Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 20 Ιουνίου 2024

The Ellinikon: χρονιά - σταθμός το 2025 για την επένδυση - Ενεργοποιημένα πλέον τα μισά έργα της Α' φάσης

 κείμενο από το ypodomes.com

Μετά την υπογραφή για την κατασκευή του εμπορικού κέντρου Riviera Galleria στην Μαρίνα του Αγίου Κοσμά, αρχίζει και ολοκληρώνεται το παζλ των έργων που αποτελούν την πρώτη φάση του εγχειρήματος για το The Ellinikon.

Η Lamda Development στο παραλιακό μέτωπο έχει πλέον αρκετά projects που είναι σε φάση υλοποίησης και που ήδη περνώντας από την Λεωφόρο Ποσειδώνος μπορεί κάποιος να διακρίνει ένα δάσος από γερανούς. Ουσιαστικά το 2025 θα είναι η χρονιά σταθμός για την μεγάλη επένδυση όπως σημειώνουν πηγές στο ypodomes.com.

Αυτό καθώς τους επόμενους 12-15 μήνες, δηλαδή από τώρα και μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα ενεργοποιηθούν όλες οι κτιριακές αναπτύξεις της πρώτης φάσης. Το 2026 και το 2027 θα είναι οι χρονιές που σταδιακά θα βλέπουμε όλα αυτά τα κτίρια να λειτουργούν και όπως φαίνεται το βάρος χρονικά πέφτει στο παραλιακό μέτωπο, των οποίων τα περισσότερα έργα είναι σε εξέλιξη.

Στην δυτική πλευρά του παραλιακού μετώπου έχουν ξεκινήσει στο σύνολο τους τα έργα για τα Cove Residences από ΑΚΤΩΡ και Εθνοκατ. Τα κελύφη των κτιρίων είναι ευδιάκριτα σε όσους περνούν από την περιοχή. Το επόμενο διάστημα τα κτίρια θα αρχίζουν να παίρνουν το τελικό τους σχήμα. Η ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται το 2026.

Παράλληλα προχωρώντας φαίνεται και η κατασκευή της περιοχής Marina Residences από την Orilina Properties που είναι σε φάση σκυροδετήσεων. Οι κατοικίες βρίσκονται στο παραλιακό μέτωπο του «Ελληνικού» δίπλα από τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά. To συγκρότημα αποτελείται από 20 μεζονέτες σχεδιασμένες από τον Kengo Kuma. Τα έργα Α` φάσης έχει αναλάβει η Redex που είναι ο κατασκευαστικός βραχίονας του Ομίλου Κοπελούζου.

Σε πλήρη εξέλιξη είναι το εμβληματικό έργο του Riviera Tower. Όσο περνά ο καιρός ο πύργος ανυψώνεται περισσότερο και τώρα είμαστε σχεδόν στην ανάπτυξη των πρώτων 8-10 ορόφων. Το έργο έχει αναλάβει το σχήμα BOUYGUES-INTRAKAT και στόχος του είναι να ολοκληρωθεί το 2026. Θα αποτελέσει το υψηλότερο κτίριο της χώρας με 200 μέτρα ύψος και ένα από τα υψηλότερα της Μεσογείου. Προς το παρόν υπολείπεται -σε ύψος- του Πύργου Αθηνών και του Πύργου Πειραιά.

Ακόμα ένας πύργος, αυτή τη φορά πάνω από την Λεωφόρο Ποσειδώνος, στην ανατολική πλευρά του ακινήτου, προχωρούν οι χωματουργικές εργασίες για το IRC, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-HARD ROCK. Εδώ είμαστε στα πρώτα στάδια της κατασκευής και η θεμελίωση και η κατασκευή του κτιρίου έπονται. Τα έργα έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ. Τα έργα έχει υπολογιστεί ότι θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2026.

Συνδετήριος κρίκος όλων των έργων που περιγράφησαν είναι φυσικά τα έργα υποδομής που εκτελεί η ΑΒΑΞ. Είναι από τις πρώτες εργολαβίες που ενεργοποιήθηκαν και παρότι δεν έχει το glamour των μεγάλων αναπτύξεων, είναι το έργο που θα κάνει τα πάντα να λειτουργήσουν.

Στα πλαίσια της εργολαβίας περιλαμβάνεται η δημιουργία δικτύων (ύδρευσης, αποχέτευσης, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτρισμού, πεζοδρομίων, δρόμων), αντιπλημμυρικά έργα μεταξύ των οποίων και η ανάδειξη του Ρέματος Τραχώνων, η εξυγίανση και δημιουργία της νέας παραλίας 1χλμ στον Άγιο Κοσμά. Κυρίαρχο έργο είναι φυσικά η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος η οποία είναι σε προχωρημένο στάδιο. Τα έργα εκτιμάται ότι θα παραδίδονται σταδιακά από το 2025.

Όπως ειπώθηκε και παραπάνω, υπεγράφη και η σύμβαση για το Riviera Galleria. Είναι το πρώτο από τα εμπορικά κέντρα του οποίου η κατασκευή ενεργοποιείται. Το έργο που ανέλαβε η ΜΕΤΚΑ είναι ένα από τα τοπόσημα της Μαρίνας του Αγίου Κοσμά με την υπογραφή του Kengo Kuma. Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται για τις αρχές του 2027.

Πάνω από την Λεωφόρο Ποσειδώνος έχουμε δύο σημαντικά έργα. Το πρώτο είναι οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Ελληνικού, έργο που προχωρά μέχρι στιγμής με letter of intent από το σχήμα INTRAKAT-ΜΕΤΚΑ. Η υπογραφή της σύμβασης έπεται. Προς υπογραφή είναι και το έργο για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού, που αναλαμβάνει η ΑΚΤΩΡ. Η ολοκλήρωση των δύο έργων τοποθετείται περί τα τέλη του 2026.

Ποια έργα είναι στην ουρά

Πέρα από τα έργα που βρίσκονται σε κατασκευή ή έχει κλειδώσει η κατασκευή τους, έχουμε και μια σειρά ακόμα από κτιριακά έργα που είναι στο pipeline και αποτελούν επίσης αντικείμενο της πρώτης φάσης των έργων.

Σημαντικότερο όλων είναι ο πόλος ανάπτυξης που περιλαμβάνει τον Πύργο Γραφείων και το Vouliagmenis Mall. Ειδικότερα για το mall έχουμε σε εξέλιξη τις μελέτες και αναμένονται οι οριστικές αποφάσεις για την υλοποίηση της κατασκευής. Προκαταρκτικές εργασίες εκτέλεσε το σχήμα ΑΒΑΞ-RIZZANI DE ECCHER.

Το 2025 εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η κατασκευή για το Retail Park του Ομίλου Φουρλή μέσω της θυγατρικής του Trade Estates. Η οικοδομική άδεια έχει εκδοθεί ενώ στην παρούσα φάση είμαστε σε διαδικασία εκσκαφών. Το έργο έχει εκτιμώμενη επένδυση 75 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση των έργων εκτιμάται για το πρώτο εξάμηνο του 2027.

Η Εllinikon Park Tower, η κοινή εταιρεία Lamda (30%) και Brook Lane (Bincer 70%), θα αναπτύξουν ένα ακόμα πύργο στην περιοχή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης στην περιοχή του Commercial Hub. Αυτή την εποχή είμαστε στην επιλογή του αρχικού αναδόχου με την πεπατημένη διαδικασία του Early Contractor Involvement. Τα κυρίως έργα θα ξεκινήσουν το 2025 και η λειτουργία προβλέπεται για το 2027.

Προ ημερών ανακοινώθηκε η συνεργασία με τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου ο οποίος απέκτησε και το 2% της Lamda Development. O κ.Προκοπίου με την απόκτηση οικοπέδων 220 στρεμμάτων εντός του Ελληνικού θα προχωρήσει σε αναπτύξεις residentials, γραφεία αλλά και Εκπαιδευτικό Ίδρυμα με ∆ιεθνές Πρόγραμμα Σπουδών.

Μεγάλο στοίχημα αποτελεί και η γειτονιά Little Athens στο δυτικό άκρο του ακινήτου. Περιλαμβάνει 10 οικοδομικά τετράγωνα με 1.100 κατοικίες και 100 καταστήματα. Σε πρώτη φάση θα αναπτυχθούν κτιριακά συγκροτήματα με 460 κατοικίες. Τα έργα κατασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν τους επόμενους μήνες σε δύο φάσεις, όπως σχεδόν όλες οι αναπτύξεις.

Στην ανατολική πλευρά του Ελληνικού θα έχουμε την ανάπτυξη του Healthcare Park από τον Όμιλο του Ιατρικού Αθηνών. Η ύπαρξη ολοκληρωμένων υποδομών υγείας θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων πρωτοβάθμια φροντίδα, τμήμα επειγόντων περιστατικών, αλλά και παροχές ευεξίας. Έχει υπογραφεί το MoU με την LD και  η υπογραφή της τελικής συμφωνίας προβλέπεται να λάβει χώρα το 3ο τρίμηνο του 2024, ενώ η λειτουργία του Healthcare Park προβλέπεται εντός του 2027. Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το 2025.

Τον περασμένο Μάιο υπεγράφη μακροχρόνια σύμβαση μίσθωσης, αρχικής διάρκειας 30 ετών με δυνατότητα παράτασης για επιπλέον 30 έτη, μεταξύ της έμμεσης 100% θυγατρικής ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΑΕ και της εταιρείας ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΚΩΣΤΕΑ - ΓΕΙΤΟΝΑ ΑΕ (Costeas-Geitonas School «CGS»), σύμφωνα με την οποία το CGS θα αναλάβει την ανάπτυξη και λειτουργία ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού ιδρύματος CGS at the Ellinikon πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το 2025.

Στην περιοχή του Αγίου Κοσμά έχουμε επίσης την ανάπτυξη των δύο πεντάστερων ξενοδοχείων από την TEMES. Η εταιρεία Belt Riviera θα αναπτύξει ξενοδοχείο 5 αστέρων με 160 δωμάτια, μεγάλους υπαίθριους χώρους και εμβληματικά καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας δίπλα στη θάλασσα, πολυτελές Beach Club, Health Club με εγκαταστάσεις αναψυχής, γυμναστικής και ομορφιάς. Θα διαθέτει και οικιστικό συγκρότημα 17 επώνυμων πολυτελών κατοικιών/διαμερισμάτων (branded residences).

Η Malt Riviera θα αναπτύξει ξενοδοχείο 5 αστέρων με 200 δωμάτια, μεγάλους υπαίθριους χώρους και εμβληματικά καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας δίπλα στη θάλασσα, πολυτελές Beach Club, Health Club με εγκαταστάσεις αναψυχής, γυμναστικής και ομορφιάς, ενώ θα διαθέτει και οικιστικό συγκρότημα 49 επώνυμων κατοικιών/διαμερισμάτων (branded residences) με ανεμπόδιστη θέα προς τη θάλασσα και τη Μαρίνα Αγ. Κοσμά. Οι δύο εταιρείες αποτελούνται από τις ΤΕΜΕΣ (70%) και Ελληνικό ΜΑΕ (30%, θυγατρική της LD). Για τα δύο έργα αναμένονται οι αποφάσεις για την εκκίνηση της υλοποίησης των δύο εμβληματικών ξενοδοχείων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα