Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024

"Ζωντανεύουν" οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού για Ραφήνα, Λαύριο, Σήραγγα Ηλιούπολης και Ελευσίνα - Οινόφυτα

 Κείμενο από το ypodomes.com

Ένα χρόνο μετά από την κατάθεση της Πρότυπης Πρότασης που έχει υποβάλλει προεκλογικά το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το υπουργείο δείχνει πιο έτοιμο να συζητήσει για την υλοποίηση τους. Πιο συγκεκριμένα εχθές από το βήμα του πρώτου συνεδρίου του ΤΜΕΔΕ, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος αποκάλυψε πως το επόμενο χρονικό διάστημα το υπουργείο ΥΠΟΜΕ θα περάσει νομοθετική ρύθμιση για τον νόμο των Πρότυπων Προτάσεων προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος που θα επιτρέψει την υλοποίηση τους.

Στις πρότυπες προτάσεις περιλαμβάνονται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο και η Σήραγγα Ηλιούπολης (Κατεχάκη-Λ.Βουλιαγμένης) αλλά και η πρόταση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τον νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Οινόφυτα. "Το υπουργείο είναι αποφασισμένο να καταπολεμήσει το κυκλοφοριακό" σημείωσε ο υφυπουργός και μίλησε για την συνεργασία κράτους και αγοράς για να μπορέσουν να τρέξουν τα μεγάλα αυτά έργα.  O κ.Ταχιάος σημείωσε πως σχετικά με τον νέο αυτοκινητόδρομο θα γίνει προσπάθεια να συνδυαστεί και με σιδηροδρομική γραμμή ούτως ώστε να επιτευχθεί και οδικά και σιδηροδρομικά η λεγόμενη παράκαμψη της Αττικής.

Η Πρότυπη Πρόταση που κατατέθηκε τον περασμένο Μάιο από τους τρεις μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους ήταν η πρώτη του είδους της, καθώς η σχετική δυνατότητα θεσμοθετήθηκε το 2022 με τον νόμο 4903. Ακολούθησε αυτή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το ζητούμενο για τις προτάσεις αυτές είναι ποια μπορεί να είναι η συμμετοχή του δημοσίου που απαιτείται για να μπορέσει να υλοποιηθεί το φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα. Εδώ φαίνεται πως μπορέι να γίνει διόρθωση του νόμου και να μικρύνει η συμμετοχή του κράτους προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα αυτά.

Στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου αναφέρουν στο ypodomes.com αναφέρουν ότι οι Πρότυπες Προτάσεις όπως αυτή που κατατέθηκε τον περασμένο Μάιο, έχουν το θετικό ότι είναι ευέλικτες αναφορικά με τον τρόπο που μπορεί να προχωρήσει ένα τέτοιου είδους έργα.

Κοινώς έχουμε να επιλέξουμε υλοποίηση είτε μέσω ΣΔΙΤ που αυτό σημαίνει μεγαλύτερη συμμετοχή του Δημοσίου στην αποπληρωμή (οι γνωστές πληρωμές διαθεσιμότητας) είτε μέσω παραχωρήσεων όπου εκεί η συμμετοχή του Δημοσίου μπορεί να είναι πολύ μικρότερη.

Στη δεύτερη περίπτωση μάλιστα θα μπορούσε η συμμετοχή να προέλθει από πηγές εκτός ΕΣΠΑ όπως είναι για παράδειγμα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Αυτό το έχουμε δει για παράδειγμα τελευταία στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.

Η Πρότυπη πρόταση που κατέθεσε το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ αφορά στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και την Σήραγγα Ηλιούπολης που θα ενώσει την Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. το project ονομάστηκε ΑΘΗΝΑ Ι.

Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Οινόφυτα

Είναι η δεύτερη Πρότυπη Πρόταση  που κατατέθηκε πέρυσι αυτή την φορά από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η πρότυπη πρόταση έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός νέου άξονα με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου, ο οποίος θα μπορεί να πάρει μέρος από την κορεσμένη Λεωφόρου Κηφισού.

Ο κυριότερος όμως στόχος είναι να πάρει την διαμπερή κίνηση του Κηφισού, δηλαδή κυρίως την κίνηση των οχημάτων που δεν έχουν ως τελικό προορισμό κάποια περιοχή εντός του λεκανοπεδίου ή την Βόρεια Αττική, αλλά βορειότερα από αυτήν.

Με αυτόν τον αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα ξεκινά από την περιοχή της Ελευσίνας σε κόμβο με την Αττική Οδό και θα καταλήγει στην περιοχή των Οινοφύτων, εκτιμάται ότι θα μπορεί να διοχετευθεί όλη η κίνηση των βαρέων οχημάτων και εμπορικών δρομολογίων (εμπορευματοκιβώτια, μεταφορές προϊόντων σε διάφορες περιοχές της χώρας κλπ).

Δεύτερον θα εξυπηρετεί πολύ πιο άμεσα στην κίνηση από το λιμάνι του Πειραιά καθώς τα φορτηγά από εκεί θα κατευθύνονται μέσω Σχιστού και Θριασίου Πεδίου στον νέο άξονα και αντίστροφα όταν έρχονται προς το λιμάνι. Κοινώς δεν θα χρειάζεται η χρήση των οδικών αξόνων από τον Πειραιά προς τον Κηφισό αλλά και η Λεωφόρος Αθηνών.

Τρίτον θα λειτουργεί αποσυμφορητικά για τον Κηφισό και για τα φορτηγά και οχήματα που έρχονται από την Πελοπόννησο αλλά θα έχουν ως τελικό προορισμό βορειότερα της Αττικής. Σήμερα η χρήση του υφιστάμενου οδικού άξονα είναι σχεδόν απαγορευτικά ειδικά για τα βαρέα οχήματα λόγω της στενότητας και των περιορισμένων χαρακτηριστικών που διαθέτει.

Τέταρτον θα εξυπηρετεί άμεσα τις βιομηχανικές περιοχές των Οινοφύτων, του Ασπροπύργου και γενικά του Θριασίου, το λιμάνι της Ελευσίνας και του Πειραιά καθως η μεταφορά εμπορευμάτων θα γίνεται με πολύ πιο άμεσο τρόπο.

Η αποφόρτιση της Λεωφόρου Κηφισού θεωρείται δεδομένη καθώς πρόκειται για άξονα που δέχεται καθημερινή επιβάρυνση από την κίνηση χιλιάδων φορτηγών, αριθμός που κάθε χρόνο μεγαλώνει, αναλογικά και με την αύξηση της εμπορικής κίνησης στο λιμάνι και την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της πρότασης για τον νέο αυτοκινητόδρομο

Ο νέος αυτοκινητόδρομος εκτιμάται ότι θα ξεκινά από την περιοχή του Αγίου Λουκά στο Θριάσιο Πεδίο και θα καταλήγει βόρεια της περιοχής των Οινοφύτων. Θα έχει μήκος περίπου 40 χιλιόμετρα κάποια εκ των οποίων σήραγγες καθώς διασχίζει δυο ορεινούς όγκους. Η διαφορά σε σχέση με παλιότερες προτάσεις είναι πως δεν επιλέγεται η Θήβα ως το άκρο του άξονα αλλά η περιοχή των Οινοφύτων.

Θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος με ανισόπεδους κόμβους και θα λειτουργεί συμπληρωματικά με την Αττική Οδό και την Ε.Ο. Αθήνας-Θεσσαλονίκης (Νέα Οδός), άξονες που διαχειρίζεται ή θα διαχειρίζεται (στην περίπτωση της Α.Ο.) από τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Παράλληλα είναι σε απόσταση βολής από την αρχή της Ολυμπίας Οδού στην Ελευσίνα.

Το κόστος του δρόμου δεν έχει υπολογιστεί ακόμα αλλά προφανώς θα ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ λόγω της έκτασης και της χάραξης του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα