το προφίλ της πόλης.
Το νέο Ρυθμιστικό είναι σχεδόν έτοιμο αλλά θα πρέπει να πάρει τις «ευλογίες» και της νέας Βουλής όπως αυτή θα διαμορφωθεί μετά τις 6 Μαΐου και τις εκλογές. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος κος Παπακωνσταντίνου έχει δώσει μία συγκεκριμένη πορεία στο Ρυθμιστικό αλλά το τελικό οκ θα πρέπει να το περιμένουμε το καλοκαίρι. Το κείμενο παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με αυτό που είχε κατατεθεί τον Ιούλιο και είχε «παγώσει» μετά από υπουργική παρέμβαση.
Τα πιο σημαντικά σημεία αφορούν την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων (το παλαιό προτεινόταν η αποφυγή της κατασκευής τους), τη δημιουργία νέων υποδομών αναψυχής και νέων μορφών τουριστικών επενδύσεων αλλά και τη συνύπαρξη των βιομηχανικών εγκαταστάσεων με την κατοικία.
ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ
Σε πολλαπλά επίπεδα θα έχουμε παρεμβάσεις σε Αθήνα και Πειραιά: ανάπλαση Φαληρικού Δέλτα και Φαληρικού Όρμου, ανάπλαση Πανεπιστημίου, διπλή ανάπλαση Ελαιώνα και Αλεξάνδρας, πεζοδρόμηση Βασιλίσσης Όλγας. Η ναυαρχίδα όλων θα είναι το Ελληνικό που θα μετατρέψει τα Νότια Προάστια στο πιο hot μέρος της πρωτεύουσας.
Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου θα διαμορφωθεί έτσι ώστε να γίνει φιλική προς τους πεζούς, χωρίς όμως να είναι πεζόδρομος. Κατά μήκος της Πανεπιστημίου θα περνά η γραμμή του τραμ από τη Λεωφόρο Αμαλίας προς τα Πατήσια, ενώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα τη διασχίζουν κάθετα σε τέσσερα σημεία ? θα επιτρέπεται η παρόδια εξυπηρέτηση.
Όπως είναι γνωστό, το Ίδρυμα Ωνάση αναλαμβάνει τις δαπάνες για τον διαγωνισμό και για όλες τις μελέτες που πρέπει να εκπονηθούν μέχρι τη δημοπράτηση του έργου. Αντίστοιχα στο Φάληρο δράση ανέλαβε το Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου.
ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ
Κυριαρχούν στο Νέο Ρυθμιστικό. Προβλέπεται η ολοκλήρωση των γραμμών 2 (προς Γλυφάδα και προς Ίλιον) και 3 (προς Πειραιά) και η ανάπτυξη της υπέρ- γραμμής 4 που ξεκινώντας από τον Περισσό και το Γαλάτσι θα διασχίζει το κέντρο της Αθήνας, θα περνά από τα Ανατολικά Προάστια (Ιλίσια, Ζωγράφου) και μέσω της Κηφισίας θα φτάνει στο Μαρούσι και από εκεί στην Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης. Επίσης προβλέπεται ένας κλάδος να καταλήγει στην Άνω Ηλιούπολη.
Το Τραμ θα επεκταθεί στο λιμάνι του Πειραιά και από εκεί σε Κερατσίνι, Πέραμα, Χατζηκυριάκειο, Καμίνια. Στην Αθήνα θα φτάσει στα Πατήσια ενώ θα έχουμε ένα νέο κλάδο προς Αργυρούπολη και την νέα γραμμή Θησέως- Συγγρού/Φιξ. Επίσης αναμένουμε και μία ακόμα γραμμή από το Σταθμό Λαρίσης προς την Πανεπιστημιούπολη.
1 σχόλιο:
Η γραμμη Θησεως-Συγγρου/Φιξ ΔΕΝ πρεπει να γινει γιατι το λεκανοπεδιο, αλλα και η ιδια Ελλαδα, εχει τεραστια ελλειψη δρομων. Και καταλυοντας τις 2 λωριδες ανα πλευρα της Συγγρου, μειωση του οριου στα 50 χλμ., και εγκατασταση φαναριων (που διαβασα απο αλλου) ειναι μια παρα πολυ μεγαλη επιδεινωση του κυκλοφοριακου προβληματος της Αθηνας. ΗΔΗ εχει τεραστιο προβλημα η Αθηνα και μ'αυτο που πανε να κανουνε θα χειροτερεψει κατα πολυ η κατασταση. Η Συγγρου ειναι ενας απ'τους καλυτερους δρομους της πολης που δεν πιανει ποτε κινηση επειδη ειναι ταχειας κυκλοφοριας, φαρδυτατος, κλπ. Αν θελουν σταθερα μεσα τροχιας σ'αυτο τον δρομο, να βαλουν νεα γραμμη Μετρο, η υπογειο LRT. Δεν τα λεω αυτα για να υποστιρηξω το Ι.Χ. Καθε αλλο. Και εγω ειμαι υπερ των μεσων μεταφορας, αλλα ειπαμε, μη στερουμε και τους (λιγους) δρομους που'χουμε.
Δημοσίευση σχολίου