Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024

Το χρονοδιάγραμμα στα μεγάλα έργα υποδομής - Τι παραδίδεται, τι ξεκινά και πως τρέχουν τα σημαντικότερα projects

 κείμενο από το ypodomes.com

Το χρονοδιάγραμμα στα μεγάλα έργα του υπουργείου Υποδομών έδωσε στη χθεσινή δημοσιογραφική ενημέρωση η πολιτική του ηγεσία. Ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας μίλησε αναλυτικά για τις εξελίξεις στον χώρο των έργων με την ευκαιρία συμπλήρωσης ενός έτους από την ανάληψη των καθηκόντων του ενώ ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, έδωσε διευκρινίσεις και πληροφορίες γύρω από αυτά.

Στα σημαντικότερα έργα υποδομής που τρέχουν στην Ελλάδα, έχουμε να περιμένουμε παραδόσεις έργων για τον επόμενο 1,5 χρόνο. Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρθηκε εχθές:

-Τον προσεχή Νοέμβριο παραδίδεται σε εμπορική λειτουργία η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία (13 σταθμοί)

-Το καλοκαίρι του 2025 παραδίδεται η επέκταση της Ολυμπίας Οδού, στο τμήμα Πάτρα-Πύργος. Τα έργα είναι σχεδόν στο 50% και εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα αγγίξουν το 75%.

-Το Β` εξάμηνο του 2025 θα παραδοθεί η πρώτη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Πρόκειται για γραμμή με 5 σταθμούς (25ης Μαρτίου-Μίκρα).

-Γίνεται προσπάθεια ώστε στα τέλη του 2025 να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί το βόρειο τμήμα του Ε65 από την Καλαμπάκα μέχρι το Κηπουρειό Γρεβενών (σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό).

Παράλληλα στα έργα που τρέχουν έχουμε νέα δεδομένα, καθώς σε εξέλιξη είναι τα έργα στο Μπράλος-Άμφισσα, στο Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, στα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ (Χερσόνησος-Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος) ενώ ολοκληρώνεται και ο διαγωνισμός για το βασικό τμήμα Χανιά-Χερσόνησος.

Με επιμέρους θέματα προχωρά το έργο για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας καθώς το χρονοδιάγραμμα χαρακτηρίστηκε εξωπραγματικό. Εργοτάξια έχουν στηθεί σε περίπου 7 σταθμούς ενώ συνεχίζονται και οι πρόδρομες εργασίες. Ο πρώτος μετροπόντικας από το σταθμό Κατεχάκη θα φτάσει στον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2025 και ο δεύτερος από το Άλσος Βεϊκου στα μέσα του 2026.

Τρέχουν επίσης οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ του υπουργείου Υποδομών και παράλληλα οι διαδικασίες χρηματοδότησης των έργων όπως τα Δικαστικά Μέγαρα. Σε πορεία υποκατάστασης είναι το έργο για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς.

Υπό εξέταση είναι πλέον για το υπουργείο ΥΠΟΜΕ το θέμα του κυκλοφοριακού της Αττικής καθώς οι συνθήκες στην κίνηση δυσκολεύουν συνεχώς. Στο μικροσκόπιο μπαίνουν οι άξονες Ελευσίνα-Οινόφυτα και η Σήραγγα Ηλιούπολης ενώ έρχονται και νομοθετικές ρυθμίσεις για τις Πρότυπες Προτάσεις για να μπορέσουν να προχωρήσουν σχετικοί διαγωνισμοί με τη μέθοδο παραχώρησης ή ΣΔΙΤ.

Σε εξέλιξη είναι η αλλαγή στις παραχωρήσεις της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού. Για το χρονοδιάγραμμα, γίνεται συνολική προσπάθεια για μπορέσει εντός του 2025 να παραδοθούν αμφότεροι τα μεγάλα έργα στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που έχει επικρατήσει στους σχετικούς διαγωνισμούς.

Μεγάλες αλλαγές στον προγραμματισμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ επέφερε η κακοκαιρία Daniel και οι ζημιές που προκάλεσε στην Κεντρική Ελλάδα. Σήμερα προωθούνται έργα 1,4 δισ. ευρώ που χωρίζονται σε οδικά έργα 900 εκατ. ευρώ και 460 εκατ. ευρώ για σιδηροδρομικά έργα. Στόχος του υπουργείου είναι μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου να έχουν υπάρξει στα παραπάνω έργα ανάδοχοι.

Το υπουργείο λειτουργεί με βάση την εύρεση χρηματοδότησης από όλες τις διαθέσιμες πηγές. Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων πήρε μια γενναία αύξηση περίπου στα 500 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση ενώ κυνηγά πόρους άνω του 1 δισ. ευρώ από το CEF II για έργα που δεν έχουν σήμερα χρηματοδότηση (κυρίως σιδηροδρομικά). Το ΕΣΠΑ 2021-2027 στο πρόγραμμα Μεταφορές έχει κονδύλια περίπου 2,2 δισ.ευρώ ενώ στη φαρέτρα του υπουργείου είναι και το πρόγραμμα Περιβάλλον-Κλιματική Αλλαγή στο οποίο ήδη έχουν ενταχθεί κάποια έργα.

Το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα υπογραφούν σημαντικά έργα 600 εκατ. ευρώ που αφορούν στην επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά, στο Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο, στην ύδρευση Άρτας-Πρέβεζας-Αιτωλοακαρνανίας-Λευκάδας, στα εγγειοβελτιωτικά έργα στην Αιτωλοακαρνανία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα