κείμενο από το ypodomes.com
Σήμερα το ypodomes.com σας παρουσιάζει τον νέο κατάλογο με τα μεγάλα υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα ύστερα από έξι μήνες. Επεξεργαζόμενος αυτόν τον κατάλογο μπορεί κάποιος να βγάλει πολύ σημαντικά συμπεράσματα.
Το πρώτο σημαντικό συμπέρασμα είναι πως τα έργα σαφώς είναι σε καλύτερη κατάσταση από ότι ήταν πριν 6 μήνες. Πολλά παγωμένα έργα έχουν επιστρέψει σε ρυθμούς κατασκευής ενώ έχουν προστεθεί και αρκετά νέα. Αυτό είναι το σημαντικότερο σημείο αυτού του πίνακα.
Έχει μεγαλώσει, έχοντας πολλά έργα σε κατάσταση κατασκευής. Αν υποθέσουμε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουμε και την συμφωνία για επανεκκίνηση των 4 παγωμένων αυτοκινητόδρομων τότε το ζήτημα με τα παγωμένα έργα φτάνει στο τέλος του, έχοντας αφήσει όμως πολύ μεγάλες πληγές.
Τα μεγάλα προβλήματα των υπό κατασκευή έργων σήμερα είναι η καθημερινότητα. Η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες δημιουργεί πολύ μεγάλα θέματα καθώς οι τεχνικές εταιρείες καλούνται να βρουν μεγάλα κεφάλαια για να αυτοχρηματοδοτήσουν τα έργα, μέχρι αυτές οι εργασίες να πιστοποιηθούν και να πληρωθούν.
Αυτό όμως δημιουργεί καθυστερήσεις με αποτέλεσμα να βλέπουμε απανωτές παρατάσεις στις προθεσμίες ολοκλήρωσης των έργων. Η συγκεκριμένη διάσταση θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, μέχρι οι Ελληνικές τράπεζες να μπορέσουν και πάλι να ανοίξουν τις κάνουλες και να δώσουν χρήματα στην ιδιωτική οικονομία.
Το φαινόμενο που περιγράφηκε παραπάνω δικαιολογεί γιατί ο πίνακας με τα μεγάλα υπό κατασκευή έργα είναι συνεχώς αυξανόμενος. Έργα προστίθενται αλλά έργα δεν ολοκληρώνονται και παραμένουν «αιωνίως» υπό κατασκευή.
Ας δώσουμε όμως μερικά παραδείγματα για να γίνει πιο κατανοητό. Το έργο π.χ της κατασκευής του Αυτοκινητόδρομου Άκτιο -Αμβρακία μπήκε στον κατάλογο τον Μάρτιο του 2010 και είχε ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Μάρτιο του 2013 όπου θα έβγαινε πλέον. Μετά όμως τις γνωστές εξελίξεις με τον ανάδοχο τα έργα έχουν μετατεθεί για το 2014 και το 2015 και μέχρι τότε -τουλάχιστον- θα βρίσκονται στο κατάλογο των έργων.
Άλλο ένα έργο είναι εκείνο της ολοκλήρωσης του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο Φιξ. Ξανά- ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2011 με στόχο να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2013 αλλά ήδη το έργο έχει μετατεθεί για τον Απρίλιο του 2014 (και βλέπουμε).Είναι το μόνιμο και μεγαλύτερο πρόβλημα της Ελληνικής κατασκευής διαχρονικά.
Οι θετικές εξελίξεις πάντως είναι εμφανείς και είναι σαφές πως πλέον τα θετικά νέα θα γίνονται όλο και περισσότερο στο άμεσο μέλλον. Αν καταφέρουν να λύσουν και τα σοβαρά δομικά προβλήματα των έργων (χρηματοδότηση- παρατάσεις- υπερκοστολογήσεις κλπ) τότε θα έχουμε και θετικότερα νέα γενικότερα.
Σήμερα το ypodomes.com σας παρουσιάζει τον νέο κατάλογο με τα μεγάλα υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα ύστερα από έξι μήνες. Επεξεργαζόμενος αυτόν τον κατάλογο μπορεί κάποιος να βγάλει πολύ σημαντικά συμπεράσματα.
Το πρώτο σημαντικό συμπέρασμα είναι πως τα έργα σαφώς είναι σε καλύτερη κατάσταση από ότι ήταν πριν 6 μήνες. Πολλά παγωμένα έργα έχουν επιστρέψει σε ρυθμούς κατασκευής ενώ έχουν προστεθεί και αρκετά νέα. Αυτό είναι το σημαντικότερο σημείο αυτού του πίνακα.
Έχει μεγαλώσει, έχοντας πολλά έργα σε κατάσταση κατασκευής. Αν υποθέσουμε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα έχουμε και την συμφωνία για επανεκκίνηση των 4 παγωμένων αυτοκινητόδρομων τότε το ζήτημα με τα παγωμένα έργα φτάνει στο τέλος του, έχοντας αφήσει όμως πολύ μεγάλες πληγές.
Τα μεγάλα προβλήματα των υπό κατασκευή έργων σήμερα είναι η καθημερινότητα. Η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες δημιουργεί πολύ μεγάλα θέματα καθώς οι τεχνικές εταιρείες καλούνται να βρουν μεγάλα κεφάλαια για να αυτοχρηματοδοτήσουν τα έργα, μέχρι αυτές οι εργασίες να πιστοποιηθούν και να πληρωθούν.
Αυτό όμως δημιουργεί καθυστερήσεις με αποτέλεσμα να βλέπουμε απανωτές παρατάσεις στις προθεσμίες ολοκλήρωσης των έργων. Η συγκεκριμένη διάσταση θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, μέχρι οι Ελληνικές τράπεζες να μπορέσουν και πάλι να ανοίξουν τις κάνουλες και να δώσουν χρήματα στην ιδιωτική οικονομία.
Το φαινόμενο που περιγράφηκε παραπάνω δικαιολογεί γιατί ο πίνακας με τα μεγάλα υπό κατασκευή έργα είναι συνεχώς αυξανόμενος. Έργα προστίθενται αλλά έργα δεν ολοκληρώνονται και παραμένουν «αιωνίως» υπό κατασκευή.
Ας δώσουμε όμως μερικά παραδείγματα για να γίνει πιο κατανοητό. Το έργο π.χ της κατασκευής του Αυτοκινητόδρομου Άκτιο -Αμβρακία μπήκε στον κατάλογο τον Μάρτιο του 2010 και είχε ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Μάρτιο του 2013 όπου θα έβγαινε πλέον. Μετά όμως τις γνωστές εξελίξεις με τον ανάδοχο τα έργα έχουν μετατεθεί για το 2014 και το 2015 και μέχρι τότε -τουλάχιστον- θα βρίσκονται στο κατάλογο των έργων.
Άλλο ένα έργο είναι εκείνο της ολοκλήρωσης του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο Φιξ. Ξανά- ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2011 με στόχο να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2013 αλλά ήδη το έργο έχει μετατεθεί για τον Απρίλιο του 2014 (και βλέπουμε).Είναι το μόνιμο και μεγαλύτερο πρόβλημα της Ελληνικής κατασκευής διαχρονικά.
Οι θετικές εξελίξεις πάντως είναι εμφανείς και είναι σαφές πως πλέον τα θετικά νέα θα γίνονται όλο και περισσότερο στο άμεσο μέλλον. Αν καταφέρουν να λύσουν και τα σοβαρά δομικά προβλήματα των έργων (χρηματοδότηση- παρατάσεις- υπερκοστολογήσεις κλπ) τότε θα έχουμε και θετικότερα νέα γενικότερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου