Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024

Μετρό Αθήνας: restart στα έργα για τη Γραμμή 4 - Εξελίξεις και για το νέο σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ

 κείμενο από το ypodomes.com

Restart έχουμε από σήμερα το πρωί στα έργα για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Όπως αποκάλυψε στην χθεσινή τακτική Γενική Συνέλευση ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, έγιναν οι απαραίτητες συνεννοήσεις με τους εργαζομένους ώστε να ζωντανέψουν και πάλι τα εργοτάξια.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com οι εργαζόμενοι ξεκινούν αρχικά με πενθήμερη 8ωρη εργασία μέχρι να τελειώσουν οι διαπραγματεύσεις και όταν υπάρξει -πράγμα που όλοι εύχονται- θετική κατάληξη μετά θα δουλέψουν "στο φουλ οι μηχανές".

Από την πλευρά του ο κ.Μιτζάλης μιλώντας για το θέμα σημείωσε πως η εταιρεία σέβεται τους νόμους και τις συλλογικές συμβάσεις, πληρώνει σύμφωνα με αυτές, ενώ όπως είπε η ΑΒΑΞ δεν χρωστά, είναι ενήμερη, ενώ πληρώνει και τις όποιες υπερωρίες. "Υπάρχουν κατά καιρούς απεργίες, που δεν θέλω εγώ να κρίνω εάν είναι υποβολιμαίες, αλλά ζητάει ένα σωματείο +15%, δεν είναι μόνο αν το δώσουμε εμείς, θα συμπαρασύρει μια σειρά εταιρειών. Σεβόμαστε τις Συλλογικές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από τα συνδικάτα, πιστεύω ότι θα βρούμε κοινή λογική χωρίς να υπάρχει επίπτωση στο έργο. Μετά τη 15ήμερη απεργία, έχουμε τη διαβεβαίωση μετά τη Γενική Συνέλευση του σωματείου ότι αύριο ξεκινούν οι εργασίες και από την άλλη εβδομάδα θα καθίσουμε στο τραπέζι ώστε να δούμε σε εύλογα περιθώρια τι μπορούμε να δώσουμε" είπε χαρακτηριστικά.

Η απεργία είχε ξεκινήσει στις 20 Μαϊου και από σήμερα η επιστροφή στα εργοτάξια θα σημάνει την επιστροφή σε μια πρώτη κανονικότητα. Σε χθεσινή ερώτηση για τα κοντινά ορόσημα του έργου, δηλαδή να φτάσει ο πρώτος μετροπόντικας στο σταθμό Βεϊκου και ο δεύτερος μετροπόντικας να ξεκινήσει να σκάβει με ρυθμό, ο κ.Μιτζάλης σημείωσε ότι θα γίνει προσπάθεια να κερδηθεί ο χρόνος και να πιαστούν οι χρόνοι που έχουν προγραμματιστεί.

Τώρα ένα πρώτο στοίχημα θα είναι οι Μετροπόντικες. Τα βαριά μηχανήματα δεν ανοίγουν απλά με ένα κλειδί και δουλεύουν. Η περιπλοκότητα της κατασκευής τους θα απαιτήσει κάποιες ημέρες για να τεθούν πλήρως σε λειτουργία. Ο πρώτος στόχος παραμένει να φτάσει ο πρώτος Μετροπόντικας στον σταθμό ΓΟΥΔΗ, τερματικό σταθμό της γραμμής 4.

Προς το παρόν εξακολουθούν να είναι λίγοι οι σταθμοί που έχουν παραδοθεί για εργασίες στο σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Σύμφωνα με την εκτίμηση του κ.Μιτζάλη, γίνεται προσπάθεια μέχρι το τέλος του έτους να ενεργοποιηθούν και τα υπόλοιπα εργοτάξια.

Τι γίνεται με τον σταθμό Ευαγγελισμό

Σύμφωνα με πηγές κοντά στο έργο, εξελίξεις φαίνεται πως θα έχουμε και στο "παγωμένο" εργοτάξιο στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ. Τα έργα σε αυτόν τον σταθμό που είναι και ο κεντρικότερος της γραμμής 4 καθώς θα συνδέεται και με τον αντίστοιχο σταθμό της γραμμής 3, δεν μπορούν να προχωρήσουν λόγω της προσφυγής που είχε γίνει στο ΣτΕ.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως αυτή την εποχή είναι σε εξέλιξη από την Ελληνικό Μετρό η εκπόνηση της ΤΕΠΕΜ, σύμφωνα με τις επιταγές του ΣτΕ, και να προχωρήσει η έγκριση της από το ΥΠΕΝ. Παράλληλα είναι σε εξέλιξη κυκλοφοριακή μελέτη με την οποία προβλέπεται να κλείσει ένα τμήμα της οδού Ριζάρη για να μπορέσει να αναπτυχθεί το εργοτάξιο.

Με αυτόν τον τρόπο ελπίζεται να βρεθεί η χρυσή τομή και να μπορέσει και το εργοτάξιο να τρέξει και να μειωθεί η όχληση στο πάρκο Ριζάρη. Ο σταθμός ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ είναι ο μοναδικός από τους 15 της γραμμής όπου η πρόοδος ακόμα και σε επίπεδο πρόδρομων εργασιών είναι πρακτικά μηδενικός.

H χθεσινή Γενική Συνέλευση

Όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΑΒΑΞ, κ. Χρήστος Ιωάννου στην χθεσινή τακτική Γενική Συνέλευση, οι Κατασκευές, ως το core business του Ομίλου, θα συνεχίσουν να παράγουν ολοένα και περισσότερες ταμειακές ροές το επόμενο διάστημα, οι Συμμετοχές σε ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις δημιουργούν ώριμες αποδόσεις και θετικές ταμειακές ροές, δίνοντας τη δυνατότητα είσπραξης σημαντικών μερισμάτων σε ετήσια βάση, ενώ οι Νέες Επενδύσεις θα τροφοδοτηθούν από την επικερδή δραστηριότητα στους τομείς των Κατασκευών και των Συμμετοχών.

Στον πυλώνα των Κατασκευών, η ΑΒΑΞ διαθέτει σήμερα ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων ύψους 3,4 δις. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των προς υπογραφή έργων, έχει επιτύχει σημαντική βελτίωση του περιθωρίου EBITDA φτάνοντας τα 26,7 εκατ. ευρώ το 2023 από 17,6 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένει περαιτέρω αύξηση του τζίρου και βελτίωση της κερδοφορίας από το 2024 και έπειτα.

Όσον αφορά τις Νέες Επενδύσεις, στον τομέα των ΣΔΙΤ και των παραχωρήσεων ο Όμιλος ΑΒΑΞ έχει προεπιλεγεί σε 25 διαγωνισμούς με προϋπολογισμό άνω των 3,5 δισ. ευρώ, από το οποίο αναμένει να κερδίσει ένα σημαντικό κομμάτι.

Η διοίκηση υπογράμμισε ότι ο Όμιλος αναζητά νέες ευκαιρίες ανάπτυξης σε τομείς όπως η ενέργεια και το real estate. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στην IXION, ως το ενεργειακό όχημα της ΑΒΑΞ για τις ΑΠΕ, την αποθήκευση ενέργειας και τις εφαρμογές ηλεκτροκίνησης καθώς και στις οικιστικές αναπτύξεις σε νησιά ως προτεραιότητα της εταιρείας στον τομέα του real estate.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα