Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 6 Ιουνίου 2024

Εγκαινιάστηκε ο νέος Piraeus Tower - Έγινε "πράσινος" και ψηφιακός μετά από 52 ολόκληρα χρόνια

 κείμενο από το ypodomes.com

Με κάθε επισημότητα εγκαινιάστηκε την Τρίτη 4 Ιουνίου ο υπερσύγχρονος νέος Πύργος Πειραιά, με την ονομασία Piraeus Tower, που αποτελεί πλεόν ένα από τα σημαντικότερα τοπόσημα στην πόλη.

Χρειάστηκε να περάσουν 52 ολόκληρα χρόνια από τότε που κατασκευάστηκε για να μπορέσει να λειτουργήσει πλήρως, χάρη στην προσπάθεια του Δήμου Πειραιά που τόλμησε πριν από μερικά χρόνια, έβγαλε σε διαγωνισμό παραχώρησης το εμβληματικό κτίριο και στη συνέχεια ήρθε το σχήμα DIMAND - PRODEA - EBRD να αναλάβει να φέρει στη ζωή αυτό το σημαντικό κτίριο μέσα από τη σύμβαση παραχώρησης διάρκειας 99 ετών. O νέος Piraeus Tower από σήμερα λειτουργεί 100% μισθωμένος και στους 22 ορόφους που διαθέτει.

[caption id="attachment_40955" align="aligncenter" width="740"]O νέος Piraeus Tower - Φωτό: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI O νέος Piraeus Tower - Φωτό: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI[/caption]

Η Dimand ανακαίνισε το κτίριο χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες δημιουργώντας τον πρώτο πράσινο και ψηφιακό πύργο της χώρας με πιστοποίηση κατά LEED.

Στην προσπάθεια ανακαίνισης αναφέρθηκε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, ο οποίος ανέφερε πως «Όταν μας παραδόθηκε από τον δήμο, τον Νοέμβριο του 2020, είχε μέσα 150 τόνους σκουπίδια και άχρηστα υλικά. Η ανακομιδή έπρεπε να γίνει με συγκεκριμένα πρωτόκολλα για να μην χαθεί το πλατινένιο LEED».

Αναφορικά με τις μισθώσεις σημείωσε σκωπτικά πως «Από τους πολλούς αστικούς μύθους που βάρυναν τον Πύργο του Πειραιά, εκεί που είχαμε ενοικιάσει το 60% των τ.μ. πολύ γρήγορα, οι τελευταίοι 8-10 όροφοι έκλεισαν τους τελευταίους 4 μήνες, με πολλούς να μας λένε ότι περίμεναν να δουν το έργο να γίνεται πραγματικότητα», είπε ο κ. Ανδριόπουλος.

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης υπογράμμισε:

"Πρόκειται για μια ιστορική μέρα για την πόλη του Πειραιά. Με υπερηφάνεια εγκαινιάζουμε τον Πύργο που άργησε να ολοκληρωθεί σχεδόν 40 χρόνια. Αποτελεί το δεύτερο υψηλότερο κτίριο της Ελλάδας και πλέον δεν είναι ένα κουφάρι – φάντασμα που στέκει στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Ο Πύργος αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα επιτεύγματά μας, καθώς μέσω αυτού αποδείξαμε πωςτα αδύνατα, γίνονται δυνατά".

Μετά το ζωντάνεμα του Πύργου Πειραιά έρχεται στην πόλη ακόμα ένα εμβληματικό κτίριο, αυτό για το νέο Δικαστικό Μέγαρο το οποίο είναι υπό κατασκευή και σύμφωνα με το χρονοδιάγρμμα θα έχει ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2026.

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και σε άλλα κτιριακά έργα που έπονται όπως το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων ενώ δεν παρέλειψε να ζητήσει και πάλι την υλοποίηση της υπογειοποίησης της γραμμής 1 του Μετρό από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά.

Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης,  απάντησε πως "η κυβέρνηση βλέπει πολύ θετικά το σχέδιο της υπογειοποίησης του Ηλεκτρικού. Αναμένουμε την τελική μελέτη, τη συνεννόηση με το Υπουργείο Πολιτισμού, την εξεύρεση χρηματοδοτικών πόρων" ενώ  τόνισε ότι ο Πύργος του Πειραιά αποτελεί, όχι μόνο το σύμβολο μιας πόλης που αλλάζει, αλλά και το σύμβολο μιας χώρας, η οποία προχωρά με αυτοπεποίθηση στο μέλλον.

Ο πρωθυπουργός επίσης ανέφερε πως "το έργο αυτό έγινε πράξη χάρη στην οραματική διάθεση του Δήμου αλλά και αυτών που το ανέπτυξαν και πήραν το επιχειρηματικό ρίσκο -συγχαρητήρια, κ. Ανδριόπουλε, σε εσάς και στο επιτελείο σας- σε μια συγκυρία όπου η χώρα έβγαινε από μια μεγάλη κρίση".

Το προφίλ του Piraeus Tower

Ο Πύργος Πειραιά ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1971 αλλά δεν κατάφερε να λειτουργήσει για δεκαετίες. Με την εκ βάθρων ανακαίνιση του περνάει στην ιστορία ως ο πρώτος ουρανοξύστης (ο δεύτερος υψηλότερος στην Ελλάδα μετά τον Πύργο Αθηνών). Η αξία του εκτιμάται πλέον σε 130 εκατ. ευρώ.

Διαθέτει 34.600 τ.μ. και την ανακαίνιση του ανέλαβε η ΤΕΡΝΑ η οποία ολοκλήρωσε τις εργασίες βάσει χρονοδιαγράμματος. Οι ενισχύσεις έγιναν από την εταιρεία ΕΧΙΝΟΣ. Lead Architect είναι η BETAPLAN, Façade Architect – Common Areas Architect η PILA και Retail Architect η ASPA KST.

Το κτίριο πιστοποιείται κατά Leed Platinum, το ανώτερο πιστοποιητικό κατασκευής αλλά και το WΕLL, πιστοποιητικό για την υγεία και ευεξία των εργαζόμενων στο κτίριο.

Παράλληλα ο Πύργος "σκαναρίστηκε" εξονυχιστικά και ψηφιοποιήθηκε με τη βοήθεια της τεχνολογίας του ΒΙΜ. Αυτό σημαίνει ότι πλέον ότι γίνεται στον Πύργο, θα έχει τη βοήθεια της τεχνολογίας. Κατά τη λειτουργία θα υπάρχει Κέντρο Ελέγχου μέσω του οποίου θα ελέγχονται όλα τα συστήματα (ηλεκτρομηχανολογικά, υδραυλικά κ.α.). Αυτό δίνει άλλωστε και τον τίτλο του πρώτου ψηφιακού Πύργου της χώρας.

Ο κάθε όροφος θα μπορεί να λειτουργεί αυτόνομα, θα είναι πλήρως βιοκλιματικοί και θα λειτουργούν με "έξυπνα" συστήματα, ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε μισθωτή. Ακόμα μια πρωτιά για τον Πύργο αποτελούν οι ανελκυστήρες οι οποίοι όταν θα λειτουργήσει υπόσχονται πως σε μόλις 23 δευτερόλεπτα θα φτάνουν από το ισόγειο στην κορυφή.

Ανεβαίνοντας στους πιο ψηλούς ορόφους, η θέα κυριολεκτικά "κόβει την ανάσα". Ο χρήστης του κτιρίου μπορεί να έχει πανοραμική άποψη του λιμανιού, της πόλης του Πειραιά αλλά καθώς είναι το μοναδικό τόσο ψηλό κτίριο στην πόλη έχεις δυνατότητα 360ο μοιρών θέας και δυνατότητα να βλέπεις από το Φάληρο, το κέντρο της Αθήνας μέχρι το όρος Αιγάλεω και τις γύρω περιοχές του Πειραιά.

Πόσο "πράσινος" είναι ο νέος Πύργος;

Σε αυτόν θα λειτουργούν τα πιο προηγμένα συστήματα ψύξης και θέρμανσης ενώ στην κορυφή του κτιρίου θα τοποθετηθούν 500m2 φωτοβολταϊκών που θα συμβάλλουν στην καθημερινή ηλεκτροδότηση των κοινόχρηστων χώρων. Παράλληλα, στο υπόγειο υπάρχουν τρεις γεννήτριες οι οποίες θα δύναται να λειτουργούν ασφαλώς σε περίπτωση διακοπής του ρεύματος.

Τα όμβρια ύδατα συλλέγονται σε 6 ειδικές δεξαμενές που υπάρχουν κάτω από το δεύτερο υπόγειο του Πύργου και θα επαναχρησιμοποιούνται για τις ανάγκες άρδευσης του κτιρίου. Στόχος είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Πύργου να είναι το μικρότερο δυνατό, δεδομένου των αναγκών που έχει.

Στην τοποθέτηση των πάνελ έγινε σε πολύ μεγάλο βαθμό ανακύκλωση και επανάχρηση της παλιάς γυάλινης πρόσοψης και μάλιστα τα νέα τελάρα διαθέτουν σκίαστρα, και είναι ενεργειακής κλάσης Α++.

Για τους χρήστες του Πύργου υπάρχουν 44 θέσεις στάθμευσης στο υπόγειο ενώ έχει γίνει συμφωνία για περίπου 250 θέσεις στο γειτονικό χώρο στάθμευσης στην πλατεία Καραϊσκάκη, σε απόσταση μόλις 250 μέτρων και εντός του λιμένα Πειραιά.

Η πρόσβαση στο νέο Πύργο του Πειραιά

Η πρόσβαση είναι ιδιαίτερα εύκολη στον Πύργο καθώς βρίσκεται σε απόσταση βολής από τους σταθμούς Μετρό ΠΕΙΡΑΙΑΣ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ και απέναντι ακριβώς από τον σταθμό ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ του Τραμ. Ο Πύργος είναι ιδιαίτερα κοντά και στον Προαστιακό Σταθμό του Πειραιά.

Παράλληλα εξυπηρετείται από λεωφορεία, τρόλεϊ και φυσικά ταξί. Στο μέλλον προβλέπεται και η σύνδεση του Πύργου Πειραιά με το λιμάνι μέσω μιας πεζογέφυρας (έργο του ΟΛΠ) κάνοντας την πρόσβαση από το λιμάνι ιδιαίτερα ασφαλής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα