Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024

Νέος διαγωνισμός από την Ελληνικό Μετρό για τον νέο λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης

 κείμενο από το ypodomes.com

Ένα νέο διαγωνισμό ξεκινά η Ελληνικό Μετρό για να αποκτήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης το δικό του λογότυπο. Μετά την ακύρωση του πρώτου διαγωνισμού ο δεύτερος διαγωνισμός είναι για τον "σχεδιασμό συστήματος οπτικής ταυτότητας" για το δεύτερο δίκτυο Μετρό της χώρας του οποίου η λειτουργία έχει προγραμματιστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Ελληνικό Μετρό για τον προσεχή Νοέμβριο.

Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης είναι 30.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και η διάρκεια της σύμβασης ορίστηκε σε 70 ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 -ΥΜΕΠΕΡΑΑ. Η καταληκτική ημερομηνία παραλαβής των φακέλων είναι η 25η Ιουλίου.

Για να είμαστε πιο σαφείς, η Ελληνικό Μετρό αποφάσισε αυτή τη φορά να μην σχεδιάσει η ίδια (όπως είχε γίνει με το Μετρό της Αθήνας όπου το λογότυπο ήταν εσωτερική υπόθεση) αλλά να βγάλει έναν δημόσιο διαγωνισμό, να κατατεθούν ιδέες και η επικρατέστερη να υιοθετηθεί από την Ελληνικό Μετρό και να αποτελέσει το επίσημο λογότυπο για το δίκτυο του

Αντικείμενο του διαγωνισμού θα είναι η πρόταση ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος (δηλαδή λογοτύπου) το οποίο θα γίνει το επίσημο σήμα του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της πόλης, δηλαδή του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Μέσω της σύμβασης ο ανάδοχος θα εκπονήσει:

-Λογότυπο Μετρό Θεσσαλονίκης και σήμανση σταθμών για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά.

-Επιγραφές των σταθμών και των από αποβαθρών και κατευθυντήριες σημάνσεις για το σύνολο του Βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά. Η Ελληνικό Μετρό θα παραδώσει 5 ημέρες μετά την υπογραφή της σύμβασης προμελέτη σήμανσης η οποία θα περιλαμβάνει περίπου τριάντα πινακίδες σήμανσης για κάθε σταθμό του Βασικού Έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά προκειμένου ο ανάδοχος να προχωρήσει στην εκπόνηση της μελέτης σήμανσης.

-Διάγραμμα στάσεων της γραμμής του Μετρό το οποίο θα τοποθετηθεί εντός των συρμών σύμφωνα με την πρόταση της Τεχνικής προσφοράς του αναδόχου.

-Εγχειρίδιο οπτικής ταυτότητας (brand manual) το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ` ελάχιστον:
-Κανόνες ορθής και επιτρεπτής χρήσης του λογοτύπου για διαφορετικές ανάγκες, μεγέθη, υλικά κλπ και τα σχετικά lock-ups, αποστάσεις ασφαλείας κ.ο.κ.
-Λεπτομέρειες για τη σωστή χρωματική απόδοση σε διαφορετικά μεγέθη, υλικά κλπ.
-Πρότυπα χρήσης του λογοτύπου όπως π.χ. σε καταχωρήσεις, ανακοινώσεις, διαφημίσεις, χορηγίες, χάρτες, παρουσιάσεις κ.ο.κ.
-Κανόνες συνύπαρξης του λογοτύπου με άλλα λογότυπα
-Χρωματική παλέτα
-Γραμματοσειρές και ορθή χρήση τους.
-Πικτογράμματα
-Λοιπά συστατικά οπτικής ταυτότητας όπως τυχόν συμπληρωματικά γραφιστικά στοιχεία και κανόνες ορθής επιτρεπτής χρήσης τους κατά περίπτωση βάσει των όσων αναφέρονται παραπάνω.

Στόχος της Ελληνικό Μετρό είναι να έχει τοποθετηθεί το λογότυπο σε όλες τις επιφάνειες πριν την ολοκλήρωση των έργων, ούτως ώστε να υπάρχει παντού όταν ξεκινήσει η λειτουργία της βασικής γραμμής. Αυτή όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα είναι τον ερχόμενο Νοέμβριο, δηλαδή σε περίπου 8 μήνες από σήμερα. Το λογότυπο θα ακολουθεί και όλες τις επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης, με πρώτη εκείνη στην Καλαμαριά το Β` εξάμηνο του 2025.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Θυμάμαι πριν λίγο καιρό μας είχατε δείξει βίντεο με σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης που είναι σχεδόν έτοιμοι.
Πράγματι αυτοί οι σταθμοί είναι οι μόνοι έτοιμοι, αφού οι υπόλοιποι απέχουν πολύ στο να θεωρηθούν έτοιμοι. Σας είχαμε πει από πέρυσι ότι δεν γίνονται σχεδόν καθόλου εργασίες στους σταθμούς Ανάληψη και Βούλγαρη στην περιοχή που διαμενουμε... Αυτό συμβαίνει 5 χρόνια. Βλέπουμε μόνο 2-3 άτομα να εργάζονται... Δεν γίνονται έτσι σταθμοί του μετρό. Σας παρακαλούμε λοιπόν να δείξετε βίντεο με όλους τους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα