κείμενο από το ypodomes.com
Απάντηση από τον υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη για την απόρριψη από το υπουργείο του αιτήματος αλλαγής χάραξης του τμήματος της Ιόνιας οδού, από το τέλος παραχώρησης μέχρι τη Βιομηχανική περιοχή, ζητά ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κασσής με σχετική ερώτηση που κατέθεσε χθες στη βουλή.
Ο κ. Κασσής επικαλείται σειρά λόγων και επιχειρημάτων της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα και την απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη περί βέλτιστης λύσης με την χάραξη που επιλέχθηκε. Θυμίζουμε ότι και για αυτό το αίτημα και για το άλλο του δήμου Ζίτσας (με την πρόσφατη παρέμβαση των 4 πρώην δημάρχων της περιοχής) οι απαντήσεις του αρμόδιου υπουργείου και προσωπικά του κ. Καλογιάννη είναι αρνητικές. Άλλωστε, τόσο οι μελέτες, όσο και η έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων του έργου από τέλος παραχώρησης μέχρι Καλπάκι και Κακαβιά, έγιναν με βάση την επιλεγείσα χάραξη και κάθε αλλαγή αυτομάτως προκαλεί πρόβλημα.
Η παρέμβαση του κ. Κασσή γίνεται σε μια περίοδο που εκκρεμεί στο ΣτΕ η συζήτηση της προσφυγής της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα κατοίκων για αλλαγή χάραξης στην περιοχή Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Κόντσικας, η οποία ζητά να γίνει ορεινότερη, δηλαδή να διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος κοντά στη χωματερή Δουρούτης και όχι κοντά στην Κοσμηρά, το Ασβεστοχώρι και την Κόντσικα, όπως επιλέχθηκε. Η συζήτηση είχε οριστεί για τις 4 Απριλίου 2012 (με την πολιτική και νομική στήριξη του δήμου Ιωαννιτών), αναβλήθηκε για τον περασμένο Νοέμβριο, λόγω απεργίας των δικηγόρων και η νέα δικάσιμος ορίστηκε για τον ερχόμενο Μάιο.
Στην ερώτηση του ο κ. Κασσής αναφέρει:
«Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για την Αλλαγή Χάραξης της Ιόνιας Οδού, δηλαδή κάτοικοι και φορείς από τις περιοχές Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Κόντσικας, Περάτης και Πετραλώνων Ιωαννίνων με αλλεπάλληλες επιστολές προς το Υπουργείο σας αναφέρει, με παραδείγματα και δηλώσεις στήριξης από το σύνολο των τοπικών φορέων, ότι η προτεινόμενη χάραξη από τις αρμόδιες αρχές δεν είναι συμφέρουσα, καθώς κοστίζει περισσότερα χρήματα από την χάραξη που προτείνουν οι φορείς της περιοχής, την ημιορεινή.
Και όχι μόνο. Με την προτεινόμενη χάραξη δημιουργούνται πολλά και σημαντικά προβλήματα στο Λεκανοπέδιο. Ενδεικτικά αναφέρω πως πλήττεται η τοπική κοινότητα Κοσμηράς, υποβαθμίζεται η αναπτυσσόμενη κοινότητα Ασβεστοχωρίου, καταστρέφεται ο δασικός πνεύμονας της Κόντσικας και κατακερματίζεται ο μοναδικός κάμπος της περιοχής με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται το φυσικό περιβάλλον, αλλά το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι πλήττονται ανεπανόρθωτα οι καλλιεργούμενες εκτάσεις γεωργοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, κάτι το οποίο ,σε μια εποχή που προτρέπει το κράτος ειδικά τους νέους σε στροφή στον πρωτόγεννη τομέα ,είναι σε λάθος κατεύθυνση.
Το Τμήμα Ηπείρου του ΤΕΕ αναφέρει πως το Υπουργείο δεν υπολογίζει το όφελος που θα προκύψει από τη νέα χάραξη, με την αφθονία των αδρανών και χωματουργικών υλικών που υπάρχουν, με την υπάρχουσα σε μήκος δέκα χιλιομέτρων ευθεία και ασφαλτοστρωμένη παλιά οδό της χωματερής Δουρούτης.
Σε απάντηση του προς όλα αυτά ο Αν. Υπουργός Ανάπτυξης κ. Σταύρος Καλογιάννης δήλωσε πως η ορεινή χάραξη έχει απορριφθεί ως εναλλακτική λύση, για λογούς λειτουργικούς, περιβαλλοντικούς, και κατασκευαστικούς. Δήλωσε επίσης ότι η αδειοδοτημένη χάραξη αντιμετωπίζει τα τεχνικά προβλήματα, ελαχιστοποιεί την κατάληψη αξιοποιήσιμης γεωργικής γης και γενικότερα αποτελεί τη βέλτιστη λύση.
Βεβαία, σύμφωνα με τους φορείς φαίνεται να είναι ακριβότερη. Το αίτημα κάτοικων και φορέων κρίνω πως είναι δίκαιο. Θα έλεγα πως βέλτιστη λύση είναι να αποφευχθεί ο κυκεώνας των απαλλοτριώσεων που προκύπτουν με τη λύση που υιοθετεί το Υπουργείο.
Να υπενθυμίσω επίσης πως υπάρχει χρόνος να μελετήσετε τα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας, αφού έτσι και αλλιώς δε φαίνετε φως σύντομα, αναφορικά με την επανεκκίνηση των οδικών έργων».
Καταλήγοντας ο βουλευτής ερωτά τον υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών:
-Ποιοι είναι, αναλυτικά και κοστολογημένα, οι λειτουργικοί, περιβαλλοντικοί, και κατασκευαστικοί λόγοι που επικαλείστε για την απόρριψη της λύσης που προτείνουν οι τοπικοί φορείς;
-Ποιο είναι το χρηματικό όφελος από την υιοθέτηση μιας ,κατά τα άλλα μεγαλύτερης σε μήκος, λύσης που επικαλείστε;
-Ποιο είναι το ποσό που δαπανήθηκε για την εκπόνηση της μελέτης χάραξης της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Πεδινής- Φανερωμένης (στην προέκταση δηλαδή του οδικού άξονα), πότε καταβλήθηκε και σε ποιον;
Απάντηση από τον υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη για την απόρριψη από το υπουργείο του αιτήματος αλλαγής χάραξης του τμήματος της Ιόνιας οδού, από το τέλος παραχώρησης μέχρι τη Βιομηχανική περιοχή, ζητά ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κασσής με σχετική ερώτηση που κατέθεσε χθες στη βουλή.
Ο κ. Κασσής επικαλείται σειρά λόγων και επιχειρημάτων της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα και την απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη περί βέλτιστης λύσης με την χάραξη που επιλέχθηκε. Θυμίζουμε ότι και για αυτό το αίτημα και για το άλλο του δήμου Ζίτσας (με την πρόσφατη παρέμβαση των 4 πρώην δημάρχων της περιοχής) οι απαντήσεις του αρμόδιου υπουργείου και προσωπικά του κ. Καλογιάννη είναι αρνητικές. Άλλωστε, τόσο οι μελέτες, όσο και η έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων του έργου από τέλος παραχώρησης μέχρι Καλπάκι και Κακαβιά, έγιναν με βάση την επιλεγείσα χάραξη και κάθε αλλαγή αυτομάτως προκαλεί πρόβλημα.
Η παρέμβαση του κ. Κασσή γίνεται σε μια περίοδο που εκκρεμεί στο ΣτΕ η συζήτηση της προσφυγής της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα κατοίκων για αλλαγή χάραξης στην περιοχή Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Κόντσικας, η οποία ζητά να γίνει ορεινότερη, δηλαδή να διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος κοντά στη χωματερή Δουρούτης και όχι κοντά στην Κοσμηρά, το Ασβεστοχώρι και την Κόντσικα, όπως επιλέχθηκε. Η συζήτηση είχε οριστεί για τις 4 Απριλίου 2012 (με την πολιτική και νομική στήριξη του δήμου Ιωαννιτών), αναβλήθηκε για τον περασμένο Νοέμβριο, λόγω απεργίας των δικηγόρων και η νέα δικάσιμος ορίστηκε για τον ερχόμενο Μάιο.
Στην ερώτηση του ο κ. Κασσής αναφέρει:
«Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για την Αλλαγή Χάραξης της Ιόνιας Οδού, δηλαδή κάτοικοι και φορείς από τις περιοχές Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Κόντσικας, Περάτης και Πετραλώνων Ιωαννίνων με αλλεπάλληλες επιστολές προς το Υπουργείο σας αναφέρει, με παραδείγματα και δηλώσεις στήριξης από το σύνολο των τοπικών φορέων, ότι η προτεινόμενη χάραξη από τις αρμόδιες αρχές δεν είναι συμφέρουσα, καθώς κοστίζει περισσότερα χρήματα από την χάραξη που προτείνουν οι φορείς της περιοχής, την ημιορεινή.
Και όχι μόνο. Με την προτεινόμενη χάραξη δημιουργούνται πολλά και σημαντικά προβλήματα στο Λεκανοπέδιο. Ενδεικτικά αναφέρω πως πλήττεται η τοπική κοινότητα Κοσμηράς, υποβαθμίζεται η αναπτυσσόμενη κοινότητα Ασβεστοχωρίου, καταστρέφεται ο δασικός πνεύμονας της Κόντσικας και κατακερματίζεται ο μοναδικός κάμπος της περιοχής με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται το φυσικό περιβάλλον, αλλά το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι πλήττονται ανεπανόρθωτα οι καλλιεργούμενες εκτάσεις γεωργοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, κάτι το οποίο ,σε μια εποχή που προτρέπει το κράτος ειδικά τους νέους σε στροφή στον πρωτόγεννη τομέα ,είναι σε λάθος κατεύθυνση.
Το Τμήμα Ηπείρου του ΤΕΕ αναφέρει πως το Υπουργείο δεν υπολογίζει το όφελος που θα προκύψει από τη νέα χάραξη, με την αφθονία των αδρανών και χωματουργικών υλικών που υπάρχουν, με την υπάρχουσα σε μήκος δέκα χιλιομέτρων ευθεία και ασφαλτοστρωμένη παλιά οδό της χωματερής Δουρούτης.
Σε απάντηση του προς όλα αυτά ο Αν. Υπουργός Ανάπτυξης κ. Σταύρος Καλογιάννης δήλωσε πως η ορεινή χάραξη έχει απορριφθεί ως εναλλακτική λύση, για λογούς λειτουργικούς, περιβαλλοντικούς, και κατασκευαστικούς. Δήλωσε επίσης ότι η αδειοδοτημένη χάραξη αντιμετωπίζει τα τεχνικά προβλήματα, ελαχιστοποιεί την κατάληψη αξιοποιήσιμης γεωργικής γης και γενικότερα αποτελεί τη βέλτιστη λύση.
Βεβαία, σύμφωνα με τους φορείς φαίνεται να είναι ακριβότερη. Το αίτημα κάτοικων και φορέων κρίνω πως είναι δίκαιο. Θα έλεγα πως βέλτιστη λύση είναι να αποφευχθεί ο κυκεώνας των απαλλοτριώσεων που προκύπτουν με τη λύση που υιοθετεί το Υπουργείο.
Να υπενθυμίσω επίσης πως υπάρχει χρόνος να μελετήσετε τα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας, αφού έτσι και αλλιώς δε φαίνετε φως σύντομα, αναφορικά με την επανεκκίνηση των οδικών έργων».
Καταλήγοντας ο βουλευτής ερωτά τον υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών:
-Ποιοι είναι, αναλυτικά και κοστολογημένα, οι λειτουργικοί, περιβαλλοντικοί, και κατασκευαστικοί λόγοι που επικαλείστε για την απόρριψη της λύσης που προτείνουν οι τοπικοί φορείς;
-Ποιο είναι το χρηματικό όφελος από την υιοθέτηση μιας ,κατά τα άλλα μεγαλύτερης σε μήκος, λύσης που επικαλείστε;
-Ποιο είναι το ποσό που δαπανήθηκε για την εκπόνηση της μελέτης χάραξης της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Πεδινής- Φανερωμένης (στην προέκταση δηλαδή του οδικού άξονα), πότε καταβλήθηκε και σε ποιον;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου